رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

روزشمار جنبش دانشجویی در سال 1386

شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۸۷، ۱۰:۳۵ ق.ظ

 

روزشمار جنبش دانشجویی در سال 1386

سالی که گذشت سالی سرشار از خیر و نیکی و البته دغدغه و ها و نگرانی ها بود. مرسوم است که افراد در پایان سال به کارنامه یک ساله خود می نگرند و آن را ارزیابی می کنند. بنده به عنوان یک عضو کوچک جنبش دانشجویی هم تصمیم گرفتم نگاهی به عملکرد تشکل های دانشجویی مسلمان و انقلابی در سالی که گذشت، بیاندازم:

 

بهار

04/01/1386

برخی تشکل‌های دانشجویی درمورد دستگیری متجاوزین انگلیسی بیانیه‌ای صادر و اعلام کردند: متجاوزان آمریکایی و انگلیسی دفعات متعدد به آب‌های کشور تجاوز کرده‌اند و قصد اخلال در امنیت کشور داشته‌اند و در موارد مشابه اقدام به جاسوسی نیز نموده‌اند. لذا متجاوزان باید سریعا به مراجع قضایی تحویل شده و محاکمه شوند. هرگونه گفت‌وگو در مورد آزادسازی آن‌ها پس از محاکمه و اجرای حکم صورت بپذیرد.

05/01/1386

چند تشکل دانشجویی در نامه‌ای سرگشاده به رییس سازمان صدا و سیما خواستار پخش مستند "شکست هیمنه" از رسانه‌ی ملی شدند.

07/01/1386

بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد طی بیانیه‌ای، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت های صلح‌آمیز هسته‌یی ایران را محکوم کرد.

08/01/1386

جمعی از دانشجویان کاروان‌های راهیان نور با به آتش کشیدن آدمک تونلی بلر ضمن محکوم کردن اظهارات اخیر وی خواستار محاکمه‌ی متجاوزان انگلیسی و آزادسازی باغ قلهک شدند.

09/01/1386

تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به ورود غیرقانونی ملوانان انگلیسی به حریم آب‌های کشورمان، با تجمع در مقابل وزارت خارجه نسبت به آزادی احتمالی این افراد اعتراض کرده و خواستار اجرای حکم در مورد این متجاوزان شدند.

09/01/1386

دانشجویان معترض دانشگاههای تهران در اعتراض به آزادی احتمالی یکی از ملوانان انگلیسی دستگیر شده در آبهای کشورمان و نیز اعلام قطع رابطه اقتصادی با کشورمان، بیانیه‌ای صادر کردند.

11/01/1386

دانشگاه آزاد اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای تقارن یوم الله 12 فروردین روز جمهوری اسلامی و آغاز هفته‌ وحدت جهان اسلام را طلیعه شکوهمندی برای سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی دانست.

11/01/1386

جهاد دانشگاهی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی‌، آمادگی خود را برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی اعلام کرد.

11/01/1386

بسیج دانشجویی 226 دانشگاه و مرکز آموزش عالی سراسر کشور با صدور بیانیه ای با اشاره به اینکه تعطیلی سفارت انگلیس در خیابان استانبول تهران کمترین خواسته دانشجویان است، تاکید کردند: فرزندان سیزده‌ آبان به انقلاب سوم می‌اندیشند.

 12/01/1386

اعضای برخی تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی، امروز همزمان با روز جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به تجاوز اخیر 15 نظامی انگلیسی به آبهای خلیج‌فارس مقابل سفارت انگلیس در تهران تجمع کردند.

13/01/1386

266بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مرکز آموزش عالی سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای و اعلام اینکه فرزندان «سیزده آبان» به انقلابی سوم می‌اندیشند، اظهار داشته‌اند: «تعطیلی لانه فساد شیطان پیر انگلیس در خیابان استامبول تهران که کسوت سفارتخانه بر تن خویش کرده است کمترین خواسته جدی وارثان نسل حماسی سوم ایرانی است.»

 13/01/1386

تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به ورود غیرقانونی ملوانان انگلیسی به حریم آب‌های کشورمان، با تجمع در مقابل وزارت خارجه نسبت به آزادی احتمالی این افراد اعتراض کرده و خواستار اجرای حکم در مورد این متجاوزان شدند.

14/01/1386

یکی از اعضای شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی، شرایط سیاسی کشور را یکی از علت‌های اصلی نامگذاری امسال به نام سال اتحاد ملی - انسجام اسلامی خواند و اظهار داشت: « نیاز امروز کشورمان در بعد داخلی این است که همه‌ی نیروها با تمام قوا به فکر منافع ملی و پیشبرد مصالح و سازندگی کشور باشند.»

 14/01/1386

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) به اظهارات علی لاریجانی مبنی بر در اولویت نبودن محاکمه تفنگداران انگلیسی انتقاد کردند.

14/01/1386

مسوول تشکیلات انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اظهار داشت: « جنبش دانشجویی در سالی که گذشت بیشتر سر در گریبان خود فرو برده بوده است. از این رو می‌توان گفت کفه‌ی انفعال این جنبش نسبت به کفه‌ی فعالیت‌های آن سنگین‌تر بوده است.»

 14/01/1386

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه، با بیان آنچه موج بی‌تفاوتی در بخشی از دانشجویان می‌خواند، اظهار داشت: « حرکت به سوی آینده‌ای پویا و فعال برای جنبش دانشجویی با برنامه‌ریزی و فراهم کردن مقدمات حاصل می‌شود که این موضوع منوط به ایجاد حس مسوولیت در دانشجویان برای فعالیت است.»

 15/01/1386

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران خطاب به دبیر شورای عالی امنیت ملی نامه سرگشاده نوشت.

 15/01/1386

یکی از اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور با تاکید بر اینکه نقدهای سازنده در چارچوب نظام و قانون اساسی بیان شود، اظهار داشت: « مهمترین مطالبه جنبش دانشجویی کارآمدی است.»

15/01/1386

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: « نقد سازنده باید دور از احساسات و براساس آرمان و اصول نقد و در جهت مصالح و منافع جامعه انجام شود.»

 15/01/1386

بسیج دانشجویی 8 دانشگاه تهران تاکید کردند:تنها راه عزتمندانه حل و فصل ماجرای دستگیری متجاوزین انگلیسی محاکمه متجاوزین است

15/01/1386ع

ضو کمیته‌ی دانشجویی دفاع از حقوق هسته‌یی ملت ایران اظهار داشت: « این کمیته از دولت می‌خواهد که در راستای لغو پروتکل، قطع همکاری با آژانس، اخراج بازرسان و تعطیلی سفارتخانه‌هایی همچون انگلیس اقدام کند.»

17/01/1386

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در نشست مصوباتی و انتخاباتی خود که اسفند ماه سال گذشته در مشهد برگزار شد، بندهایی را به اساسنامه خود در بخش اصول حاکم بر تشکیلات افزود.

17/01/1386

سومین نشست مشترک تشکل‌های دانشجویی درباره‌ی چگونگی برگزاری جشنواره «خلیج فارس، کانون وحدت و صلح» برگزار شد.

 18/01/1386

دبـیـر سـیـاسـی جـامـعـه اسـلامـی دانـشـجـویـان گـفـت: « پیش‌نویس منشور جنبش دانشجویی توسط کمیته عالی هماهنگی تشکل‌های دانشجویی ارزشی اصولگرا در حال تدوین است.»

 19/01/1386

جامعه اسلامی دانشجویان در آستانه 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: مردم ما راه خود را انتخاب کرده و هیچ فرد و یا حکومتی نه حق دارد و نه می‌تواند ما را از مسیری که انتخاب کرده‌ایم، منصرف کند. 19/01/1386

جامعه اسلامی دانشگاه اصفهان اعلام کرد: « همزمان با روز ملی فناوری هسته‌یی، دانشجویان دانشگاه اصفهان در تجمعی حمایت خود را از فعالیت‌های هسته‌یی کشورمان اعلام می‌کنند.»

 20/01/1386

دانشجویان، مسوولان تشکل‌های دانشجویی و جمعی از دانش آموزان مشهدی با حضور در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در مشهد روز ملی فناوری هسته‌یی را جشن گرفتند.

دانشجویان تجمع کننده در گرداگرد سازمان انرژی اتمی در قطعنامه‌ای دانشمندان جوان هسته‌ای را قهرمانان مجاهد و متدین در عرصه علم استراتژیک هسته‌ای دانسته و تاکید کردند:هیچ قطعنامه‌ای نخواهد توانست ملت ما را از دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای باز دارد.

22/01/1386

دبـیـر انـجـمـن اسـلامـی دانـشـجـویـان دانـشـگـاه شـهـیـد بـهـشـتـی گـفـت: « داشتن بینش و آگاهی سیاسی برای تشکل‌های دانشجویی ضروری است چراکه دانشجویان الگویی روشن برای جامعه هستند.»

25/01/1386

نمایندگان هشت تشکل دانشجویی کشور با امضای میثاق‌نامه‌ی منشور جنبش دانشجویی ایران اسلامی، در جوار حرم امام رضا (ع)، برای اجرای صحیح این منشور عهد بستند.

26/01/1386

روابط عمومی بسیج دانشجویی تهران شهادت یکی از دانشجویان بسیجی را که بر اثر حادثه‌ای در جهت حفظ امنیت و آسایش جامعه و برای جلوگیری از فرار سارقان مسلح از جانب آنها مورد حمله قرار گرفته است را تسلیت گفت.

26/01/1386

سخنگوی مرکز مطالعات استراتژیک جنبش دانشجویی با بیان اینکه اعضای جدید شورای مرکزی این مرکز مشخص شدند، گفت: « این مرکز به همت اعضای شورای مرکزی تلاش خواهد کرد تا اهداف خاصی را در طول یک‌سال آینده پیگیری کند.»

29/01/1386

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: مدعیان خروج از حاکمیت حاضر به گذشتن از نام دفتر تحکیم وحدت که با ابتکار حضرت روح الله بر روی این تشکل دانشجویی قرار گرفته بود، نیستند.

جنبش عدالتخواه دانشجویی با صدور بیانیه‌ای درباره رویدادهای اخیر در عرصه سیاست خارجی، مذاکره با آمریکا را محکوم کرد.

03/02/1386

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با امضاء متنی از برخورد با بدحجابی توسط نیروی انتظامی حمایت کردند.

 03/02/1386

شورای تهران دفتر تحکیم وحدت(طیف علامه) در اعتراض به احضار برخی اعضای شورای مرکزی این اتحادیه به دادسرا بیانیه صادر کرد.

 03/02/1386

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد در مخالفت با آبگیری سد سیوند بیانیه صادر کرد.

 04/02/1386

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران به رییس مجلس شورای اسلامی نامه‌ی سرگشاده نوشت.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس با صدور بیانیه‌ای خواستار تجدیدنظر در نحوه‌ی واکنش و سیاست‌گذاری در تعامل با اعتراضات مدنی شد.

 05/02/1386

دانشجویان و نمایندگان برخی تشکل‌های دانشجویی در ابتدای سفر خود برای شرکت در همایش ملی خلیج فارس با حضور در مرقد امام(ره) با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدیدمیثاق کردند.

 05/02/1386

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت (طیف‌علامه) با تشریح برنامه‌های این تشکل در سال 86 گفت: « در سال جدید تمام تلاش خود را می‌کنیم که با حفظ انسجام با توجه به شرایط موجود فعالیت‌های مناسبی داشته باشیم و مطمئنا گام‌های جدیدی تعریف می‌شود.»

09/02/1386

بسیج دانشجویی تعدادی از دانشگاه‌ها به سران سه قوه در انتقاد به مبارزه ضعیف با مفسدان اقتصادی ‌، نامه سرگشاده نوشتند.

10/02/1386

شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر با صدور بیانیه‌ای انتشار مطالب اهانت آمیز در این دانشگاه را باعث تحت تاثیر قرار گرفتن احساسات دانشجویان دانست و آن را محکوم کرد.

انجمن اسلامی 6 دانشگاه کشور در نامه ای سرگشاده به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برائت خود را از اهانت چند نشریه دانشجویی که از نام انجمن اسلامی سوء استفاده کرده اند، اعلام کردند.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی در بیانیه‌ای در رابطه با اهانت نشریه دانشگاه امیر کبیر به مقدسات اعلام کرد: جنبش دانشجویی مستقل است و بازیچه دست گروهک‌ها و جریانات حزبی و استکبار نمی‌شود.

جمعی از دانشجویان فعال سیاسی و فرهنگی با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به اهانت به مقدسات در چهار نشریه دانشجویی خواستار محاکمه اهانت کنندگان در دادگاه شدند.

چهار تشکل دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در واکنش به اهانت چهار نشریه دانشجویی دانشگاه امیرکبیر خواستار اخراج عاملان این اقدام وقیحانه از دانشگاه شدند.

13 نشریه دانشجویی تاکید کردند: وزارت علوم حق هیچگونه مسامحه‌ای در اخراج سریع مسولان چهار نشریه و عوامل احتمالی دیگر را ندارد.

بسیج دانشجویی دانشگاه امیر کبیر تاکید کرد: جهش نشریات موهن، یک «حرکت ضربتی» برای پیشبرد سریع‌تر طرح قداست شکنی و مبارزه با ارزش‌ها در دانشگاه است که در مقابل، با واکنش سنگینی از سوی دانشجویان روبرو شده است.

تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم‌حدیث به عوامل هتاکی به مقدسات در دانشگاه امیرکبیر توصیه کردند در مورد عاقبت مسیر غلطی که در پیش گرفته‌اند، اندکی تامل و اندیشه کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: قداست شکنی های اخیر در دانشگاه امیرکبیر قطعاً ریشه‌های خارجی دارد و باید پیگیری شود.

 11/02/1386

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س)، با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: فعالیت‌های غیرقانونی وتوهین‌آمیز راکه هم صدایی با دشمنان است محکوم می‌کنیم.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در بیانیه‌ای در مورد وقایع اخیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: هتک حرمت و اهانت به ائمه اطهار (ع) و ولایت فقیه، شروع پروژه حمله به حریم مقدسات دینی، امنیت اجتماعی و ایجاد تفرقه و اختلاف بین اقشار و سطوح مختلف مردم است.

بسیج دانشجویی علامه طباطبایی اتهام زدن به بسیج در خصوص دست داشتن در چاپ نشریات توهین کننده به مقدسات اسلامی را شرم‌آور دانست و تاکید کرد: از قوه قضائیه خواهان شناسایی سریع عاملان هستیم.

 12/02/1386

رئیس دانشگاه امیرکبیر در جمع دانشجویان معترض به انشار مطالب توهین‌آمیز به مقدسات گفت: مشکلات فرهنگی امروز ما ریشه در مدیریت فرهنگی سال‌های گذشته دارد.

جامعه اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد با صدور بیانیه‌ای اهانت به مقدسات اسلامی در 4 نشریه دانشجویی دانشگاه امیر کبیر را محکوم کردند.

تلاش تعداد اندکی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر وابسته به طیف علامه دفتر تحکیم وحدت برای ایجاد درگیری دراین دانشگاه به نتیجه نرسید.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اهواز و انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم قضایی در بیانیه‌های جداگانه‌ای توهین به مقدسات اسلامی را محکوم و خواستار برخورد قاطع با عاملان آن شدند.

 13/02/1386

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در واکنش به اقدام توهین آمیز یک استاد دانشگاه به یک دختر محجبه در این دانشگاه تاکید کرد:مسئولین دانشگاه تهران و وزارت علوم باید دانشگاه را از اشخاص بی تعهد پاک نمایند

رئیس دانشکده هنرهای زیبا تاکید کرد: استاد هتک حرمت کننده به حجاب فقط به عنوان استاد مدعو بوده که البته پس از این اقدام اخراج شده است.

 14/02/1386

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر از مدیران مسئول 4 نشریه توهین کننده به مقدسات شکایت کرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر از عامل مصاحبه مجعول با سایت روزنا به مراجع قضایی شکایت کرد.

 16/02/1386

مدیریت دانشگاه امیرکبیر درباره وقایع اخیر این دانشگاه بیانیه‌ای صادر و تصریح کرد: جمعی اندک و ابزار دست دیگران، مورد سوءاستفاده قرار گرفته و پیاده نظام توطئه‌ای شوم شده است.

 16/02/1386

چهارمین گردهمایی اتحاد دانشجویان جهان اسلام با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: هر حرکت تفرقه‌انگیز در دنیای اسلام گناهی تاریخی است. دبیران تشکل‌های دانشجویی شرکت کننده در چهارمین گردهمایی اتحاد دانشجویان جهان اسلام میثاقنامه اتحاد امضا کردند.

 16/02/1386

سخنگوی شورای متحصنین انجمن‌های اسلامی دانشجویان از معرفی هیات 5 نفره‌ای از سوی وزیر علوم برای مذاکره با متحصنین مقابل دانشگاه امیر کبیر خبر داد.

 17/02/1386

جمعی از اعضای انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های چند کشور اروپایی با صدور بیانیه‌ای با اشاره به توهین چند نشریه دانشجویی به مقدسات تاکید کردند: بی احترامی به مقدسات موجب شادی دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی می‌شود.

 22/02/1386

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با انتقاد شدید از موضع‌گیری محسن آرمین درخصوص وقایع دانشگاه امیر کبیر تصریح کرد: ورود تامل برانگیز احزاب سیاسی با پیشینه مشخص و عناصر معلوم الحال، جز بدتر شدن اوضاع نتیجه دیگری نخواهد داشت.

 24/02/1386

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه‌های شیراز در رابطه با موافقت دولت برای مذاکره با آمریکا تصریح کرد:نه دولت اصلاحات و نه مدعیان اصول گرایی حق ندارند اصول انقلاب را زیر پا گذارند.

مجمع دانشجویان حزب‌الله در بیانیه‌ای تصریح کرد:مشکل ما با امریکا از نوع سوء تفاهم و بی‌اعتمادی نیست که با مذاکره دیپلماتیک حل شود، مشکل ما ایدئولوژیکی است و تا حل نشود مذاکره بی‌معنا است.

 24/02/1386

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور به مناسبت سالگرد اعلام موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: فرزندان معنوی خمینی کبیر در جای جای این کره خاکی خواستار از بین رفتن این جرثومه فسادند.

 25/02/1386

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور تصریح کرد: عده‌ای در پرتو مسامحه و سهل انگاری ریاست دانشگاه و وزیر علوم، جسارت افزون‌تر برای حمله به اسلام ، مقدسات اسلام و نظام اسلامی یافتند.

 25/02/1386

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران در بیانیه‌ای تلاشهای دیپلماتیکی و سیاسی دولت جمهوری اسلامی ایران درخصوص آزادی پنج دیپلمات‌ ایرانی بازداشت شده در عراق را راضی کننده ندانست.

 27/02/1386

طلاب و مردم قم با امضای طوماری پارچه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار برخورد با عاملان وقایع اخیر در دانشگاه‌های امیرکبیر، تهران و همچنین اهانت شبکه الجزیره به مرجعیت شیعه شدند.

 31/02/1386

دانشجویان بسیجی شرکت کننده در همایش 5000 نفری مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور، در پایان این همایش باصدور بیانیه‌ای اعلام کردند: همچنان برای برقراری اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی آماده جانفشانی هستیم.

 07/03/1386

جمعی از دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه رازی با امضاء نامه‌ای پیگیری مناسب حوادث اخیر دانشگاه رازی در مجموعه قضایی استان را خواستار شدند.

09/03/1386

جنبش دانشجویان جهان اسلام با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: صلح‌ فراگیر اعراب، موجب وارد آمدن ضربه‌ای بسیار سهمگین بر پیکر امت اسلامی و تشجیع دشمن برای حمله‌های خطرناک‌تر و جدی‌تر به کل امت اسلامی خواهد شد.

19/03/1386

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن بیانیه اخیر گروه 8 درباره ایران با بیان این که دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی بخصوص در زمینه فناوری هسته‌ای در مسیر اصلی خود قرار گرفته، اعلام کرد: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد تا احدی آن را از این مسیر به حاشیه بکشاند.

20/03/1386

طی مراسمی با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران از فعالیت‌ها و مبارزات خانواده اورتگا از سوی بسیج دانشجویی این دانشگاه تقدیر شد.

22/03/1386

جنبش دانشجویی کشورمان نسبت به حضور سیاسیون ایرانی در جشن تولد ملکه انگلیس که روز پنج‌شنبه در سفارت این کشور برگزار می‌شود، هشدار داد.

24/03/1386

دانشجویان نماینده تشکل‌های دانشجویی که در مقابل در اصلی سفارت انگلیس در خیابان فردوسی تجمع کرده بودند، پس از اطلاع از رفت و آمد میهمانان جشن تولد ملکه انگلیس که قرار است امشب در سفارت این کشور برگزار شود، از در شمال این سفارتخانه، از خیابان فردوسی حرکت کرده و در مقابل در شمالی این سفارتخانه تجمع کردند.

24/03/1386

تشکل‌های دانشجویی کشور ضمن محکومیت اقدام تروریستی سامرا از عموم مسلمین در عراق خواستند که هوشیاری خود را در قبال توطئه‌های تفرقه افکنانه حفظ کنند.

25/03/1386

نمایندگان تعدادی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در اعتراض به سیاست‌های اشغالگران در عراق، مقابل سفارت انگلیس تجمع کردند.

25/03/1386

برخی دانشجویان بازداشت شده در جریان تجمع روز گذشته‌ دانشجویان در اعتراض به برگزاری جشن تولد ملکه‌ی انگلیس در سفارت این کشور، آزاد شدند

27/03/1386
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، جامعه اسلامی دانشجویان، دفتر تحکیم وحدت (طیف شیراز) اتحادیه تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی و جنبش عدالتخواه دانشجویی در محکومیت اقدام ملکه انگلیس در اعطای نشان به سلمان رشدی مرتد، برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس در سفارت انگلس در ایران و برخوردهای خشن نیروی انتظامی ‌با دانشجویان تجمع‌کننده مقابل سفارت انگلیس ، بیانیه‌ای صادر کردند.

تابستان

86/04/03

بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با صدور بیانیه ای در خصوص سوم تیر ماه سالروز انتخاب دولت دکتر احمدی نژاد از عملکرد دولت نهم دفاع کرد اماخواستار تجدید نظر دولت در انتصاب برخی مدیران داخلی کشور و بکارگیری نیروهای جوان و انقلابی در عرصه‌های مدیریتی کشور شد.

86/04/04

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با انتقاد از جوسازی‌های عده‌ای مبنی بر اخراج محسن کدیور از دانشگاه گفت: اسلامی شدن فضای دانشگاه در راستای انقلاب فرهنگی صورت می‌گیرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به برخورد جدی وزارت علوم با اساتیدی که با اخلاق و ارزش های اسلامی منافات دارند، گفت: محرومیت از تدریس برخی اساتید در راستای تحقق اهداف انقلاب فرهنگی است چرا که این انقلاب یک بازده بدون پایان و بی نهایت در تمام دوران انقلاب بوده است و این روند برای تکامل باید ادامه پیدا کند.

86/04/05

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت پیرامون عملکرد دوساله دولت نهم با صدور بیانیه ای تحلیلی اعلام کرد: آنچه که بر اهمیت دولت نهم می‌افزاید و سبب ساز حمایت خاص رهبری و مردم از این دولت می‌شود گسترش روحیه ساده زیستی، جهت گیری مردمی، کار و تلاش شبانه روزی، طرح مجدد آرمان‌های انقلاب و پیگری مصرانه جهت خدمت رسانی مجدانه به محرومان است.

86/04/12

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به پیشنهاد جدید غرب مبنی بر توقف فعالیت‌های هسته‌ای در برابر توقف تصمیم‌گیری شورای امنیت در خصوص پرونده ایران گفت: پیشنهاد مطرح شده از سوی کشورهای غربی نه تنها به نفع ایران نیست بلکه ادامه همان استراتژی قدیمی کشورهای غربی علیه ایران است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به اینکه پیشنهادهای توقف فعالیت‌های هسته ای ایران پیش از این نیز در قالب‌های مختلف بیان شده بود، گفت: این پیشنهاد باید به دلیل غیر منطقی بودن از سوی مسئولان سیاست خارجی کشور رد شود.

دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان، با بیان اینکه پیشنهاد اخیر غرب نیرنگ نخ نما شده کشورهای اروپایی علیه ایران است، گفت: ایران هرگز حاضر نمی شود برای دستیابی به حقوق قانونی خود در زمینه فناوری هسته‌ای به اقدام غیرقانونی غرب صحه بگذارد.

86/04/13

دبیر کل جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: دستگاه دیپلماسی کشور در خصوص پیگیری چهار دیپلمات ایرانی در بند رژیم صهیونیستی به غیر از چند مورد جزئی که تحت فشار افکار عمومی قرار گرفته بود، هیچ اقدام جدی در آزادی این افراد نکرده است.

86/04/14

جامعه اسلامی دانشجویان، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، جنبش عدالتخواه دانشجویی، اتحادیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج دانشجویی با صدور نامه‌ای، وزیر امورخارجه را به پاسخگویی در برابر اقدامات اخیر این وزارتخانه دعوت کردند.

86/04/16

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه پیشنهاد اخیر انگلیس مبنی بر توقف فعالیت‌‌های هسته ای ایران نیز در گذشته از سوی البرادعی مطرح شده بود، گفت: این طرح و طرح‌های مشابهی که در گذشته از سوی کشورهای اروپایی مطرح شد نمونه پازل‌های طراحی شده صهیونیسم بین الملل است که انگلیس سرگرم بازی با آن است.

86/04/20

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر با اشاره به اینکه برخی از مسائل حادثه 18 تیر از سوی دستگاه قضایی و اجرایی پیگیری نشد، اظهار داشت: هنوز با گذشت چندین سال پشت پرده واقعه این روز مشخص نشده است.

86/04/23

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: طی 11 سال گذشته 22 هزار و 271 دانشجوی بسیجی در دوره‌های آموزش طرح ولایت را گذرانده‌اند.

86/04/25

اعضای برخی از تشکل‌های دانشجویی در واکنش به مواضع نامتعارف برخی از کشورهای عربی در خصوص مالکیت جزایر سه گانه و همچنین موضع گیری در مورد مستدات ارائه شده از سوی روزنامه کیهان اظهار داشتند: موضع گیری برخی دولت‌های عربی خط‌ دهی شده از سوی آمریکا است.

86/04/27

مسئولان بسیج دانشجویی ۵۱ دانشگاه کشور در بیانیه ای اعلام کردند: تداوم حضور آمریکا در عراق خشم مسلمانان را شعله ور می‌کند.

شعبه تهران سازمان دانش آموختگان ایران در بیانیه‌ای نسبت به بازداشت تعدادی ازاعضای این سازمان و دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) اعتراض کرد.

تعدادی ازفعالان دانشجویی دانشگاه‌های بوعلی سینا وعلوم پزشکی همدان نیز درخصوص بازداشت تعدادی از اعضای دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) و ادوار تحکیم وحدت بیانیه‌ای صادر کردند.

دبیر هیات نظارت دانشگاه شاهرود از لغو مجوز انجمن اسلامی این دانشگاه  به علت عدم رعایت اساسنامه خبر داد.

مدیرفرهنگی دانشگاه زنجان درباره آخرین وضعیت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان اظهارداشت: بحث تشکل‌های دانشجویی زیرنظرهیات نظارت است و فعالیت انجمن اسلامی به دلیل تخلفات، فعلاً متوقف شده است و درحال حاضر درحال تعامل با شورای نظارت می‌باشد.

 86/05/01

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) در واکنش به بیانیه هیات رئیسه تشکل موسوم به شورای تهران تحکیم، با صدور اطلاعیه‌ای ضمن به رسمیت نشناختن این شورا، عضویت یکی از دانشجویان عضو شورای عمومی انجمن اسلامی دانشگاه الزهرا(س) در شورای تهران تحکیم را تکذیب کرد.

تعدادی از فعالان نشریات دانشجویی دانشگاه شیراز در نامه‌ای سرگشاده به وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات نسبت به آنچه تنگ شدن و بسته شدن فضای فرهنگی و سیاسی نشریات دانشجویی دردانشگاه شیرازخوانده‌اند، اعتراض کردند.

86/05/02

در پی فتوای تفرقه افکنانه اخیر مفتیان وهابی در خصوص وجوب تخریب اماکن مذهبی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در بیانیه‌ای اعلام کرد:  فتوای علمای وهابی در راستای خواست منحوس دشمن است

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با اشاره به اینکه ایجاد اختلاف بین مسلمانان همواره از اهداف اصلی استکبار به شمار می‌آید، گفت: فتوای مفتی‌های عربستان سعودی مبنی بر تخریب عتبات عالیات در راستای توجیه حضور نیروهای آمریکایی در عراق صادر شده است.

جنبش عدالتخواه دانشجویی در بیانیه‌ای فتوای برخی علمای وهابی و سکوت وزارت خارجه در قبال آن را محکوم کرد

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی ضمن محکوم کردن فتوای جاهلانه مفتی‌های وهابی اعلام کردند: فتوای جاهلانه مفتی‌های وهابی پروژه‌ای جدید از سوی استکبار جهانی است که هدفی جز تفرقه افکنی میان مسلمانان ندارد.

 86/05/03

درپی پیروزی حزب عدالت و توسعه ترکیه در انتخابات، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران در بیانیه‌ای این پیروزی را به ملت مسلمان ترکیه تبریک گفت.

86/05/07

دانشجویان بسیجی شرکت کننده در طرح ولایت بسیج دانشجویی در شهرکرد دیروز همگام با سراسر کشور با برپایی راهپیمایی فتوای برخی مفتی‌های وهابی عربستان را مبنی بر تخریب بارگاه ائمه شیعه را به شدت محکوم کردند.

 86/05/07

اظهارات تعجب آور رئیس جمهور سابق در دیدار اعضای شورای مرکزی و شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی مبنی بر اینکه بسیجیان باید در مورد بازداشت دانشجویان موضع گیری می کرد، واکنش بسیاری از فعالان دانشجویی را برانگیخته است.

86/05/09

دومین جلسه از سلسله نشست‌های آسیب شناسی انتخابات مجلس شورای اسلامی و ویژگی‌های مطلوب نمایندگان مجلس هشتم به همت جنبش عدالت‌خواه دانشجویی نهم مردادماه در دفتر مرکزی این تشکل برگزار می‌شود.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران با صدور بیانیه‌ای سالگرد پیروزی غرور آفرین حزب الله در نبرد 33 روزه علیه ارتش متجاوز صهیونیستی را تبریک گفت

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران با صدور بیانیه ای اقدام وقیحانه شبکه خبری فاکس نیوز را محکوم کرد.

 86/05/15

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران در تحلیل وقایع اخیر فلسطین اعلام کرد: دو جریان فکری موجود در فلسطین که یکی معتقد به مقاومت و عدم تسلیم در برابر خواسته‌های نامشروع رژیم صهیونیستی و دیگری که معتقد به تعامل با غرب و رژیم صهیونیستی برای کسب حداقلی از امتیازات است در عمل و بعد از به قدرت رسیدن حماس در انتخابات مردمی دچار چالش جدی شدند.

22/5/1386

تعدادی از تشکل های دانشجویی دانشگاههای مشهد به منظور تشکیل کار گروه الگوی توسعه ایرانی و اسلامی نشستی برگزار کردند.

86/05/23

دانشگاه آزاد اسلامی از علی خضریان یکی از اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ، شکایت کرد.

28/5/1386

در پی شکایت دانشگاه آزاد اسلامی از عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به علت انتقاد از این دانشگاه این فعال دانشجویی با مراجعه به دادسرا تفهیم اتهام شد.

86/05/30

همایش تشکل اتحادیه بین المللی دانشگاهیان مسلمان برگزار شد. در این نشست تشکل‌های التعبة التربویة از حزب‌الله لبنان، الرابطة الطلاب المسلمین از لبنان، الاتحاد الوطنی لطلبة السوریه از سوریه،‌جمعیت امامیه از پاکستان، جمعیت محمدیه از اندونزی، حماس از فلسطین، الاتحاد الوطنی لطلبة المصر از مصر و الاتحاد لطلبة العرب و نیز جمعی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

دبیر همایش تشکل اتحادیه بین المللی دانشگاهیان مسلمان گفت: تعدادی از قراردادهای همکاری در حوزه‌های مختلف برای انعقاد با تشکل‌های دانشجویی کشورهای مسلمان آماده شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با اشاره به اینکه عزت امروز جهان اسلام ناشی از آرمان‌های امام راحل است، گفت: نسخه شفابخش برای جهان اسلام بازگشت به آرمان‌های امام راحل است.

در پی شکایت دانشگاه آزاد از عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تعدادی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اعتراض خود را به دانشگاه آزاد اعلام کردند.

 دبیرکل مجمع اعتدالگرایان شمال (دانشجویان و فارغ‌التحصیلان گلستان، مازندران و گیلان) از تدوین مطالبات قانونی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خبر داد و گفت: این مطالبات توسط اعضای شورای مرکزی مجمع و با همفکری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در 367 بند تدوین شده است.

کمیته‌ی دانشجویی شاخه‌ی جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی منطقه اصفهان کارگاه آموزشی" روندهای براندازی دموکراسی در ایران " را پنج شنبه 25 مرداد برگزار می‌کند

کانون اردوهای جهادی دانشگاه امام حسین(ع) با همکاری بسیج دانشجویی این دانشگاه سومین اردوی جهادی خود را در استان لرستان برگزار می‌کند.

86/06/03

عضو شورای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه آمریکا با تروریست خواندن سپاه، به دنبال فرافکنی و بازی با افکار عمومی است، گفت: آمریکا نه تنها برای ایران، بلکه در جهان نیز خریدار ندارد و نباید آن را جدی گرفت.

86/06/04

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با صدور نامه ای به ریاست قوه قضائیه، خواستار رسیدگی به وضعیت متهمان نشریات موهن و اعلام جواب قطعی پرونده قبل از شروع سال تحصیلی جدید شد.

86/06/06

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور با انتشار بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت هفته دولت و زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان بزرگوار دولت جمهوری اسلامی برای تمام دلسوزان این آب و خاک آرزوی توفیق و سعادت روزافزون کرد.

86/06/10

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور با صدور بیانیه‌ای به مناسبت پیروزی عبدالله گل در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد: اسلام گرایی سیاسی معاصر به عنوان گفتمان اساسی اسلام در مقابل غرب با وجود خرده گفتمان‌های درون خود، رفته رفته سطح هژمونیک خود را در مقابل دنیای مادی غرب به نمایش می‌گذارد.

86/06/11

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران با انتشار بیانیه ای در محکومیت سخنان اخیر رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد: تهدید آمیز خواندن برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران برای جامعه جهانی نشان دهنده عدم درک صحیح آقای سارکوزی از تحولات خاورمیانه و جهان اسلام است

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مراسم افتتاحیه هشتمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در همدان با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: خودباوری علمی و خودسازی فردی دو فاکتور مهم در افزایش اتحاد ملی و انسجام اسلامی است که منجر به کارآمدی و تاثیرگذاری نیروهای کیفی خواهد شد

12/6/1386

اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در هشتمین نشست سالانه این تشکل انتخاب شدند

13/06/86

اعضای شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دهمین کنگره این تشکل برای یکسال آینده انتخاب شدند.

 86/06/18

در سیزدهمین نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی که در مشهد برگزار شد، اعضای جدید شورای مرکزی این تشکل انتخاب شدند. در انتخابات شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی حسین کمیلی، مرتضی فیروزآبادی، فرشید ایلاتی، محسن مهدی پور، سید سعید منجم زاده و فاطمه اردبیلی به عنوان اعضای شورای مرکزی جدید این تشکل معرفی شدند

86/06/19

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه با رهنمودهای رهبری و ایستادگی دولت نهم بدون حتی یک ثانیه تعلیق به راه خود ادامه می‌دهیم، گفت: گزارش اخیر آژانس از ایستادگی دولتمردان ایرانی و ادامه راه هسته ای و بی توجهی جامعه علمی به تهدیدهای غرب نشات گرفت.

86/06/21

دبیر کل سابق جامعه اسلامی دانشجویان: به اختلاف سلیقه‌ها در تشکل‌های دانشجویی عالمانه نگریسته شود مجتبی ابراهیمی، دبیر کل سابق جامعه اسلامی دانشجویان در نشست خبری که امروز در دفتر این تشکل برگزار شد، توصیه‌هایی را به شورای مرکزی جدید عنوان کرد.

 86/06/25

دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه تاثیر گذاری عوامل خارجی بر مجموعه تشکل های دانشجویی می تواند آسیب جدی وارد کند، گفت: جنبش دانشجویی با استقلال و پویایی و با اتکا به معیارها و رهنمودهای رهبری می تواند از چالش ها به دور باشد.

86/06/27

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اولویت‌های تشکل‌های دانشجویی در سال جدید گفت: گفتمان انقلاب اسلامی و دینی در سال تحصیلی جدید باید مهمترین آرمان جریان دانشجویی و دیگر جریانات داخل کشور قرار گیرد.

86/06/28

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر منصوب و معرفی شد. عباس انسانی، دانشجویی مقطع کارشناسی ارشد رشته عمران در مراسمی با حضور شورای مرکزی انجمن اسلامی و دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دبیر جدید معرفی شد.

1386/06/31

از سوی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی نشستی عصر امروز شنبه در اتاق شورای دانشکده معدن دانشگاه پلی‌تکنیک با حضور آلیدا گوارا و کامیلو گوارا و جمعی از فعالان دانشجویی برگزار شد.

 

پاییز

01/07/86

بسیج دانشجویی دانشگاههای استان تهران به رئیس جمهور آرژانتین در قبال نسبت دادن اتهاماتی علیه‌ ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد هشدار داد.

01/07/86

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور با صدور بیانیه‌ای به دانشجویان و دانشگاهیان آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفتو اعلام کرد: دانشجویان مسلمان جهادگران عرصه علم‌اند

02/07/86

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: متأسفانه قوه قضائیه در پرونده نشریات موهن دانشگاه صنعتی امیرکبیر کوتاهی کرده‌ است.

02/07/86

شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با صدور بیانیه‌ای به مناسبت آغاز سال تحصیلی تاکید کرد: جنبش دانشجویی برای تحقق اهداف انقلاب مشعل پیشتازی را به دست گیرد.

02/07/86

سید محمد خاتمی:رئیس جمهور پیشین کشورمان گفت:دانشجویان از مهمترین گروه‌های مرجع علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اند که سهم بزرگی در توفیق امر گفت‌وگو و گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها دارند.

03/07/86

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور گفت: رئیس دانشگاه کلمبیا حیثیت علمی خود را قربانی امیال و خواسته‌های قدرتمندان و دولتمردان آمریکا کرد.

03/07/86

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای بمناسبت هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: عده‌ای می‌خواهند دستاوردهای انقلاب را به نام خود مصادره کنند.

04/07/86

سازمان بسیج دانشجویی در اطلاعیه‌ای از همه دانشجویان و دانشگاهیان کشور دعوت کرد تا در مراسم استقبال پرشور بازگشت رئیس‌جمهور از نیویورک به تهران شرکت کنند.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل طی نامه ای سرگشاده به رئیس دانشگاه کلمبیا ضمن اعلام حمایت از مواضع اصولی و منطقی رئیس جمهور اسلامی ایران، از وی برای حضور در دانشگاه های ایران دعوت کرد.

06/07/86

شاخه جوانان و دانشجویان جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در اعتراص به اهانت رئیس دانشگاه کلمبیا به رئیس جمهور کشورمان روح حاکم بر مراکز فرهنگی آمریکا را استکباری خواند.

 -

06/07/86

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه با تشکل‌های دانشجویی گفت: تاکنون تمام مطالبات سال گذشته مقام معظم رهبری از وزارت علوم را اجرایی کرده‌ایم.

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه احساس می‌کنیم در فعالین و فعالیت‌های سیاسی دچار رکود فرهنگی هستیم، گفت: پیشنهاد ما این است که جریان نخبه را به سمتی ببریم که سرفصل‌های موضوعات فرهنگی را طراحی کند.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان اینکه در وزارت علوم یک نگاه افراطی به علم و علم‌زدگی وجود داشته، گفت: متاسفانه کار فرهنگی در دانشگاه‌ها همواره یک مساله تشریفاتی و درجه 2 محسوب می‌شده است.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور اظهار داشت: فعالیت‌های وزارت علوم آرمانخواهی تشکل‌های دانشجویی را راضی نمی‌کند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: بایستی اذهان متصدیان وزارت علوم متوجه موقعیت منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای جمهوری اسلامی به عنوان کانون مقابله با جریانات ماتریالیسم و لیبرالیسم بویژه در حوزه جهان اسلام باشد.

نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان گفت: متأسفانه برخی از کانون‌های دانشجویی برای کسانی که می‌خواهند لیبرال دموکراسی را ترویج کنند به صورت یک حیاط خلوت درآمده است.

نماینده مجمع صنفی نشریات دانشجویی اظهار داشت: متاسفانه همان خط سیر مطبوعات زنجیره‌ای با شالوده‌شکنی بیشتر در برخی نشریات دانشجویی در حال بازتولید است.

معاون فرهنگی وزارت علوم در جلسه دیدار با تشکل‌های دانشجویی گفت: فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه‌ها دچار رکود شده است و وزارت علوم نیز از این رکود رنج می‌برد اما راه‌حل این مشکل فرافکنی نیست.

07/07/86

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران با صدور بیانیه‌ای احداث کنیسه یهودیان در زیر دیوار غربی مسجد‌الاقصی را محکوم کرده و از همه مسلمانان جهان خواست در مقابل این اقدام ساکت ننشینند.

07/07/86

بسیج دانشچویی دانشگاه‌های استان تهران با صدور بیانیه‌ای به مناسبت هفتمین سالروز آغاز انتفاضه دوم مسجدالاقصی خاطرنشان کرد: آمریکا و غرب بدانند از رژیمی حمایت می‌کنند که لحظات واپسین عمر خود را سپری می‌کند.

07/07/86

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از مواضع قاطع رئیس‌جمهور آورده‌است: احمدی‌نژاد از تریبون آمریکائیها برای فریادزدن حقانیت اسلامی بهره‌ برد.

08/07/86

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت تهران با صدور بیانیه‌ای خواستار برچیده شدن تسهیلات ویژه فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها شد.

10/07/86

انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از جامعه بین‌المللی در کوتاهی از انجام وظایفشان در مسئله فلسطین، از آزادی‌خواهان جهان برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور ضمن اعلام حمایت از سخنان رئیس جمهور در خصوص فلسطین در دانشگاه کلمبیا از دانشجویان و دانشگاهیان جهت شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت به عمل آورد.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور با صدور بیانیه ای از مسلمانان برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت و تصریح کرده است:روز قدس روز تقابل جبهه اسلام و کفر است.

15/07/86

به حکم انحلال انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شاهرود جمعی از دانشجویان دراین دانشگاه تجمع کردند.

15/07/86

نشست «مدارا در آیین علی (ع)» در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد.

16/07/86

انجمن اسلامی دانشگاه تهران اعلام کرد:سه تن از محرکان اصلی تشنج‌آفرینی در دانشگاه تهران، از اعضای انجمن‌های منحل شده و غیرقانونی امیرکبیر و علامه هستند و هیچکدام از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تهران در درگیری حضور نداشتند.

16/07/86

تجمع‌های دانشجویی در دانشگاه تهران همزمان با حضور رییس‌جمهور در این دانشگاه برای مراسم آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد.

جمعی از دانشجویان تجمع کننده در دانشگاه تهران در پی اعتراض عده دیگری از دانشجویان به حضور رئیس جمهور در این دانشگاه، عنوان کردند: اجازه برخورد دوگانه با رئیس جمهور را نمی‌دهیم.

16/07/86

برگزاری تجمع‌های دانشجویی در دانشگاه تهران

17/07/86

معاون امنیت دادستان تهران گفت: هیچ کس در جریان درگیریهای دیروز دانشگاه تهران دستگیر و بازداشت نشده است.

17/07/86

تعدادی از دانشجویان دانشکده‌های علوم اجتماعی و ارتباطات، ادبیات و اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در اعتراض به آن‌چه آن‌را احکام صادره از سوی کمیته‌ انضباطی برای آنها و هم‌چنین ممنوع‌الورودشدن خود خواندند، ظهر روز سه‌شنبه در مقابل این دانشکده‌ها تجمع کردند.

18/07/86

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اعلام کرد، در آینده نزدیک دادگاه نمادین محاکمه بوش بر اساس مبانی حقوق بین‌الملل را در یکی از دانشگاه‌های تهران برگزار خواهد کرد.

18/07/86

تعدادی از فعالین تشکل‌های دانشجویی، نخبگان علمی و نفرات برتر کنکور امسال افطاری شب گذشته را میهمان رهبر معظم انقلاب بودند.

19/07/86

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در مراسم افطار رئیس جمهور، در جلسه‌ای صمیمانه دیدگاه‌ها، نظرات و انتقادات خود را با احمدی‌نژاد مطرح کردند.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه عده‌ای عنوان دفتر تحکیم وحدت را به سرقت برده‌اند، خاطرنشان ساخت: باید این عنوان را از سارقان آن پس بگیریم.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: کارکرد مشاورین جوان از آنچه تصویر شده بود فاصله زیادی دارد و باید تبیین شود که این مشاورین بر چه مبنایی انتخاب شده‌اند.

نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: ما دانشجویان اعلام می‌کنیم در پیگیری مطالبات دانشگاهی و احقاق حقوق دانشجویان، عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور خاطرنشان ساخت: روی کار آمدن دولت عدالت محور موجب دلگرمی مردم آزادیخواه جهان شده است.

22/07/86

انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های امیرکبیر، گیلان، الزهرا، علامه طباطبایی، فردوسی مشهد و بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین، نشست اتحاد را در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌کنند.

23/07/86

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طی نامه سرگشاده‌ای به رئیس جمهور تصریح کرد: چر‌ا گروهی تندرو با بودجه بیت المال مسلمین در دانشگاه این کشور به گسترش تفکرات ملحدانه می‌پردازند.

24/07/86

از سوی شعبه ششم دادگاه انقلاب تهران احکام سه تن از دانشجویان بازداشت شده دانشگاه امیر کبیر صادر و اعلام شد. مجید توکلی،احمد قصابان واحسان منصوری به حبس تعزیری محکوم شدند

24/07/86

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نامه‌ای خطاب به پوتین تصریح کرد: جنبش دانشجویی به نمایندگی از ملت آزاده و مسلمان ایران از ملتهای مستقلی چون روسیه در نفی یکجانبه گرایی در عرصه جهانی و حفظ حقوق ملتها، انتظارات و توقعاتی دارد.

24/07/86

دبیرسابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از منحل شدن این انجمن خبر داد

27/07/86

نمایندگان دانشجویی هیئت نظارت بر نشریات دانشجویی در هفتمین همایش مدیران مسئول نشریات دانشجویی سراسر کشور انتخاب شدند.

27/07/86

جلسه اعتراض آمیز تشکل‌های دانشجویی عدالتخواه نسبت به آن‌چه آن را وضعیت نابسامان شورای شهر کرمانشاه می‌خواندند، روز گذشته با حضور اعضای بیش از هفت تشکل دانشجویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه، برگزار شد.

30/07/86

در تجمع اعتراض‌آمیز تعدادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر چهار تن از نیروهای حراست دانشگاه مضروب شدند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌ها، تجمع امروز دانشگاه امیرکبیر را محکوم کرد.

30/07/86

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف نسبت به چاپ مطالب توهین آمیز و ضداخلاقی در یکی از نشریات دانشجویی این دانشگاه اعتراض کردند.

30/07/86

تعدادی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های امیرکبیر، دانشگاه علامه طباطبایی ، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران و تعدادی از اعضای دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) در اعتراض به احکام صادره برای سه دانشجوی بازداشت شده‌ی دانشگاه امیرکبیر، در محل این دانشگاه تجمع کرده و تریبون آزاد تشکیل دادند.

30/07/86

تعدادی از دانشجویان دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شاهرود در اعتراض به آن‌چه آن را صدور حکم محرومیت از تحصیل برای یکی از اعضای انجمن اسلامی منحل شده دانشجویان دانشگاه شاهرود و انحلال انجمن اسلامی و شورای صنفی این دانشگاه می‌خواندند، تجمع کردند.

