رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۰ ثبت شده است

زمینه‌‌های سناریو «تشکیک در سلامت انتخابات» چگونه رقم می‌‌خورد؟
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) در خطبه‌های روز عید سعید فطر امسال در بیانات مهمی با اشاره به فضای سیاسی روز و در پیش بودن انتخابات نهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری، توجه عموم ملت و نخبگان را به نکاتی اساسی در این خصوص جلب نموده که از آن میان مسأله‌ی نگرانی معظم له در خصوص تلاش عده‌ای برای ایجاد چالش‌های ضدامنیتی در جریان انتخابات آینده قابل تأمل است. چنین به نظر می‌رسد دغدغه‌ی ایشان در این خصوص با نگاهی آینده نگرانه و نیز با تجربه‌ی انتخابات 88 می‌بایست مسؤولان ذی ربط و نخبگان جامعه را به هوشیاری در برابر این تهدید بالقوه و احتمالی هوشیار سازند.

از سویی با نگاهی به تحولات گذشته، به خصوص حوادث پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری- که به حق باید از آن به عنوان فتنه‌ی 88 یاد نمود- به سناریوی «تشکیک در سلامت انتخابات» در قالب شعارهای «هشدار در خصوص تقلب» و «اعتمادزدایی از مسؤولان نظام» مواجهه می‌شویم که به خوبی در آن آیینه‌ی تمام نمای ایجاد چالش امنیتی برای نظام اسلامی مشاهده می‌گردد. به نظر می‌رسد با توجه به هشدارهای رهبر فرزانه‌ی انقلاب و نیز برخی شواهد و قراین که حاکی از احتمال تکرار این سناریو در انتخابات آینده است، لازم است ابعاد این مسأله مورد مداقه و بررسی قرار گیرد که در این نوشتار به طور اجمالی بدان پرداخته خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۰ ، ۱۷:۱۰
محمدجواد اخوان