رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

 

مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر:

بر هم ریختن تعادل منطقه‌ای هدف سفر بوش به خاورمیانه است

 

محمد جواد اخوان با اشاره به ارزیابی خود از سفر بوش به منطقه در انتهای ریاست جمهوری خود اظهار داشت: بدون شک این سفر در راستای پیگیری اهداف استکباری کشور آمریکا و در جهت توسعه منافع رژیم صهیونیستی به عنوان یک غده سرطانی است.

 

 

 

 

محمد جواد اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «شبکه خبر دانشجو»، با تاکید بر اینکه بر هم ریختن تعادل منطقه‌ای به نفع سیاست‌های خارجی دولت آمریکا از اهداف دیگر سفر بوش به منطقه خاورمیانه است، تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی‌‍‌های پیشین این دولت در حوزه مسائل اساسی خاورمیانه، برگزاری کنفرانس آناپولیس در آمریکا و حمایت‌های بی دریغ از دولت غیرقانونی موجود در کرانه باختری را می توان در ادامه همان رفتارهای قبلی دانست.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه سفر بوش به منطقه را می توان برای ایجاد افتراق در میان ملت‌های منطقه‌ای به خصوص مسائل اساسی فلسطین، لبنان و عراق برشمرد، اذعان داشت: با توجه به ارتباط خوب و مناسبی که دولت جمهوری اسلامی ایران با برخی کشورهای عربی منطقه برقرار کرده است؛ بنابراین می توان سفر بوش را نوعی پاتک برای این کشورها و تلاش برای کم رنگ کردن اثرات این ارتباط‌ها میان ایران و کشورهای عربی منطقه برشمرد.

مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه سفر بوش به عنوان یک لکه سیاه در امت اسلامی است، ادامه داد: لبنان در چند هفته گذشته در حال رسیدن به توافق نسبی میان گروه‌های طرفین برای کاهش اختلافات بود اما متاسفانه دستگاه سیاست خارجی آمریکا باعث شد که دوباره این توافقات به هم بریزد و اختلافات داخلی کشور شدت بگیرد.

اخوان با بیان اینکه آمریکا قصد دارد با اختلاف افکندن میان گروه‌ها و کشورهای اسلامی قدرت و نفوذ خود را در کشورهای منطق افزایش دهد، گفت: این سخن سید حسن نصرالله در حالی مطرح می شود که مجموعه نیروهای جهانی اسلام در اختلافات داخلی در حال رسیدن به همگرایی بر مبنای روابط عادلانه و صلح جویانه است و در کشورهای خارجی مثل آمریکا که هیچ گونه پایگاه و ریشه‌ای در منطقه ندارند می تواند با برهم زدن این ارتباطات مداوم، جایگاه جهان اسلام را از حالت قدرت خارج و به وابستگی به جریان‌های قدرت استکباری دنیا تبدیل کند.

مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تاکید کرد: سران کشورهای اسلامی باید نسبت به سیاست‌های آمریکا در جهت برهم زدن قدرت‌های منطقه هوشیار باشند.

وی با اشاره به سخنان بوش مبنی بر اینکه در راستای حمایت از دولت اعراب به خاورمیانه سفر کرده است، خاطرنشان کرد: نیازی که مردم اعراب خواهان آن هستند، ایجاد یک دولت مستقل و خروج نیروهای متخاصم و استعمارگر از این کشور است و تشکیل یک دولت مستقل بدون وابستگی  سیاسی- اقتصادی به خارج از کشور تنها در سایه خروج نیروهای اشغالگر و قدرت‌های غربی از خاک این کشور امکان پذیر است.

اخوان با بیان اینکه آمریکا بارها به این بهانه که برای تامین امنیت قصد داریم در خاک عراق بمانیم، گفت: واقعیت این است که دولت عراق برآمده از اراده ملی است بنابراین باید خواسته حقیقی آنان این باشد که بدون تاثیرپذیری از دولت‌های خارجی تشکیل شود و در سیاست‌های خارجی و داخلی خود بدون تصمیم گیری از این قدرت‌ها تصمیم گیری کند.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه تلاش آمریکا آن است که سیاستمداران مستقل و مردمی را از خاک عراق خارج کنند، خاطرنشان کرد: ثبات برای حضور خود در خاک عراق از هدف‌های مهم سیاست خارجی آمریکا است؛ بنابراین این شعار بوش مبنی بر حمایت از دولت‌های اعراب فقط یک شعار ظاهری است، چرا که آمریکا تنها از دولتی حمایت می کند که تابع بی چون و چرایش باشد./

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی