رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

در امتداد راه شهید قدس

چهارشنبه, ۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۳۳ ق.ظ

در امتداد راه شهید قدس

 

در آن نیمه‌شب تلخ و فراموش‌نشدنی که جانیان کاخ سفید، دستور به شهادت رساندن حاج قاسم را صادر کردند، احتمالاً تصور می‌کردند با حذف ظاهری مرد میدان، کار «مقاومت» تمام و رؤیای تسلط بلامنازع امریکا بر منطقه تعبیر خواهد شد. در انگاره امریکایی‌ها محور مقاومت متکی به یک شخص خاص و آن هم سردار شهید سلیمانی بود و بر همین اساس امیدوار بودند با ترور او طومار مقاومت را در هم بپیچند. همان روز‌های نخست پس از شهادت سردار، جمله‌ای خطاب به قاتلان حاج قاسم، بین دوستدارانش خیلی می‌چرخید و تسلی‌بخش داغدارانش بود «شهید سلیمانی برای شما از سردار سلیمانی خطرناک‌تر است.»
گذر زمان نشان داد که این تعبیر درست بوده و سران کاخ سفید تا چه حد دچار اشتباه بوده‌اند. اینک چهار سال از شهادت شهید قاسم سلیمانی می‌گذرد. دوستدارانش همچنان داغدارش هستند و خاکش سرد نشده‌است. شیفتگانش همچنان در ساعت ۱:۲۰ نیمه‌شب‌های جمعه یادش را گرامی می‌دارند و سایه ترس انتقام، قاتلانش را رها نکرده‌است. نهالی که روزی به دست او آبیاری و بارور شد، اکنون درختی تناور است که سایه‌اش از روزگار او نیز فراتر رفته‌است. او دست مقاومت را پر کرد و اینک دستان پر مقاومت به مشت‌هایی گره کرده تبدیل‌شده که صورت چشم آبی‌ها را سخت می‌نوازد.
اینک فلسطینی که بیش از ۲۰ سال برای آرمانش جانفشانی کرد، طوفانی خانه‌برانداز بر سر غاصبان شده‌است. یمن تبدیل به قدرتی دریایی مسلط بر یکی از مهم‌ترین آبراه‌های بین‌المللی شده و در صنعا است که مشخص می‌شود چه کسی مجاز به عبور از باب‌المندب است و این مسیر برای چه کسانی بسته است؟ موشک‌ها و پهپاد‌های یمنی از فاصله ۲ هزار کیلومتری، جنوب سرزمین‌های اشغالی را به لرزه درمی‌آورند و اینک هیچ جای این سرزمین برای غاصبانش امن نیست. مقاومت اسلامی عراق روزبه‌روز پایگاه‌های اشغالگران امریکایی را بی‌اعتبارتر می‌کند و اینک پس از ۸۰ سال از جنگ جهانی دوم در این کره خاکی تنها این محور مقاومت است که حرمتی برای پایگاه‌های یانکی‌ها قائل نیست. هراس مقاومت از شمال چنان بر صهیونیست‌های غاصب سایه افکنده که تا چند کیلومتری مرز لبنان را خالی کرده‌اند و این سید حسن نصرالله است که امنیت یا ناامنی جلیل و مابعدجلیل را تعیین‌تکلیف می‌کند.
آری واقعاً شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای امریکا و رژیم‌صهیونیستی خطرناک‌تر است و یاران شهید قدس در مسیری که با او پیمودند، ده‌ها و صد‌ها برابر بیشتر جلو رفته‌اند و می‌روند تا ان‌شاءالله در قدس نماز گزارند.

 

همین مطلب:

روزنامه جوان- در امتداد راه شهید قدس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی