رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

آقای مشاور! در حصر همکاری کرده اید یا رفع حصر؟

چندی پیش دکتر حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی و سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک رئیس‌جمهور در ضمن گفت‌وگویی مبسوط با ماهنامه اندیشه پویا در خصوص سابقه آشنایی و حضور در ستاد انتخاباتی اقای روحانی به نکته ای اشاره می کند که حاوی یک خطای و یا اعتراف تاریخی است.

وی در پاسخ به این سوال چه شد که آقای روحانی به سراغ شما آمدند، آیا آشنایی وی با شما پیشینه قدیمی‌تری داشت، اظهار داشت: من در یک مورد با ایشان همکاری نزدیکی داشتم. سال 77 در جریان مسئله رفع حصر آیت‌الله منتظری با ایشان از نزدیک کار کردم و فکر می‌کنم خاطره خوبی از آن تجربه داشتم.

وی نقش خود را در آن ماجرا مشاور خواند و افزود: آقای دری‌نجف‌آبادی از من خواستند که به آقای روحانی کمک کنم.

گویا دکتر آشنا که ان روزها در کسوت روحانیت حضور داشته،  از یادش رفته است که احتمالا نه در مسئله "رفع حصر" که در "حصر" آقای منتظری با دبیر وقت وشرای عالی امنیت ملی همکاری کرده است.

ماجرا از ان قرار است که آقای منتظری در 13 رجب (آبان) سال 1376 در اثر تحریکات برخی اطرافیان که از نتیجه انتخابات دوم خرداد1376 ذوق زده شده بودند به طرح مباحثی موهن و فتنه انگیزانه پرداخت که با واکنش مردم مسلمان کشورمان و علمای اعلام مواجه شد. پس از این بود که شورای عالی امنیت ملی به دبیری حجت الاسلام حسن روحانی حصر وی در منزلش را مصوب نمود. آقای آشنا نیز در ان دوران معاون و داماد وزیر وقت اطلاعات، یعنی آقای دری نجف آبادی بود و از این رو با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در این مسئله همکاری نمود.

جالب است بدانید آنچه که آقای آشنا از آن به رفع حصر یاد می کند مربوط به سال 1381 است که بنا به تصمیم مسئولین عالی رتبه نظام و به جهت ملاحظه بیماری روحی آقای منتظری حصر ایشان برداشته شد و هیچ ارتباطی به آقای آشنا ندارد، بلکه ایشان در آن مقطع مشغول فعالیت پژوهشی در کسوت هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و همچنین مدیر کل امور پژوهشی  این دانشگاه بود.

به نظر می رسد اقای آشنا دچار یک گاف بزرگ شده باشد. وی احتمالا تمایلی به روشن شدن نقشش در محصور کردن آقای منتظری نداشته است، اما ضمنا نقش خود را در این ماجرا لو داده است!

دکتر حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در همایش ملی توسعه پایدار ساری

 

 

همین مطلب در:

رجا نیوز- آقای آشنا! در حصر همکاری کرده‌اید یا رفع حصر؟

مشرق- آقای آشنا! در حصر همکاری کرده‌اید یا رفع حصر؟

598- آقای آشنا! در حصر همکاری کرده‌اید یا رفع حصر؟

نظرات  (۴)

۰۶ دی ۹۲ ، ۱۶:۲۶ کامپوزیا جمال حمزه
سلام . این سایت را با وردپرس ساختی ؟ خوبه . 
آفرین آفرین

چقدر حریت آدم باید دچار نقطه شده باشه که به حرف همچین افرادی اعتماد کنه!

اول انقلاب صانعی کنار آقای خلخالی بود و انجام وظیفه میکرد،بعد از چند سال طرفدارای صانعی به همون "وظیفه" و آقای خلخالی فحش دادن...


یا سروش جزء هفت نفر(و بلکه دو نفر اول)ی بود که توی  انقلاب فرهنگی دانشگاها نقش داشت،ولی بعد از چند سال طرفداراش،معترض اخراج اساتید و دانشجویان آزادیخواه(بخونید ضد انقلابیون و افرادی که مشکلات اخلاقی و فرهنگی داشتن) شدن و...


جالبه که روی سنگ پا رو هم سفید کردن...

از یادش رفته است که احتمالا نه در مسئله "رفع حصر" که در "حصر" آقای منتظری با دبیر وقت وشرای عالی امنیت ملی همکاری کرده است.

برگرفته از وب‌گاه‌ «رایگاه» (www.raygah.ir)

ببین برادر عزیز

شما یک مطلبی نوشتی و از قول رایگاه در همه جا منتشر شده  و مسئله لوث شده. یعنی در باب لوث رفته .

این آقای آشنا خودش گفته در سال 77 و در رفع حصر ....

اما شما می گویید: مجید دلبندم ؛ سال 76 بوده و حصر نه رفع حصر ....

خوب شما بیشتر یادتونه یا خود اون آقا ؟!
سالش رو اشتباه کنه رفع حصرش چی ؟!

پس اشتباه از برداشت شما بوده و این یک اقرار و اعتراف به ضرر خودش و آقای روحانی و آقای دری نجف آبادی بوده ...

احتمالا منظورش  این بوده که یک سال بعد از حصر یعنی سال 77 با همکاری این افراد تلاش می کردند که رفع حصر بشه
و من و شما که خبر نداشتیم . خودش الآن داره می گه .

حالا شما او را مبرا نکنید.

پشت صحنه های آنها بسیار پیچیده است.

والله اعلم
دبیر سابق شورای امنیت ملی در ادامه درباره حصر آیت‌الله منتظری گفت: رئیس عالی شورای امنیت ملی رئیس جمهور است نه دبیر آن و در آن موقع آقای خاتمی رئیس بودند. من در مورد آیت‌الله منتظری باید بگویم که کسی که به مدت یک سال و نیم جلسات متعدد گذاشت و حصر را از روی ایشان برداشت من بودم و برداشتن حصر با نامه من و از دبیر‌خانه شورای عالی امنیت ملی انجام شد.

این هم اعتراف حسن روحانی در سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری سال 92

http://www.entekhab.ir/fa/news/109881/%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B9%D8%AB-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D8%AD%D8%B5%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%85-%D9%82%D9%88%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B9%D8%AB-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%B9%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%AF

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی