رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

سفر بوش به منطقه چراغ سبز جنایات رژیم غاصب بود

چهارشنبه, ۳ بهمن ۱۳۸۶، ۰۱:۵۰ ب.ظ


مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر:

سفر بوش به منطقه چراغ سبز جنایات رژیم غاصب بود

سفر بوش به منطقه چراغ سبزی برای رژیم صهیونیستی بود تا به بوسیله آن به اعمال جنایت در غزه بپردازد.

محمدجواد اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «شبکه خبر دانشجو»، حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را در حقیقت، نمادی از پایبندی سردمداران غرب به مبانی مورد ادعای خود از جمله آزادی و حقوق بشر دانست و گفت: این رفتارها، پیامدهای اولیه سفر بوش به منطقه خاورمیانه است که به نوعی چراغ سبز حمل وحشیانه سردمداران صهیونیسم را برای مردم فلسطین صادر کرده است.

وی با بیان اینکه عکس العمل سران کشورهای منطقه در برابر این موضوع جای تامل و سئوال دارد، اظهار داشت: حداقل انتظاری که از جهان اسلام داریم، این است که در کوتاه مدت مردم مظلوم فلسطین را از این فشارهای همه جانبه صهیونیست‌ها نجات دهند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید هر چه سریعتر تدابیری بیندیشند تا حقوق حقه مردم فلسطین گرفته شود، افزود: با توجه به اقدامات خوبی که برخی کشورها از جمله ایران برای همبستگی با مردم مظلوم فلسطین داشته‌اند اما هنوز اجماع همه جانبه ای را برای احقاق حقوق فلسطین نمی بینیم.

اخوان با اشاره به عوامل متعددی که باعث می شود رژیم صهیونیستی هر چند وقت یک بار به ملت مظلوم فلسطین حمله کند، اذعان داشت: رژیم صهیونیستی متاسفانه موجودیت سرزمین فلسطین را به رسمیت نمی شناسد و این مهمترین بهانه‌ای است که به خود اجازه می دهد هر چند یک بار به مناطقی که به ظاهر آن را خودگردان می داند، حمله کند.

مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه حاکمیتی که اکنون در منطقه فلسطین است مستقل عمل نکرده و تصمیمات آن وابسته به حکومت رژیم صهیونیستی است، گفت: وقتی حکومتی مثل دولت حماس بخواهد در بخشی از نوار غزه به صورت مستقل عمل کند طبیعی است که رژیم صهیونیستی با اعمال هرگونه فشاری بخواهد این حاکمیت را نابود و دولت مورد نظر خود را در منطقه حاکم کند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه باید تلاش‌هایی از سوی کشورهای اسلامی صورت گیرد تا حقوق مردم فلسطین به عنوان دارنده سرزمین مستقل به رسمیت شناخته شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی حرکت‌های تسامح و تساهل محور برخی کشورها باعث شده است که محافل بین الملل این سرزمین را به رسمیت نشناسند.

اخوان با اشاره به اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی موضع خود را در برابر فلسطین اعلام کرد، بیان داشت: متاسفانه امروز در محافل بین الملی این طور جا افتاده که سرزمین فلسطین یک سرزمین غیر غربی و غیراسلامی است و اعراب و مسلمانان در آن هیچ محل اعرابی ندارند.

وی تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی با توجه به نقش سازنده‌ای که در سطح منطقه دارد باید همواره همبستگی و وحدت بیشتری را در بین کشورهای اسلامی ایجاد کند.

مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با ابراز تاسف از اینکه حاکمیت برخی کشورهای اسلامی متاثر از سیاست گذاری غربی است، گفت: این کشورها باید تلاش کنند تا از این سیاست‌ها فاصله گرفته و اتحاد جهان اسلام با محوریت فلسطین را مطرح کنند.

اخوان با اشاره به اینکه تشکل‌های دانشجویی نسبت به فلسطین همواره مواضع روشنی از خود نشان داده‌اند، خاطرنشان کرد: طبیعتاً جنبش دانشجویی با نگاه آرمان خواهانه و عدالتخواهانه‌ باید این نگرش را ایجاد کند که حل موضع فلسطین بر پایه احقاق حقوق فلسطین یک وظیفه‌ای است که همه حکومت‌های دنیا باید به آن توجه کنند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه جنبش دانشجویی در قبال این سیاست‌ها و سیاست گران مطالبه است، گفت: این مطالبه باید به صورت جدی و سازمان دهی شده مطرح شود تا این گفتمان چه در سطح کشور و چه در سطح منطقه و جهان به یک گفتمان غالب تبدیل شود؛ چرا که با غالب شدن این گفتمان، حاکمیت‌ها هم به ناچار در جهت توجه به آن حرکت خواهند کرد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی