رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی


مروری بر سوءعملکرد

 انجمن به اصطلاح اسلامی دانشگاه خواجه نصیر

این گروه در تاریخ 15/7/1386 با نصب بیانیه و اطلاعیه‌ای در اماکن مختلف دانشگاه خبر از برگزاری تریبون آزادی با موضوعات متنوع داد. علی‌رغم تأکید آیین‌نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان مبنی بر این که «برگزاری تریبون آزاد با ارائه‌ی مجوز هیئت نظارت دانشگاه امکان‌پذیر است» مشخص شد که برنامه فوق فاقد مجوز قانونی از آن هیئت بوده است. اما شاهد آن بودیم که نه تنها این گروه نسبت به برگزاری این تریبون اقدام نمود بلکه مسئولین محترم حراست دانشگاه که موظف بر امحاء تبلیغات غیرقانونی این برنامه بودند تا ساعتی پیش از برنامه از این کار خودداری کرده و حتی با خود این برنامه نیز برخوردی نمودند.  اما همان طور که پیش‌تر گفته شد این برنامه بدون اخذ مجوز برگزار گردید و در آن حجاب که جز مسلمات احکام اسلامی است مورد انکار قرار گرفت. اما باید گفت این گروه بار اولین نیست که به اعمال خلاف شرع و قانون دست می‌زنند. در ادامه سعی خواهیم نمود تا بخشی از عملکرد اخیر این گروه را با مستندات ارائه دهیم:

 

الف) عدول از اساسنامه و مقررات

تبصره 1 ماده 4 اساسنامه این انجمن قید می‌نماید «عضویت در دفتر تحکیم وحدت به معنای پذیرش اساسنامه و مرامنامه‌ی آن است».

در خصوص عدم تطابق مرامنامه این گروه با عملکرد آن به طور مبسوط در پیوست 1 توضیح داده شده است. (ر.ک. پیوست 1)

ماده 5 اساسنامه این گروه می‌گوید: «اصول حاکم بر تشکیلات: 1- رعایت کلیه قوانین و احکام اسلامی 2- اعتقاد و پیروی از راه درخشان امامت و ولایت فقیه در راستای اعتلای اسلام ناب محمدی (ص) و خط حضرت امام خمینی (ره) 3- التزام به رعایت اخلاق و روابط اسلامی 4- رعایت امر به معروف و نهی از منکر با توجه به مراتب آن... 8- التزام به اجرای تصمیمات... تبصره : اتخاذ تصمیمات در انجمن باید در راستای اسلام و هم سو با خط ولایت فقیه که همان خط اصیل اسلام ناب محمدی است باشد...» در خصوص عدم رعایت این اصول می‌توان به تریبون آزاد روز سه‌شنبه و هم چنین بسیاری دیگر از برنامه‌های پیشین انجمن اشاره کرد.

 

ب) اهانت به مقدسات

1- انجمن اسلامی دانشکده برق، در اسفند ماه 1385 با نصب عکسی جعلی در برد خود به اهانت به ساحت مقدس حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) پرداخت. در این عکس جعلی با نوشتن حدیثی غیر واقع بر روی پوستری که در دستان یک خانم محجبه است و انتساب این حدیث به مقام شریف حضرت زهرا توهین شده است. جمله مذکور عبارت بود از: «صیغه شیرین‌ترین لذتی است که نصیب زن مسلمان می‌شود» (ر.ک.پیوست 2) با پیگیری های به‌عمل آمده، مشخص شد اصل تصویر متعلق به خبرگزاری مهر است. در تصویر اصلی خبرگزاری مهر، همان خانم، پلاکاردی در دست داشت که روی آن نوشته بود «کسی غنچه نهفته در برگ را نچیند، از بی‌حجابی است اگر عمر گل کم است.»

2- در بهار 1386 انجمن اسلامی دانشکده- صنایع با نصب عکسی در برد این انجمن به مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) توهین نمود و این عکس که در پیوست 3 موجود است عبارت است از عکس آیه‌ا... جنتی و آقایان هاشمی و کروبی که در دو طرف صندلی مقام معظم رهبری نشسته‌اند. متن زیر عکس این بود: «گاه یک عکس گویاتر از ده‌‌ها تفسیر است از جمله این عکس، در دو سوی صندلی خالی رهبر، احمد جنتی که تا این جا سایه به سایه علی خامنه‌ای پیش آمده و حتی بسیاری از تصمیمات رهبر را او به وی تحمیل کرده بیش از دیگران نگران این صندلی است. همان قدر که نگران گفته‌های خصوصی رفسنجانی و کروبی است و می‌کوشد و سر و گوشی آب دهد.»

3- انجمن اسلامی دانشکده مکانیک در خرداد 1386 در نشریه خود موسوم به «ققنوس» با درج عکسی موهن که یک فرد روحانی را در حال نگاه کردن به دختران بدحجاب نشان می‌‌دهد به مقام روحانیت اهانت نمود.

4- انجمن اسلامی دانشکده صنایع در نشریه موسوم «داروگ» شماره (فروردین 86) در صفحه 1 با چاپ کاریکاتوری موهن به روحانیت، اهانت نمود.

ج) تبلیغ نمادها و افکار ضد اسلامی

1- تبلیغ فروغ فرخزداد: در نمایشگاهی انجمن اسلامی به مناسبت استقبال از ورودی‌های جدید برگزار نموده بود، اقدام به نصب عکس فروغ فرخ‌زاد نموده است. حال آن که این فرد فاقد هر گونه وجهه دینی است. هم چنین در شماره 5 نشریه پویش (بهمن 84) متعلق به این انجمن اسلامی دانشکده عمران اقدام به درج شعری از این شاعر به همراه عکس وی نمود. همچنین در آخرین شماره نشریه ارتباط به درج زندگی نامه و شعر این فرد اقدام شده است

البته این موضوع فقط به این فرد ختم نمی‌شود، این انجمن در نشریه پویش به درج زندگی‌نامه صادق هدایت پرداخته است.

2- تبلیغ جشن ولنتاین: جشن ولنتاین که یکی از مبتذل‌ترین جشن‌های غربی و کاملا مخالف موازین  اسلامی است اخیراً مورد توجه دوستان انجمن واقع شده است. در نشریه پویش متعلق به انجمن اسلامی عمران (شماره 5) مقاله‌ای در این خصوص جشن درج و در نشریه «ارتباط» متعلق به انجمن اسلامی دانشکده برق، روز ولنتاین را تبریک می‌گوید.

3- تبلیغ زردشتی‌گری: در نشریه داروگ متعلق به انجمن اسلامی صنایع (شماره 3) صفحه 4 اقدام به درج و تبلیغ مراسم و جشن‌های زردتشتان پرداخته است. هم چنین در شماره 2 همین نشریه ضمن درجشن‌های دیگر زردشتی به تبلیغ نماد «فروهر» که اصلی‌ترین نماد آیین زردشت است، پرداخته است.

4- تبلیغ نازیسم: در شماره 3 نشریه داروگ متعلق به انجمن اسلامی صنایع ضمن درج مقاله‌ای با عنوان «هایل هیتلر» ضمن دفاع از دستاوردهای حکومت‌ نژادپرستانه هیتلر، و مسئولین جمهوری اسلامی را بی‌عرضه‌تر! تراز هیتلر می‌داند. و درآخر آرزوی کند شخصی چون هیتلر بر ایران حکومت کند! هم چنین در شماره اول همین نشریه به درج و تبلیغ نماد «صلیب شکسته» متعلق به حزب نازی آلمان پرداخته است.

 

د) تبلیغ الحاد

نشریه داروگ متعلق به انجمن اسلامی صنایع در شماره 3 در مقاله‌ای با عنوان «وقتی خدایی وجود داشته باشد همه چیز مجاز است، حتی ترور! فقط آته‌ئیزم می‌تواند، حقوق و شأن مسلمانان را حفظ کند» به انکار لزوم دین و تبلیغ الحاد می‌پردازد.

خلاصه‌ای از متن این مقاله: «... آیا زمان آن نرسیده که شأن یکی از بزرگترین میراث‌های اروپا که همان خدا ناباوری (آته‌ئیزم) باشد، احیا کنیم، میراثی که چه بسا تنها شانس مابرای صلح باشد... درسی که امروز تروریزم به ما می‌آموزد این است که اگر خدایی وجودداشته باشد، هر چیزی، حتی منفجر کردن هزاران انسان بی‌گناه، مجاز است... آته‌ئیزم میراثی اروپایی است که مبارزه برای حفظ ان ارزش دارد...»

 

ه) توهین به ارزش‌های انقلاب اسلامی و مسئولین نظام اسلامی

نشریه داروگ متعلق به انجمن اسلامی در شماره 2 در داستانی تحت عنوان «عبدل چاقوکش» به تمسخر مسئولین نظام جمهوری اسلامی پرداخته در آخر آرزوی نابودی برای آنان نموده است».

همین نشریه در همین شماره اقدام به اهانت به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران نموده است.

هم چنین در شماره 1 همین نشریه «انجمن اسلامی به عنوان سوپاپ اطمینان جمهوری اسلامی» معرفی شده‌اند هم چنین در شماره 2 این نشریه مسئولین جمهوری اسلامی به علت عدم تبلیغ نمادهای شاهنشاهی، تخطئه شده‌اند.

در شماره 3 این نشریه مسئولین نظام به «کبک» تشبیه شده‌اند و در بیانیه‌ این انجمن به مناسبت حوادث دانشگاه امیرکبیر با تشبیه نیروهای ارزشی به امویان به دفاع از گروهی به مقدسات اسلامی توهین نموده‌اند، اقدام می‌نماید.

در بیانیه دیگری نیروهای ارزشی به سوء استفاده از شهدا متهم شده‌اند.

 

و) افتراء، نشر اکاذیب و دروغ پراکنی

1- در بیانیه این انجمن به مناسبت حوادث امیرکبیر، تهیه نشریات موهن به مقدسات را به بسیج دانشجویی نسبت می‌دهد.

2- هم چنین نشریه پویش متعلق به این انجمن در شماره 9 خود با درج بیانیه منسوب به انجمن اسلامی غیر قانونی دانشگاه امیرکبیر با اهانت به بسیج دانشجویی و نیروهای ارزشی، تهیه این نشریان موهن را به بسیج دانشجویی نسبت می‌دهد.

3- همین نشریه در شماره 8، قتل یک دانشجوی سبزواری را به اعضای بسیج دانشجویی نسبت می‌دهد.

 

ز) ترویج بی‌بندوباری و اباحه‌گری در دانشگاه‌

1- انجمن اسلامی دانشکده، برق در دی ماه 85 در این دانشکده، اقدام به برگزاری جشن شب یلدا نمود که وضعیت غیر اخلاقی، مبتذل و مختلط آن بر اعضای محترم هیئت نظارت روشن بوده و لازم به ذکر مجدد نمی‌باشد.

2- وضعیت اردوهایی که تاکنون این انجمن علی‌الخصوص به صورت مخلتط برگزار نموده کاملا خلاف موازین شرعی است. علی‌رغم ادعایی که اعضای این انجمن مبنی بر سالم بودن این اردوها دارند فیلم برخی از این اردوها موجود است که فضا به شدت غیر اخلاقی و مبتذلی بر آن حاکم است. در این حال، اصرار این انجمن به ادامه برگزاری اردوهای مختلط در جهت ادامه این ضعیت و ترویج بی‌بندوباری ارزیابی می‌گردد.

3- مخالفت شدید نشریات و تریبون‌های این گروه با بحث پوشش و حجاب نیز برگی دیگر از اقدامات آن در جهت ترویج لاابالی‌گری است.

نشریه داروگ در شماره 3 به دفاع از زنان بی‌حجاب پرداخته است.

بیانیه این انجمن پیرامون برخوردهای حراست با پوشش‌ دانشجویان، ضمن اهانت به نیروهای ارزشی دانشگاه خواستار عدم تذکر رعایت حجاب در دانشگاه می‌شود. و این گونه اقدامات را ریاکارانه می‌خواند.

این انجمن در نشریه پویش (شماره 6) در دیدگاه خود پیرامون حجاب می‌گوید «به نظر ما پدیده‌ای به نام بدحجابی آن طوری که بعضی‌ها روی آن تأکید می‌کنند در دانشگاه وجود ندارد. نباید کسانی در خصوص حق پوشش اکثریت دانشجویان خانم تصمیم‌گیری کنند.»

هم چنین نشریه‌ ارتباط دیگر نشریه این انجمن رعایت پوشش دختران را عامل محدودیت خوانده و خواستار لغو محدودیت‌ها شده است!

 لازم به ذکر است این گروه به بهانه‌های واهی حاضر به مناظره با بسیج دانشجویی در خصوص بحث حجاب نشدند. و این عزم آنان را برای رشد بی‌بندوباری در دانشگاه نشان می‌دهد.

 

ح) ترویج فمینیسم

شکی نیست که فمینیسم یکی از مکاتب ضداسلامی است و با هدف ایجاد انحراف و تضعیف خانواده در جامعه اسلامی ترویج می‌شود. در این میان چندی است گروه به اصطلاح انجمن اسلامی! به عنوان پیاده نظام دشمن در ترویج تفکرات فمینیستی در دانشگاه اقدام نموده است.

اقدام به جمع‌آوری امضا برای تغییر قوانین اسلامی مهم‌ترین گام این گروه بود. آیا سزاوار است با امکانات و بودجه نظام اسلامی به تخطئه قوانین دینی اقدام گردد؟

هم چنین در خرداد ماه 1386 برنامه‌ای با مجوز هیئت نظارت دانشگاه برگزار گردید که در آن از دو نفر از فعالان فمینیست دعوت به عمل آورده شده بود.

در این همایش شادی صدر یکی از سردمداران فمینیسم در ایران با انکار لزوم حجاب و خواستار لغو قانون حجاب می‌گردد. و مدعی می‌شود در قوانین کشور حقوق زنان رعایت نمی‌گردد.

هم چنین در نشریات این گروه ترویج افکار فمینیستی به وفور یافت می‌گردد که به دیگر نیازی به نقل قول نمی‌باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی