رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۳ مطلب در مهر ۱۳۸۹ ثبت شده است

در فضیلت شهر خون و قیام، علم و اجتهاد

به مناسبت میزبانی مردم قم از سید خر اسانی

از زمره روایات ظهور، بپا خاستن مردى از قم و یاران وى مى باشد، از امام کاظم (ع ) روایت شده است که فرمود:
«مردى از قم ، مردم را به سوى خدا دعوت مى کند، افرادى گرد او جمع مى شوند که قلب هایشان همچون پاره هاى آهن ستبر است که بادهاى تند حوادث ، آنان را نمى لغزاند، از جنگ خسته نشده و نمى ترسند اعتماد آنان بر خداست و سرانجام کار از آن پرهیزکاران است »[1]
نکته قابل توجه این است که ، امام (ع ) در روایت ، تعبیر به «مردى از قم » نموده و نفرموده است از اهل قم ، مى توان این جمله را بر امام خمینى تطبیق داد. چه اینکه ایشان اهل خمین و ساکن قم مى باشند و اینکه او «مردم را به سوى خدا دعوت مى کند» نه فقط اهل قم و یا اهل مشرق زمین را. و به اینکه بادهاى تند کینه توزى دشمنان و یا جنگ و درگیریها که براى وى و طرفدارانش پیش مى آید، همچنان مقاوم مى ایستند و مبارزه مى کنند و هیچ تزلزلى به خود راه نمى دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۸۹ ، ۱۰:۰۰
محمدجواد اخوان


وقتی بانیان پروژه شهیدزدایی به سوءاستفاده از بازماندگان شهدا روی می آورند!!!

از هجمه به شهدا تا گریستن برای خانواده آنان

دفاع مقدس را باید یکی از پرشکوه ترین مقاطع افتخار آفرین تاریخ معاصر دانست. در این مقطع حساس بود که ولایت مداری، تفکر بسیجی و فرهنگ ایثار و شهادت به گونه ای با یکدیگر گره خورد که بزرگترین آرمانهای اسلام ناب را در اندیشه امت اسلامی ایران فریاد زد. وقوع پدیده دفاع مقدس و حماسه ای که امت حزب الله در قالب آن رقم زدند، پایانی بود برهمه ادعا و شعارهای مدعیان وطن پرستی و نشان داد که این آب و خاک تنها در پرتو رشادت ولایت مدارانه و ایثار شهادت طلبانه از گزند اجانب مصون می ماند.

در این میان جریانات ناهمسو با خط امام و انقلاب که رشادت ها رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل را پایانی بر دکان داری خویش در ادعای دفاع از وطن می دانستند، از همان سالهای دفاع مقدس می کوشیدند تا به نوعی با تحریف و وارونه نمایان کردن حقایق، تصویری نادرست از این رویداد عزت آفرین به نمایش در آورند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۸۹ ، ۰۹:۵۸
محمدجواد اخوان


 ماندن یا نماندن؛ مسئله این است ...!

بروز تحولات سیاسی سال 1388، خصوصا حوادث پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری – که به حق می توان از ان به فتنه یاد نمود- شرایط جدیدی در جغرافیای سیاسی کشور ایجاد نموده است. اگر تا پیش از این انتخابات و حوادث پس از آن، در کالبد شکافی جریانات سیاسی، از دو جناح موصوم به اصلاح طلبان و اصولگرایان (چپ و راست سابق) یاد می شد، شرایط به گونه ای رقم خورد که بخش قابل توجهی از جریانی خاص به تقابل با نظام متمایل گشت. در چنین شرایطی دیگر نمی بایست این جریان را در درون نظام تعریف کرد و مناسبات یک جریان «خودی» را با آن برقرار نمود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۸۹ ، ۰۹:۵۶
محمدجواد اخوان