01/08/86

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر : عاملان نشریات موهن به جرم خود اعتراف کرده اند و مستندات قوی از جمله مکالمات عوامل نشریات موهن دانشگاه امیرکبیر و اعترافات خود متهمین مبنی بر مجرم بودنشان وجود دارد.

01/08/86

سلسله جلسات نبرد میان دو اسلام؛ اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی از سوی تشکل دانشجویی آرمان (مجمع دانشجویان عدالتخواه) دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

02/08/86

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یاسوج از حضورش در دادگاه خبر داد.

06/08/86

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور گفت:‌ تبدیل شدن گفتمان عدالت‌خواهی به گفتمان غالب فرهنگ جامعه موجب روی کار آمدن دولت نهم شد.

06/08/86

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: به نظر می‌رسد در قوه قضائیه اراده‌ای جدی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود ندارد و گویا مافیای قدرت و ثروت توانسته‌اند سیستم‌های نظارتی و فضای قوه قضائیه را تحت تاثیر قرار دهند.

 

06/08/86

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: دولت نهم در عرصه عدالتخواهی با مشکلات متعددی روبرو است که دانشجویان باید به دنبال حل آنها باشند.

06/08/86

بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان در سالروز صدور پیام مقام معظم رهبری به جنبش دانشجویی در خصوص مطالبه عدالت بیانیه‌ای صادر کرد.

06/08/86

تشکل دانشجویی آرمان (مجمع دانشجویان عدالت‌خواه) دانشگاه صنعتی اصفهان از سوی هیات نظارت این دانشگاه به مدت هشت ماه تعلیق شد.

07/08/86

سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ایلام از تعلیق دو ماهه این انجمن از سوی هیات نظارت بر تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه خبر داد.

08/08/86

گروهی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه دست به تجمع غیر قانونی زدند.

08/08/86

دانشجویان بسیجی دانشگاه خواجه نصیر در اعتراض به بی مبالاتی فرهنگی مدیران این دانشگاه در مقابل دفتر ریاست دانشگاه تحصن کردند.

09/08/86

محمدجواد اخوان مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر تهران با اشاره به نتایج مذاکرات نمایندگان بسیج دانشجویی با ریاست این دانشگاه، گفت: اعتراضات خود به مدیریت دانشگاه را در سطوح بالاتر پی‌گیری خواهیم کرد.

09/08/86

حکم تعلیق از تحصیل و اخراج از خوابگاه یکی از دانشجویان دانشکده امور اقتصادی دانشگاه مازندران به وی ابلاغ شد.

12/08/86

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: مجلس هفتم باید توضیح دهد که تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی به چه دلایلی تاکنون مسکوت مانده است.

13/08/86

دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در اعتراض به آن‌چه آن را برخورد ناعادلانه مسوولان دانشگاه مبنی بر توقف هشت ماهه فعالیت تشکل دانشجویی آرمان در این دانشگاه خوانده‌اند، بیانیه‌ای صادر کردند.

13/08/86

تعدادی از فعالان دانشجویی و برخی انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در بیانیه‌ای مشترک نسبت به صدور احکام 3 دانشجوی پلی تکنیک و ادامه بازداشت آنها اعتراض کردند.

 

22/08/86

نمایندگان پنج تشکل دانشجویی حمایت خود را از تصمیم هیات حل اختلاف استان درباره انحلال شورای شهر کرمانشاه اعلام داشتند.

26/08/86

نمایندگان تعدادی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های کرمانشاه با حضور در وزارت کشور؛
پیگیری انحلال شورای شهر کرمانشاه را خواستار شدند

29/08/86

قائم مقام دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: نشست اخیر فراکسیون مدرن به هیچ وجه نشست دفتر تحکیم وحدت نبوده و غیرقانونی است.

29/08/86

تحصن 6 تشکل دانشجویی دانشگاه‌های شیراز در اعتراض به روند پیگیری مسئله مفاسد اقتصادی شهر شیراز (پروژه محمدپور) و صدور حکم جلب فعالین این تشکل‌ها دقایقی پیش آغاز شد.

29/08/86

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران با اشاره به برگزاری نشستی که نشست دفتر تحکیم وحدت عنوان می‌شود، اظهار داشت: تشکیل جلسات دفتر تحکیم باید روند قانونی داشته باشد.

29/08/86

مجمع دانشجویی مطالبه آرمان‌های انقلاب، ظهر امروز(سه‌شنبه) در اعتراض به آن‌چه قرار بازداشت 7 دانشجوی 7 تشکل مختلف این مجمع عنوان می‌کردند، در محوطه پردیس ارم دانشگاه شیراز تجمع کردند.

30/08/86

بسیج دانشجویی 6 دانشگاه بزرگ تهران با صدور بیانیه‌ای همبستگی خود را با دانشجویان عدالت‌طلب استان فارس اعلام کرد.

02/09/86

نشست مجمع عمومی سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) برگزار شد

03/09/86

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: متأسفانه قوه قضائیه به جای رسیدگی به وظایف اصلی خود بیشتر به دنبال بیرون کردن منتقدین از صحنه است.

03/09/86

مجمع دانشجویان حزب‌الله دانشگاه علم و صنعت با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: تا برخورد با تمامی مظاهر فساد و تبعیض از پا نمی‌نشینیم.

03/09/86

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت گفت: انتقال ستاد دانشگاه صنعت نفت از تهران به آبادان، چیزی جز انتقال سردر نبوده است و مدیران این مجموعه حاضر نشده‌اند پایتخت نشینی را رها کنند.

03/09/86

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران اعلام کرد: بسیح دانشجویی وظیفه خود می‌داند که تا حد امکان موضوع رشوه در پرونده استات اویل را پیگیری کند.

04/09/86

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) و جنبش دانشجویان جهان اسلام در اعتراض به شرکت دولت‌های عربی در کنفرانس آناپلیس در برابر سفارت اردن در تهران تجمع می‌‌کنند.

05/09/86

دانشجویان دانشگاه تربیت معلم با امضای طوماری خطاب به رئیس جمهور خواستار جلوگیری از فروش دانشگاه تربیت معلم واحد تهران شدند.

06/09/86

تجمع دانشجویان که به حکم تبرئه حسین موسویان معترض بودند، به درگیری مختصری بین دانشجویان و نیروی انتظامی انجامید.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی داشنجویان مستقل از تجمع اعتراض آمیز تشکل مطبوع خود در اعتراض به تبرئه متهم به جاسوسی هسته‌ای خبر داد.

09/09/86

پس از برگزاری تریبون آزاد بدون مجوز از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر، حکم دو ماه توقیف تریبون آزاد انجمن اسلامی دانشجویان صادر شد.

10/09/86

با گذشت 7 ماه از ماجرای نشریات موهن در دانشگاه امیرکبیر، انتشار نشریات دانشجویی در این دانشگاه از سر گرفته شد.

11/09/86

مناظره‌یی با عنوان « تحکیم وحدت یا تحکیم کثرت» در سمینار «جنبش دانشجویی از استحاله تا احیا» در دانشکده فنی دانشگاه تهران با حضور رضا حجتی،‌ علی سیاسی‌راد و مهدی بلوکات برگزار شد.

12/09/86

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) گفت:‌ رئیس قوه قضائیه در یک دانشگاه و در حضور رسانه‌ها به سوالات مختلف دانشجویان پاسخ دهد.

عضو جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان اینکه عدم پاسخگویی قوه قضائیه به امری نهادینه در این قوه مبدل شده، افزود: قوه قضائیه باید به مصادیق عینی برخورد با «دانه درشت‌ها» اشاره کند.

13/09/86

تعدادی از دانشجویان که خود را «فعالان مستقل دانشجو» می‌خوانند، ظهر روزسه‌شنبه در دانشگاه تهران تجمعی برپا کردند.

14/09/86

پس از پایان سخنرانی حسن عباسی در سمینار « من امپریالیست هستم، پس هستم» که بعد از ظهر امروز(سه‌شنبه)از سوی بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، دانشجویان بسیجی دانشکده فنی دانشگاه تهران با بیان طرح مطالبات خود ، با برگزاری تجمعی از دانشکده فنی به سمت دانشکده حقوق و علوم سیاسی حرکت کردند.

16/09/86

جمعی از تشکل‌های دانشجویی به مناسبت 16 آذر روز دانشجو با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر علوم با یادآوری مشکلات موجود در دانشگاه‌ها، نسبت به حاکمیت غرب بر علوم انسانی در کشورمان ابراز نگرانی کردند.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با صدور بیانیه‌ای به مناسبت بزرگداشت 16 آذر، روز دانشجو آورده است: استکبار ستیزی و نفی استبداد جزو آرمان‌های لاینفک جنبش دانشجویی است.

18/09/86

بیش از 500 دانشجوی عدالتخواه از دانشگاه‌های مختلف تهران در اعتراض به عملکرد قوه قضائیه در مقابل ساختمان دادگستری تجمع کردند. در نخستین دقایق برگزاری تجمع تشکل‌های دانشجویی در اعتراض به عملکرد قوه قضائیه، تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در جمع دانشجویان عدالتخواه حضور یافتند. دانشجویان هم چنین خواستار برخورد با عناصر لیبرال تجمع‌کننده در دانشگاه تهران شدند.

19/09/86

13 تشکل دانشجویی در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه تصریح کردند: تسامح و سستی در اجرای عدالت و برخورد با فساد شایسته قوه قضائیه جمهوری اسلامی نیست.

24/09/86

جمعی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در اعتراض به اهانت یک دانشجوی این دانشگاه به ساحت مقدس امام علی (ع) ، در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کردند.

26/09/86

جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران در بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، این دو نهاد را عرصه نخبه‌پروری علمی و مذهبی دانسته و همفکری و تعامل میان آنها را زیربنای توسعه و استقلال کشور اعلام کرد.

26/09/86

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور به مناسبت فرا رسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حوزه و دانشگاه به عنوان خاستگاه حرکت‌های اسلامی از دیر باز پرچمدار انقلاب اسلامی ایران بوده‌اند.

26/09/86

تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران در نشستی که با عنوان «عملکرد قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی» از سوی بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، اقدام به سخنرانی در تریبون آزاد دانشجویی کردند.

30/09/86

دادگستری تهران درباره‌ی برخی ابهامات پرونده دانشجویان دانشگاه امیرکبیر توضیح داد.

زمستان

1386/10/04

400 نفر از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در مقابل ساختمان 15 خرداد این دانشگاه تجمع کردند. در این تجمع برگزار شده در اعتراض به توهین‌های صورت گرفته به مقدسات در مراسم شب یلدا" ، نمایندگان تشکل های مختلف دانشجویی دانشگاه علم و صنعت، طی سخنانی این اتفاق را محکوم کرده و خواهان برخورد با اهانت‌کنندگان به مقدسات، از سوی مدیریت دانشگاه شدند.

 8/10/1386

جلسه شورای هماهنگی دفتر تحکیم وحدت با حضور تعدادی از انجمن‌های اسلامی دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار شد. انجمن‌هایی در این نشست‌ها حضور دارند که به مرامنامه و اساسنامه دفتر تحکیم وحدت پایبند باشند.

 1386/10/09

جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای سرگشاده با عنوان « شاکی حجت‌الاسلام جهانشاهی کیست و اتهام ایشان چیست؟» به رییس دادگاه ویژه روحانیت شفاف سازی در خصوص حکم محکومیت طلبه بازداشت شده سیرجانی را خواستار شدند.

 1386/10/11

همایش جنبش دانشجویی، اتحاد ملی و خدمات دانشگاه آزاد اسلامی در اردبیل برگزار شد. این همایش به همت مجمع دانشجویان پیرو خط امام و رهبری در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

 برخی از انجمن‌های اسلامی دانشجویان طیف علامه در رابطه با آن‌چه احضار تعدادی از فعالان دانشجویی دانشگاه شاهرود به کمیته ‌انضباطی خوانده‌اند، بیانیه‌ای صادر کردند.

 1386/11/01  

تعدادی از تشکل‌ها و نشریات دانشجویی در بیانیه‌ای با اعتراض به ایجاد رابطه با کشورلیبی پیگیری پرونده امام موسی صدر را خواستار شدند. امضاء کنندگان این بیانیه هم چنین از تک تک تشکل‌های دانشجویی خواسته‌اند به وظیفه‌ی تاریخی خود عمل نموده، و آنها را در این امر یاری نمایند و به همراه آنان این تکلیف انسانی و اسلامی را برای حل این قضیه، هرچه بهتر به انجام رسانند.

1386/11/05

دانشجویان دانشگاههای تهران و تشکل‌های اسلامی دانشجویان همزمان با سراسر کشور به همراه نمازگزاران جمعه پس از اقامه نماز در محکومیت اقدامات اخیر رژیم اشغالگر قدس با راهپیمایی به سمت میدان فلسطین و سپس سفارت فلسطین، خشم و انزجار خود را اعلام کردند.

دانشجویان دانشگاه‌های مشهد علیه جنایت رژیم صهیونیستی در محاصره نوار غزه در مقابل دفتر سازمان ملل در مشهد و کنسول‌گری عربستان تجمع کردند.

1386/11/08

تعدادی از دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران در اعتراض به آنچه وضعیت نامناسب غذای کوی می‌خواندند اقدام به برگزاری تجمع کردند. معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اعلام اینکه دانشگاه درحال رسیدگی به مطالبات صنفی دانشجویان است با رد شایعه ورود ماموران انتظامی به داخل کوی دانشگاه در جریان تجمع شب گذشته، گفت:« این تجمع یک تجمع صنفی صرف نبود و هرچند بهانه‌اش صنفی بود، اما اهداف خاص دیگری در آن وجود داشت.»

 16/11/1386

در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری اولین دوره کلاس‌های نخبه‌پروری سیاسی با حضور جمع زیادی از اعضای فعال و مستعد اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور از برگزار ‌شد.

هیأت نظارت بر تشکل‌های دانشگاه صنعتی اصفهان در پی حکم این هیأت اعلام کرد: فعالیت تشکل آرمان (مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه صنعتی اصفهان) قانونی است.

تعدادی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌ها در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و در حمایت از مردم فلسطین مقابل سفارت فلسطین در تهران تجمع کردند.

1386/11/22

انجمن اسلامی دانشجویان نمایشگاه لبنان و فلسطین به مدت دو هفته در صحن دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار نمود.

 27/11/1386

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی اظهار داشت: مجموعه معاونت فرهنگی وزارت علوم در برخی از دانشگاه‌ها قادر به حل و فصل مشکلات نبوده و زورش به روسای دانشگاه‌ها نمی‌رسد.

 1/12/1386

تعدای از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان با شرکت در نشست خبری موج‌سواری برخی جریانات معلوم‌الحال را در ماجرای توهین به بیت شریف امام خمینی(ره) محکوم کردند.

 بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت اهواز، یادواره شهدای این دانشگاه با حضور وزیر نفت و مدیران ارشد این وزارتخانه برگزارکرد.

 1386/12/11

مناظره آرمین و حمیدرضا ترقی در دانشکده فنی دانشگاه تهران با عنوان« دولت ‌هادی، دولت ناظر» از سوی انجمن اسلامی‌ دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد.

 1386/12/13

اعضای جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در اعتراض به آن‌چه عملکرد ضعیف برخی روسای دانشگاه‌ها می‌خواندند در مقابل ساختمان وزارت علوم تحصن کردند. تحصن‌کنندگان خواستار حضور وزیر علوم و پاسخگویی وی شدند.

 تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به کشتار مردم بی‌گناه غزه مقابل دراصلی دانشگاه تهران تجمع کردند.

 14/12/1386

غلامعلی حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی‌ به دانشگاه علم و صنعت حضور پیداکرد و در مراسمی‌ با عنوان "چشم‌انداز مجلس هشتم" سخنرانی کرد.

جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران بزرگ در اعتراض به جنایات و نسل‌کشی رژیم اشغالگر قدس در غزه ظهر سه‌شنبه در میدان فلسطین تهران تجمع کردند.

15/12/1386

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) با ارسال نامه‌ای سرگشاده‌ به رئیس جمهور با اشاره به فجایع اخیر غزه، خواستار آغاز هر چه سریع‌تر مذاکرات دیپلماتیک با دولت‌های اسلامی و انقلابی برای قطع صدور نفت شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۱/۱۰
محمدجواد اخوان

جنبش دانشجویی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی