رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

مدعیان خط امام در قبال اهانت‌ها سکوت کرده‌اند

خبرگزاری فارس: محمد جواد اخوان گفت: مدعیان خط امام که برخی از آنها در راس اتفاقات و حوادث پس از انتخابات قرار دارند در قبال این اهانت به امام راحل سکوت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد جواد اخوان نماینده بسیج دانشجویی عصر امروز شنبه در نشست مطبوعاتی اتحادیه‌های دانشجویی در اعتراض به هتک حرمت امام راحل که به عنوان "خمینی کبیر "؛ تا ظهور منتظر و به همت معاونت سیاسی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ تهران برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی احیاگر اسلام ناب در قرن اخیر بود و توانست اسلام را که سال‌های سال از سوی حکام طاغوت و اندیشمندان وابسته از عرصه سیاسی، اجتماعی جهان معاصر دور مانده بود به عرصه برگرداند و شرایط تحقق اسلام ناب محمدی را که ایده‌آل انقلاب بود،‌ فراهم کند.
وی 16 آذر را روز استکبارستیزی عنوان کرد و افزود: اولین حرکت دانشجویان ایرانی در سال 1332 با حرکت استکبار ستیزانه شروع شد که نشان می‌دهد آرمان اصلی دانشجویان مسلمان استکبارستیزی است اما عده‌ای قلیل با حمایت رسانه‌های بیگانه و ابزارهای جنگ نرم دشمن در صدد بودند تا این روز را به نفع خود مصادره کنند.
این فعال دانشجویی ادامه داد: این افراد امسال تلاش کردند و بعد از اتفاقات پس از انتخابات و شکل‌گیری جریان فتنه از درون جریان نفاق بحث هتاکی را دنبال کردند که آخرین آن اهانت به تمثال حضرت امام خمینی بود.
اخوان ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت امام راحل از سوی حامیان موسوی و با بیان اینکه چنین اقداماتی به مقام شامخ امام خمینی خللی وارد نمی‌کند، به واکنش‌های مدعیان خط امام به این اقدام اشاره کرد و گفت: مدعیان خط امام که برخی از آنها در راس اتفاقات و حوادث پس از انتخابات قرار دارند در قبال این اهانت به امام راحل سکوت کردند.
وی اضافه کرد: این افراد چند سال قبل که به یکی از بستگان امام راحل اهانت شده بود با جنجال و فعالیت رسانه‌ای جریان اصولگرایی را تحت حمله خود قرار دادند. اما امروز در قبال این اهانت سکوت کردند.
نماینده بسیج دانشجویی درباره واکنش موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی نسبت به اهانت به ساحت امام راحل تصریح کرد: این موسسه به جای واکنش به این حرکت و اتخاذ موضع اصولی و به موقع دچار سیاسی بازی شده و سکوت کرده و این موضوع را انکار می‌کند و به دلیل همبستگی‌های سیاسی و همبستگی‌های خانوادگی نتوانسته وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و فقط موضع‌گیری‌های سیاسی داشتند.
اخوان با بیان اینکه امام خمینی بر اساس وصیت‌نامه خود مسئولیت حفظ آثار خود را به سید احمد خمینی سپرده بودند، تاکید کرد: بعد از رحلت ایشان دلیلی ندارد که کسی این مسئولیت را در انحصار خود قرار دهد.
وی افزود: موسسه تنظیم و نشر آثار امام از چاپ و انتشار کتاب‌هایی که از اندیشه امام نشأت گرفته اما با مواضع این موسسه مخالف است، جلوگیری می‌کند.
عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر طوسی در پاسخ به سوالی درباره نقش سران جریان فتنه در ولایت ستیزی و اهانت به امام راحل خاطرنشان کرد: سران فتنه کسانی هستند که زمانی می‌خواستند امام را به موزه‌های تاریخ بسپارند؛ کسانی که سال‌ها ادبیات امام در حمایت از مستضعفین و محرومان و آزادی قدس و مبارزه با استکبار را به فراموشی سپرده بودند و قصد داشتند فرش قرمز جلوی آمریکا پهن کنند.
اخوان تصریح کرد: این افراد در سال‌های ابتدایی رهبری مقام معظم رهبری با استفاده از رابطه خود با امام رهبری آیت‌الله خامنه‌ای را تضعیف می‌کردند و بعدها هم از خط امام زاویه گرفتند. اما زمانی که پایبندی مردم به امام و آرمان‌های ایشان را مشاهده کردند با چهره‌ای جدید وارد عرصه شدند و ادعای پیروی از خط امام کردند.
وی با بیان اینکه اهانت‌ها به ساحت امام راحل به ضرر جریان تمام می‌شود،‌ اظهار داشت: این اقدامات موجب شناخت بیشتر مردم به امام و آرمان‌های ایشان می‌شود و نمی‌گذارد نسل سوم و جوان‌های ما را از خط امام دور کنند.
این فعال دانشجویی با اشاره به کاهش رویگردانی مردم از این جریان و کاهش حامیان جریان فتنه گفت: سران این جریان ناچارند با حرکت‌های ایذایی و توهین به مقدسات اعلان موجودیت کنند و خود را نشان بدهند.
اخوان با اشاره به اینکه امام خمینی منافع استکبار جهانی را به خطر انداخت خاطرنشان کرد: دشمن ناچار است برای خاموش کردن و مهار حرکت بیداری اسلام در جهان، یاد و نام امام را به فراموشی بسپارند.

 


امام(ره) احیاگر اسلام ناب در قرن اخیر بود

نماینده بسیج دانشجویی سراسر کشور گفت: امام(ره) احیاگر اسلام ناب در قرن اخیر بود و توانست اسلام را که سال‌های سال از عرصه اجتماعی سیاسی دور مانده بود به عرصه جامعه بازگرداند.

به گزارش خبرنگار سیاسی «شبکه خبر دانشجو»، نماینده بسیج دانشجویی سراسر کشور در نشست رسانه‌ای نمایندگان تشکل‌های دانشجویان سراسر که امروز در اعتراض به هتک حرمت امام(ره) با موضوع با خمنیی کبیر تا ظهور منتظر(عج) به همت معاونت سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در دفتر مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: امام(ره) احیاگر اسلام ناب در قرن اخیر بود و توانست اسلام را که سال‌های سال از عرصه اجتماعی سیاسی دور مانده بود به عرصه جامعه بازگرداند و شرایط برای تحقق جامعه اسلام ناب محمدی(ص) فراهم کند.

اخوان افزود: 16 آذرماه هم که روز دانشجو نامگذاری شده است نمادی استکبارستیزی بود و این نشان می‌دهد که آرمان اصلی دانشجویان همان استکبارستیزی است.

وی با بیان اینکه عده‌ای اندک با حمایت و پشتیبانی رسانه‌ای استکبار می‌خواهند این روز را به نفع خود مصادره کنند، تصریح کرد: این عده منافق بعد از انتخابات اخیر تا آنجا کارشان پیش رفت که به تمثال امام(ره) هم اهانت کردند.

نماینده بسیج دانشجویی ادامه داد: چنین اقداماتی به مقام شامخ امام راحل، خاک به آفتاب پاشیدن است و آن مقام والا را خللی ایجاد نمی‌کند.

وی با سوال اینکه پس از این رویداد چه واکنش‌هایی صورت گرفته است، گفت: مدعیان خود امام که برخی در رأس این اغتشاشات هستند، امروز سکوت کرده‌اند.

اخوان اضافه کرد: یکی از مراکزی که باید وارد عرصه و میدان شود، موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) است ولی دچار یک سری مسایل و وابستگی‌های سیاسی شده است که حتی خود مساله را هم انکار می‌کند.

نماینده بسیج دانشجویی در پایان اظهار داشت: امام(ره) بر اساس وصیتی که داشتند مسئولیت این موسسه را به فرزند خودشان سپرده بودند ولی کسانی بعدا به این موسسه راه یافتند که الان شاهد هستیم از  چاپ کتاب‌هایی که اندیشه‌های امام(ره) را رواج می‌دهد، جلوگیری می‌کنند./

 


نماینده بسیج دانشجویی گفت:متاسفانه موسسه تنظیم نشر آثار حضرت امام که در مقابل این حرکت دانشجونماهای وابسته باید موضع گیری درستی می کرد، دچار مسائل سیاسی شده و سکوت کرده است و مساله را انکار می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه برنا، اخوان نماینده بسیج دانشجویی در نشست خبری اتحادیه های دانشجویی که در اعتراض به هتک حرمت امام راحل با عنوان "با خمینی کبیر تا ظهور منتظر (عج)" که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد گفت: مسئله امروز توهین به مقام شامخ حضرت امام خمینی است که احیاگر اسلام ناب قرن اخیر بود و توانست اسلام را از عرصه های سیاسی اجتماعی جهان معاصر که درمانده بود به عرصه جامعه بازگرداند و شرایط را برای اسلام ناب محمدی که ایده آل آرمان اصلی انقلاب بود بازگرداند.

وی ادامه داد: 16 آذر نمادی از استکبار ستیزی دانشجویان است و آرمان اصلی دانشجویان استکبار ستیزی است. متاسفانه عده قلیلی با حمایت رسانه های بیگانه و پشتوانه ابزار جنگ نرم دشمن می خواهند این روز را به نفع خود مصادره کنند.

نماینده بسیج دانشجویی تصریح کرد: آنان با مصادره این روز می خواهند آرمان اصلی 16 آذر را که استکبار ستیزی است به فراموشی بسپارند. برهمین اساس پس از انتخابات جریان فتنه که از درون جریان نفاق بروز و ظهور یافت و در دانشگاه ها این بدنه بحث هتک حرمت حضرت امام خمینی را دنبال کردند.

وی ضمن محکوم کردن هتک حرمت حضرت امام خمینی تصریح کرد: کسانی که این کار را انجام دادند مطمئن باشند که هیچ خللی نتوانستند به مقام شامخ حضرت امام وارد کنند کار آنها مانند خاک پاشیدن به آفتاب است.

اخوان به واکنشهایی که پس از این مسئله باید می شد اشاره کرد و گفت: مدعیان خط امام که بخشی از آنها در راس اتفاقات و محرکان بعد انتخابات بودند امروز به این مساله سکوت کردند متاسفانه یک مرکز که باید وارد این میدان می شد موسسه تنظیم نشر آثار حضرت امام بود که در مقابل این حرکت دانشجونماهای وابسته باید موضع گیری درستی ایجاد می کرد.

وی ا دامه داد: این در حالی است که این موسسه دچار یک سری مسائل سیاسی شده و سکوت کرده است و مساله را انکار می کند به هر حال این مسئله ای بود که از شبکه های بین المللی و خارجی پخش شد و نمی توان آنرا انکار کرد.

وی ادامه داد: کسانی که در این موسسه هستند همگی به علت همبستگی سیاسی و وابستگی سیاسی که دارند نتوانستند موضع درستی در این زمینه نشان دهند.

وی ادامه داد: حضرت امام براساس وصیت خود حفظ و نشر آثار خود را به پسر خود احمد آقا سپرد و این دلیل ندارد که بعد از رحلت ایشان یک عده این موسسه را در انحصار خود قرار دهند.

نماینده بسیج دانشجویی اعلام کرد: متاسفانه ما شاهدیم که بعضا کتابهایی با اندیشه امام به چاپ می رسد ولی به علت موضع گیری های سیاسی این موسسه از چاپ ونشر آن جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: سران جریان فتنه که خود را مدعی خط امام می دانند متاسفانه با نقل خاطره های دروغ از اندیشه های امام می خواهند امام را در محاصره خود نگه دارند. ما به آنها توصیه می کنیم که از این راهی که می روند بازگشته، توبه کنند و بیشتر دراین منجلاب فرو نروند.


به گزارش ایسنا، در ادامه‌ی این نشست خبری اخوان به نمایندگی از بسیج دانشجویی، گفت: حضرت امام احیاگر اسلام ناب در قرن اخیر بود و توانست اسلام را که سال‌های سال از عرصه‌ جهان سیاسی دور مانده بود و حکام ستمگر تلاش کرده بودند تا اسلام را از عرصه‌ سیاسی دور نگه دارند دوباره به صحنه آورند.

وی با بیان اینکه 16 آذر که روز دانشجو نامگذاری شده چیزی جز نماد استکبارستیزی نیست، خاطر نشان کرد: اولین حرکت با حرکت استکبارستیزانه از سوی دانشجویان شروع شد و این نشان می‌دهد که آرمان اصلی آنها استکبارستیزی است.

نماینده‌ی بسیج دانشجویی، خاطر نشان کرد: متاسفانه عده‌ای با حمایت رسانه‌های بیگانه و پشتوانه‌ی ابزاری جنگ نرم دشمن سعی می‌کنند این روز را به نفع خود مصادره کنند و آن را به فراموشی بسپارند. آنها امسال هم این تلاش را کردند. اتفاقاتی که پس از انتخابات رخ داد در جریان فتنه‌ای که از درون جریان نفاق جدید شکل گرفت بروز و ظهور یافت و در دانشگاه‌ها به عنوان این جریان بحث هتاکی را دنبال کردند و متاسفانه به تمثال مبارک حضرت امام (ره) هم اهانت کردند.

اخوان افزود: به عنوان نماینده بسیج این اقدام را محکوم می‌کنم. اینکه این کارها را انجام می‌دهند مطمئن باشند این اقدامات به مقام شامخ امام (ره) خللی وارد نمی‌کند و مانند خاک به آفتاب پاشیدن است. آنچه که باید مورد توجه ما باشد این است که متاسفانه بخشی از مدعیان خط امام در راس این حوادث هستند و محرکه‌ی اصلی این حوادث محسوب می‌شوند و آنها امروز سکوت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: به خاطر داریم وقتی در یکی از سایت‌های خبری به یکی از بستگان امام توهین شد چنان جنجال خبری ایجاد کردند و مدعی خط امام (ره) شدند و جریان اصولگرایی را بسیار تحت حمله‌ خود قرار دادند، اما آنها امروز سکوت کرده‌اند. یکی از این مراکز موسسه‌ تنظیم و نشر آثار حضرت امام است. آنها به جای اینکه در مقابل این حرکت شنیع دانشجونماهای وابسته موضع‌گیری به موقع داشته باشند دچار مسائل سیاسی شده‌اند و سکوت کرده‌اند و مسئله را انکار می‌کنند. موضوعی که حتی در شبکه‌های خارجی هم نشان داده شده است را نمی‌توان تکذیب کرد.

نماینده‌ی بسیج دانشجویی، ابراز عقیده کرد: این موسسه دچار همبستگی‌های سیاسی و وابستگی‌های خانوادگی است و نتوانسته وظیفه‌ی خود را انجام دهد و دچار موضع‌گیری‌های سیاسی شده است و مواضع سیاسی را بر وظیفه‌ی اصلی خود غلبه داده است.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه مسوولیت موسسه‌ تنظیم و نشر آثار امام (ره) برعهده حاج احمد خمینی بود،معتقد است: پس از رحلت ایشان دلیلی ندارد عده‌ای با گرایش‌های خاص این مسئله را در انحصار خود قرار دهند. متاسفانه حتی شاهد این هستیم که از چاپ کتاب‌هایی که با موضوع اندیشه‌های امام است اما با مخالف گرایش سران این موسسه است هم ممانعت می‌کنند و موضع‌گیری‌های سیاسی در این موسسه تا این حد وجود دارد. این جریان فکری که متاسفانه مدعی خط امام (ره) است خود را صاحب این خط می‌داند و معمولا با نقل یکسری خاطراتی که بعضا از اساس هم مشخص است که دروغ است سعی می‌کنند امام را به نفع خود مصادره کند.

اخوان ادامه داد: به آنها توصیه می‌کنیم از این راه توبه کنند و نگذارند بیش از این هوادارانشان در این منجلاب وارد شوند.


مقام امام خمینی (ره) با توهین به تمثال ایشان خدشه دار نمی شود

تهران - حیات

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه مساله امروز بحث توهین و جسارت به مقام امام راحل است، گفت: امام احیاگر اسلام ناب بود و توانست اسلام را که سال های سال از عرصه سیاسی جهان معاصر دور مانده بود به عرصه جهانی باز گرداند.
به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، اخوان نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نشست مطبوعاتی اتحادیه های دانشجویی که به منظور اعتراض به هتک حرمت امام راحل در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد ،افزود: مساله امروز بحث توهین و جسارت به مقام امام راحل است، زیرا امام احیاگر اسلام ناب بود و توانست اسلام را که سال های سال از عرصه سیاسی جهان معاصر دور مانده بود و حکام طاغوت تلاش کرده بودند تا اسلام را از عرصه سیاسی و اجتماعی دور نگه دارند، به عرصه جهانی باز گرداند.
وی ادامه داد: 16 آذر روز دانشجو، نمادی از استکبار ستیزی است .زیرا اولین حرکت جدی دانشجویان در سال 32 با حرکتی استکبار ستیزانه آغاز شد و این نشان از آرمان استکبار ستیزی دانشجویان است. اما متاسفانه عده ای با حمایت بیگانگان و همچنین با استفاده از ابزارهای جنگ نرم خواستند از این روز به نفع خود استفاده کنند و آرمان های دانشجویان را تغییر دهند.
اخوان اظهار کرد: این افراد جریان فتنه ای را که از درون نفاق جدید شکل گرفته، دنبال می کردند و در این راستا نیز به تمثال امام توهین کردند و این افراد باید مطمئن باشند که مقام امام با این امور خدشه دار نمی شود.
وی ادامه داد: موضوعی که در این حوادث بسیار حایز اهمیت است واکنش های پس از شکل گیری این رویدادهاست.
نماینده بسیج  دانشجویی دانشگاه تهران عنوان کرد: متاسفانه برخی از مدعیان خط امام که در راس این حرکت ها بودند ،امروز سکوت اختیار کرده و در موضوع هتک حرمت امام راحل سخن نمی گویند .
وی گفت: کسانی که چندی پیش به علت اهانت به یکی از بستگان امام راحل در رسانه ها اعتراض سردادند و مدعی خط امام شدند و جریان اصولگرایانه کشور را تحت حمله قرار دادند ،امروز در این حوادث سکوت اختیار کردند.
اخوان افزود: یکی از مراکزی که باید در حادثه 16 آذر وارد عمل می شد موسسه نشر اثار امام راحل بود اما امروز به جای اینکه در این زمینه وارد عمل شود و موضع گیری کند دچار مسایل سیاسی شده و سکوت کرده و به نوعی مساله را انکار می کند.
نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: این موسسه در حوادث اخیر نتوانسته وظایف خود را به درستی ایفا کند و دچار گرایش های سیاسی شده است به نحوی که امروز شاهد جلوگیری از انتشار برخی کتاب های امام راحل به علت موضع گیری های سیاسی هستیم.
اخوان در پایان گفت: کسانی که خود را صاحب خط امام می دانند سعی کردند امام را به نفع خود مصادره کنند برهمین اساس اینها باید از راهی که در پیش گرفتند باز گردند.

 


فعال دانشجویی: هتک حرمت‌کنندگان امام راحل برای آمریکا فرش قرمز پهن کرده اند
به گزارش ایرنا، "محمد جواد اخوان" در نشست رسانه‌ای اتحادیه های دانشجویان با موضوع "با خمینی کبیر تا ظهور منتظر(عج)" در مسجد دانشگاه تهران اظهار داشت: امام راحل احیاگر اسلام ناب در قرن اخیر بود و توانست اسلام را که از عرصه اجتماعی و سیاسی دور مانده بود به عرصه جامعه بازگرداند و شرایط را برای تحقق جامعه اسلام ناب محمدی(ص) فراهم کند.
اخوان افزود: 16 آذرماه نمادی از استکبارستیزی است و این نشان می‌دهد که آرمان اصلی دانشجویان همان استکبارستیزی است.
وی اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای قلیل با حمایت و پشتیبانی رسانه‌ای استکبار می‌خواهند این روز را به نفع خود مصادره کنند، این عده منافق بعد از انتخابات اخیر تا آنجا کارشان پیش رفت که به تمثال امام(ره) هم اهانت کردند.
نماینده بسیج دانشجویی ادامه داد: چنین اقداماتی به مقام شامخ امام راحل، خاک به آفتاب پاشیدن است و آن مقام والا را خللی ایجاد نمی‌کند.
وی در ادامه اظهار داشت: مدعیان خود امام که برخی در رأس این اغتشاشات هستند، چرا امروز سکوت کرده‌اند.
اخوان با اشاره به اینکه یکی از مراکزی که باید وارد عرصه و میدان شود، موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) است اضافه کرد: این موسسه دچار یک سری مسایل و وابستگی‌های سیاسی شده است که حتی خود نیز این مسائل را انکار می‌کند.
نماینده بسیج دانشجویی گفت: امام راحل بر اساس وصیتی که داشتند مسئولیت این موسسه را به فرزند خودشان سپرده بودند ولی کسانی بعدا به این موسسه راه یافتند که الان شاهد هستیم از چاپ کتاب‌هایی که اندیشه‌های امام(ره) را رواج می‌دهد، جلوگیری می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه بهتر است مسئولان این موسسه هم واقع بین باشند اظهار داشت: این موسسه دچار همبستگی سیاسی و وابستگی خانوادگی است.
این فعال دانشجویی تاکید کرد: امام راحل مسئولیت حفظ آثار امام را به حاج احمد آقا دادند و هیچ لزومی ندارد این در دست افراد خاصی بعد از وی قرار گیرد.
وی اظهار داشت: کسانی که امروز به امام راحل هتک حرمت کرده اند همان کسانی هستند که زمانی می گفتند امام را باید به موزه سپرد، اینها کسانی هستند که فرش قرمز مقابل آمریکا پهن کردند.
اخوان تاکید کرد: این افراد به سمت اضمحلال پیش می روند و مردم از آنان رویگردان شده اند، آنان مجبور به انجام این حرکات هستند ولی نمی توانند حرکت بیداری اسلامی را در جهان کنترل کنند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۹/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی