رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

از کتاب «از مکتب نیاوران تا کابینه توسعه‌گرا» رونمایی شد

طی نشستی در اندیشکده برهان، اولین کتاب با موضوع نقد شبه‌گفتمان اعتدال رونمایی شد. کتاب «از مکتب نیاوران تا کابینه توسعه‌گرا» فراتر از مسائل روز، به بررسی مبانی فکری و نظری آنچه امروز به‌عنوان جریان اعتدال، توسعه‌ی وابسته به بیگانگان را مبنای اداره کشور قرار داده است پرداخته و آن‌را موردنقد قرار می‌دهد.
 
این کتاب که به قلم دکتر رضا سراج عضو هیئت‌علمی دانشگاه و کارشناس ارشد مسائل راهبردی و محمدجواد اخوان، مدیر اندیشکده برهان به رشته تحریر درآمده است در 9 گفتار و یک پیوست به بررسی خاستگاه فکری این جریان و مؤلفه‌های گفتمانی حلقه فکری رئیس‌جمهور و دولت یازدهم می‌پردازد.

 


 
کتاب «از مکتب نیاوران تا کابینه توسعه‌گرا» که بر مبنای دیدگاه‌ها و چارچوب گفتمانی اعضای شاخص حلقه فکری موسوم به مکتب نیاوران تألیف گردیده است، در 256 صفحه و از سوی «اندیشکده برهان» به زیور طبع آراسته‌شده است.
 
 
«اعتدال، از نیاوران تا پاستور»، «تأملی بر شبه‌گفتمان اعتدال»، «توسعه؛ نگاه به بیرون یا درون؟»، «از توسعه تعامل‌گرا تا سیاست خارجی توسعه‌گرا»، «عقلانیت آرمان گریز»، «توسعه و استحاله»، «توسعه آریستوکراتیک»، «توسعه و وابستگی» و «در سودای تغییر قانون اساسی» عناوین گفتارهای 9 گانه این کتاب است.

 


 
نویسندگان در این کتاب بنا دارند که با نگاهی علمی و مستند به مقالات، اظهارات و مصاحبه‌های چهره‌های فکری این جریان در دوران قبل از تصدی ریاست جمهوری، به بررسی مبانی فکری این جریان و نقد آن بپردازند. مخاطب این کتاب، بعد از مطالعه‌ی کامل به این باور می‌رسد که آنچه امروز در قالب کارنامه‌ی اعتدال‌گرایان در جامعه پیش رو است، در حقیقت مستند به مبانی فکری در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، سیاست خارجه و فرهنگی است که از پیش در اتاق فکر حلقه نیاوران شکل‌گرفته است.
 
برای تهیه این کتاب می‌توانید از طریق سامانه پیامکی  10000287، رایانامه info@borhan.ir ، شماره تلفن 26153291- 021 و یا با اکانت تلگرامی  @borhan_call با ما ارتباط برقرار نمایید. ضمناً این کتاب در شبکه کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور، سامانه خرید اینترنتی خانه کتاب و نیز 30 امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد. با عضویت در کانال تلگرامی اندیشکده برهان به نشانی  @Borhan_ir و یا مراجعه به سایت اینترنتی این اندیشکده به نشانی  www.borhan.ir می‌توانید از اطلاعات تکمیلی مطلع شوید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی