رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

پیام‌های راهپیمایی روز قدس

يكشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۹ ق.ظ

پیام‌های راهپیمایی روز قدس

 
مراسم پرشکوه روز جهانی قدس در حالی در تهران و دیگر شهرهای کشور برگزار شد که منحصر به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نماند و در برخی دیگر از نقاط دنیا نیز گرامی داشته شد. در خصوص این مراسم به‌یادماندنی و پیام‌های خاص نکاتی چند به‌نظر می‌رسد که در ادامه مورد اشاره قرار خواهند گرفت:
1- برخلاف برخی پیش‌بینی‌های مغرضانه یا ساده‌اندیشانه مراسم روز قدس امسال نه‌تنها کم‌فروغ‌تر از سال‌های گذشته نبود، بلکه از جهاتی باشکوه‌تر و پرجلوه‌تر نیز به‌نظر می‌رسید. امسال روز قدس را در حالی سپری کردیم که دست‌های صهیونیستی تلاش کردند با فتنه‌انگیزی میان امت اسلامی و با بهره‌گیری از مشغول‌سازی کشورهای اسلامی به موضوع جریان‌های تکفیری، مسئله فلسطین و آرمان قدس شریف را از اولویت نخست جهان اسلام خارج کرده و از این طریق مسیر عادی‌سازی اشغال سرزمین فلسطین را پیش ببرند. 
از طرفی بخش عمده نگاه‌های رسانه‌های داخلی و بین‌المللی معطوف به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 در وین بود و از همین جهت برخی تصور می‌کردند در داخل کشور انگیزه‌ها برای پیگیری و مطالبه مستمر آرمان قدس کمرنگ شده باشد. 
در کنار همه اینها گرمای بی‌سابقه هوا را بگذارید و این نکته که بعد از سی‌وچند سال، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس با گرم‌ترین روزهای سال مصادف شده بود. بنابراین می‌توان گفت همه عوامل مادی در جهت تضعیف این روز دست‌به‌دست هم داده بود اما در عمل آنچه مشاهده شد، ایمان قوی و بصیرت مثال‌زدنی ملت ایران، آنها را بار دیگر به صحنه کشاند و در حالی‌که شب پیش از آن را تا به صبح در مساجد به تهجد و احیای لیالی قدر گذرانده بودند، از دقایق آغازین شروع راهپیمایی به خیابان‌ها آمدند و البته پیام‌های واضح خود را به جهانیان ارسال نمودند. 
2- از بارزترین پیام‌هایی که ملت ایران در روز قدس امسال به دنیا مخابره کرد، ایستادگی بر آرمان قدس شریف و به بیان کلی‌تر آرمان‌های انقلاب اسلامی است. در حالی برخی تصور می‌کنند گذر زمان و برخی ملاحظات دیپلماتیک یا تصمیم‌گیری‌های تاکتیکی و مقطعی سیاسی می‌تواند اصول گفتمان انقلاب اسلامی را به حاشیه برد یا در ارزش‌ها و هویت نظام اسلامی استحاله ایجاد کند، روز قدس امسال نشان داد مردم در هر حال روی این آرمان‌ها خواهند ایستاد. اینجا به یاد بیان زیبای رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌افتیم که سال گذشته در دیدار مجمع عالی بسیج مستضعفین با اشاره به تلاش‌های غرب برای ایجاد امنیت برای رژیم غاصب صهیونیستی از بستر مذاکرات هسته‌ای فرمودند: «می‌گوید امنیت اسرائیل باید حفظ شود. اولاً اسرائیل روزبه‌روز ناامن‌تر خواهد شد؛ چه توافق هسته‌ای بشود، چه نشود؛ این را بدانید امنیت اسرائیل تأمین نخواهد شد چه توافق هسته‌ای بشود و چه نشود.»
فریادهای «مرگ بر امریکا»ای که در خیابان‌های ایران طنین‌افکن شد، پاسخ روشنی بود به تلاش مذبوحانه کسانی که می‌کوشند چهره امریکا و نظام سلطه را بزک کنند و در راه آشتی‌جویی و به‌اصطلاح تعامل با آن گام بردارند. فریادهای «مرگ بر اسرائیل» ملت نیز ترجمانی از همان بیان حکیمانه رهبر معظم انقلاب بود که درهرحال بر ناامن‌تر شدن رژیم اشغالگر قدس تأکید کردند. 
3- امسال روز قدس در نقطه‌ای دیگر از جهان نیز با شکوه خاصی برگزار شد و آن کشور یمن بود. در حالی‌که از سویی رژیم آل‌سعود همچنان به بمباران شهرهای مختلف یمن و کشتار کودکان و زنان مظلوم این کشور می‌پردازد، مردم یمن در صنعا و دیگر شهرهای این کشور، آزادانه‌تر از سال‌های گذشته این راهپیمایی را رقم زدند و به این طریق بار دیگر بر آرمان‌های انقلاب اسلامی خویش پافشاری کردند. بر همین منوال مردم ایران نیز در راهپیمایی خویش دفاع از مظلومان یمن را فراموش نکرده و انزجار خود را جنایات آل‌سعود اعلام کردند.  شکوه راهپیمایی امسال در صنعا، بار دیگر این نکته را به همگان یادآور شد که به رغم تلاش‌های همه‌جانبه محور عبری- عربی- غربی برای خاموش‌سازی چراغ مقاومت و امن‌سازی محیط رژیم صهیونیستی، محور مقاومت روزبه‌روز در حال بسط و گسترش است و دور نیست که موجبات رهایی قدس را فراهم آورد. ان‌شاءالله
 
همین مطلب:

نظرات  (۲)

? shoma ham be rahpymaei raftin

پاسخ:
خوشبختانه توفیق یافتم
khoda ghabul kone
 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی