رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

چگونه غرب از دریچه مذاکره به انتخابات یازدهم می نگرد؟

رویکرد و گفتمان ضداستکباری جمهوری اسلامی ایران، تصویری واضح و روشن از نظرگاه نظام اسلامی در حوزه سیاست بین‌الملل و روابط خارجی ترسیم کرده است و در این میان این رویکرد، وجهه‌ای منحصربه‌فرد برای ج.ا.ا به عنوان محور مقابله با نظام سلطه بازتولید نموده است. در این میان تمایل شدید برخی جریانات سیاسی داخلی جهت ایجاد تماس و مذاکره با آمریکا در کنار پالس‌های مثبتی که سیاستمداران ایالات متحده در این خصوص ارسال می‌کنند نشانگر اهمیت راهبردی ورود نظام اسلامی به پای میز مذاکره برای نظام سلطه است.

در این میان بررسی تحلیلی و تقاطع گیری راهبرد اخیر ایالات متحده‌ی آمریکا و تحولات آتی سیاسی اجتماعی منجر به انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم ایران و نیز راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با این مسئله، مورد توجه خواهد بود که در این نوشتار به آن پرداخته خواهدشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۲ ، ۱۷:۴۰
محمدجواد اخوان

تبیین نکته ای در بیانات نوروزی مقام معظم رهبری

در میدان جهاد و حماسه دست دشمن را قبلاً باید خواند ...!

بیانات و پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب را می‌توان به مثابه‌ی رهنامه‌‌ی سالیانه نظام اسلامی دانست که جهت‌گیری یک‌ساله‌ی کشور و جامعه را روشن می‌سازد و مهم‌ترین مسائل نظام و انقلاب را اولویت‌بندی می‌نمایند. در ذیل عناوین مورد تأکید ایشان، مسئله‌‌ی سناریوخوانی از نقشه‌ی دشمن بسیار حائز اهمیت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ فروردين ۹۲ ، ۱۳:۳۶
محمدجواد اخوان