رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

حماسه اقتصادی، استکبار ستیزی حقیقی

چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۱۰ ب.ظ

استکبار ستیزی حقیقی

بزرگترین مبارزه با امریکا، خدمت به این مردم است. هرکه مى خواهد با امریکا مبارزه اساسى کند، باید به این مردم خدمت کند.

(بیانات رهبر انقلاب در چهاردهمین سالگرد رحلت  امام خمینى(ره)  ۱۴/۳/۸۲   (

اقتصاد، اولویت اول کشور

عصبانیت دشمن را باید با اقتدار ملى علاج و جبران کرد. اگر ملت مقتدر باشد، توانا باشد، نیاز خود را کم کند، مشکلات خود را برطرف کند، و امروز که مسئله‌ى اقتصاد مسئله‌ى اصلى است، بتواند اقتصاد خود را روبه‌راه کند، دشمن در مقابله‌ى با ملت ایران بى‌دفاع خواهد ماند.

(بیانات امام خامنه ای در مراسم بیست و چهارمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی، ۱۴/۳/۱۳۹۲)

 

دنیا و آخرت‌، رفاه‌ و آرمان‌، با هم‌ و در کنار هم‌ قابل‌ پیشرفت‌ است‌.
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی)

دشمن‌ و بیگانگان‌، این‌گونه‌ وانمود می‌کنند که‌ اگر یک‌ مجموعه‌، برای‌ ایجاد رفاه‌ و حل‌ مشکلات‌ مردم‌ کار می‌کند، لزوما به‌ معنای‌ دور افتادن‌ از معنویات‌ و آرمانهاست‌! این‌، غلط است‌. این‌، تصور افراد ساده‌ لوح‌ و تغلیط و تسویل‌ افراد مغرض‌ است‌. اسلام‌، برای‌ دنیا و آخرت‌ مردم‌، برنامه‌ و هدف‌ دارد. مسؤولان‌ اداره‌ی‌ کشور موظفند همان‌قدر به‌ امور مادی‌ مردم‌ برسند که‌ به‌ امور معنوی‌ می‌رسند.
بیگانگان‌، این‌گونه‌ تبلیغ‌ می‌کنند که‌ اگر مجموعه‌یی‌ می‌خواهد مشکلات‌ مردم‌ را حل‌ کند و تولید را زیاد و معادن‌ و صنایع‌ را فعال‌ نماید و کشاورزی‌ را پربار کند و کارخانه‌ها را با همه‌ی‌ ظرفیت‌ به‌ کار وابدارد، پس‌ لابد این‌ کار، به‌ معنای‌ فراموش‌ کردن‌ و یا ضعیف‌ و کم‌رنگ‌ نمودن‌ آرمانها و معنویات‌ و اهداف‌ انقلاب‌ است‌. این‌ فکر، فکر دشمن‌ است‌ که‌ می‌خواهد در ذهن‌ مردم‌ ما آن‌ را القا کند و خیلی‌ مایه‌ی‌ تأسف‌ است‌ که‌ انسان‌ مشاهده‌ کند بعضی‌ از افرادی‌ که‌ دوستند، غافلانه‌ و ساده‌لوحانه‌، همان‌ حرف‌ دشمن‌ را تکرار می‌کنند!
دنیا و آخرت‌، رفاه‌ و آرمان‌، با هم‌ و در کنار هم‌ قابل‌ پیشرفت‌ است‌. تصور این‌که‌ جامعه‌ی‌ آرمانگرا به‌ حل‌ مشکلات‌ مادی‌ و رفاهی‌ نخواهد رسید، به‌ معنای‌ این‌ است‌ که‌ بگوییم‌ ادیان‌ و مقدسات‌ و معنویات‌ و آرمانها، به‌ فکر دنیا و زندگی‌ مردم‌ نیستند! این‌، خلاف‌ صریح‌ اسلام‌ و همه‌ی‌ ادیان‌ است‌. مطمئنا حرکت‌ به‌ سمت‌ گشودن‌ گرههای‌ مردم‌ و باز کردن‌ راه‌ به‌ سمت‌ یک‌ زندگی‌ مرفه‌ و سالم‌ و خوب‌، که‌ مردم‌ از فراوانی‌ و ارزانی‌ و دیگر امکانات‌ استفاده‌ کنند، یک‌ وظیفه‌ی‌ اسلامی‌ است‌ که‌ بر دوش‌ همه‌ ـ بخصوص‌ بر دوش‌ شما که‌ مسؤولان‌ و مدیران‌ کشور هستید ـ است‌. این‌ کار، عملی‌ است‌ و قطعا جزو آرمانهای‌ اسلامی‌ و امام‌ عزیزمان‌ می‌باشد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی