رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

چرا اصلاح‌طلبان علی مطهری را اصول‌گرای آرمانی می‌خوانند؟
 
چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه سال جاری، تیتر یک روزنامه‌ی اعتماد با عنوان «تقابل دو گفتمان؛ مطهری - آیت الله مصباح» به مطلبی اختصاص داده شده بود که نگارنده‌ی آن می‌کوشید ضمن طرح ادعاهایی در خصوص عملکرد اصول‌گرایان، «مطهری» را به عنوان یکی از قطب‌های اصول‌گرایی در مقابل قطب دیگر که شامل «آیت‌الله مصباح یزدی» و اطرافیان ایشان می‌شود، معرفی نماید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۱ ، ۱۸:۴۲
محمدجواد اخوان

تبارشناسی جنگ روانی علیه انقلابی ترین نهاد کشور

چه کسانی از حمله به سپاه سود می برند؟!

با توجه به نقش بی بدیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفظ و حراست از ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، تخریب و تهاجم به این نهاد انقلاب یاز روزهای آغازین شکل گیری ان همواره ر دستور کار دشمنان انقلاب بوده است. از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی که سپاه هنوز به طور کامل ساختار نیافته بود، نیازهای اساسی نظام اسلامی در تأمین امنیت جامعه، سپاه را مأمور تأمین امنیت کشور و مقابله با کانون های ناامنی نمود. تجربه موفق سپاه در برخورد با گروهک فرقان (که ظرف مدت کوتاهی سرشبکه های این تشکیلات متلاشی گردید) مقابله با اقدامات تجزیه طلبانه و خرابکارنه در غرب، شمال شرق در آغازین روزهای پس از پیروزی انقلاب، وابستگان داخلی دشمن را برآن داشت تا با حمله و تخریب این نهاد انقلابی مانع از تداوم نقش آفرینی آن در مقابله با توطئه ها گردند. اوج حضور مقتدرانه سپاه دار این مقطع را در مواجهه با اقدامات تروریستی گروهک منافقین و دیگر گروهک های ضدانقلاب و نیز کشف و خنثی سازی توطئه هایی همچون کودتای حزب توده و کودتای قطب زاده می توان مشاهده نمود و همین امر سبب تشدید حملات تخریب گراینه گروهک ها علیه سپاه گردد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۱ ، ۱۶:۴۰
محمدجواد اخوان