رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

گفت و شنود: اسمش چیه؟؟؟

جمعه, ۱۶ آذر ۱۳۸۶، ۰۳:۴۱ ب.ظ


گفت و شنود: اسمش چیه؟؟؟

گفت: چه‌طوریه که گروهی که نام ”اسلامی“ را همراه خود یدک می‌کشه، علنا به مظاهر دینی اهانت می‌کنه؟

گفتم: چه طور مگه؟

گفت: اگه بخواهیم به همه‌اش اشاره‌کنم ده جلد مثنوی کتاب می‌شه! ولی همین اهانت به معصومین (ع) تو برداشون، تمسخر احکام الهی تو تریبون‌شون و تبلیغ الحاد تو نشریاتشون.

گفتم: خوب ولی اساسنامه و مرام‌نامه‌شون اسلامیه که!

گفت: آره ولی به‌اش عمل که نمی‌شه.

گفتم: آره، اتفاقا بعضی وقت‌هام بعضی از اعضاشون هم قبول می‌کنن که این اساس‌نامه‌ رو قبول ندارن.

گفت: اگه اینطوریه، برای چی اسم‌شونو عوض نمی‌کنن؟

گفتم: چه می‌دونم، ولی ببینم اگه بخوان اسم‌شونو عوض کنن چه اسمی باید جاش بذارن؟

گفت: اِه... باید بذارن انجمن لیبرالیسم!

گفتم: چرا؟

گفت: چون تو نشریاتشوت می‌نویسن لیبرالیسم معجزه‌قرن!

گفتم: اتفاقا، باید بذارن انجمن آته‌ئیسم!(خداناباوری، همون الحاد!)

گفت: چرا؟

گفتم: چون تو نشریاتشوت می‌نویسن «... آیا زمان آن نرسیده که شأن یکی از بزرگترین میراث‌های اروپا که همان خدا ناباوری (آته‌ئیزم) باشد، احیا کنیم...»

گفتم: چه طوره بذارن انجمن فمینیسم!

گفت: چرا؟

گفتم: چون داشتند برای قوانین فمینیستی و ضد شرعی امضا جمع می کردن، تازه یه همایش‌ تبلیغاتی هم گذاشتن با حضور سرکرده‌های فمینیسم!

گفت: اصلا باید بذارن انجمن نازیسم یا فاشیسم!

گفتم: چرا؟

گفت: چون تو نشریاتشوت تو مطلبی با عنوان «هایل هیتلر» ضمن دفاع از هیتلر، مسئولین جمهوری اسلامی رو بی‌عرضه‌تر! تراز هیتلر دونستن. تازه آخرش هم آرزوی کردن یه نفر مثل هیتلر تو ایران حکومت کنه!

گفتم: خوب بهتره بذارن انجمن طرفدارن اردوی مختلط!

گفت: چرا؟

گفتم: چون یه تریبون آزاد برگزار کردن و توش گفتن که آی بیچاره شدیم از بس اردوی مختلط نرفتیم!

گفت: پس بهتره بذارن انجمن ضد حجاب!

گفتم: چرا؟

گفت: چون تو همون تریبون کلی هم علیه حجاب حرف زدن!

گفتم: چه طوره بذارن انجمن زرتشتی!

گفت: چرا؟

گفتم: چون تو نشریاتشون نمادها و جشن‌های زردتشتی هارو تبلیغ می‌کنن!

گفت: چه طوره بذارن انجمن مخالفان جمهوری اسلامی!

گفتم: چرا؟

گفت: چون تو نشریاتشون و برنامه‌هاشون کلی به مسئولین کشور اهانت کردن

گفتم: مثلا چی ؟

گفت: نمونه‌اش زیاده، ولی از برد دانشکده صنایع بگیر و بیا تا تشبیه مسئولین به «عبدل چاقوکش» و «کبک» و ...

گفتم:بسته دیگه نمی‌خواد بگی!

گفت: خوب با این اوصاف اسم انجمن چی باید باشه؟

گفتم: همه‌چیز شد غیر از اسلامی!

گفت: چه طوره بگیم: انجمن لیبرالیستی الحادی فمینیستی فاشیستی زرتشتی مختلطیستی ضدحجاب ضدانقلاب! آخرش هم یه اسلامی کوچیک باشه بد نیست

گفتم: چرا؟                  

گفت: چون اخیرا بالای بیانیه‌هاشون از آیات قرآن هم استفاده می‌کنن!

گفتم: برای چی؟

گفت: نمی‌دونم ولی میگن: یه بابایی رفته بود بنگاه معاملات املاک باز کنه، از طرفی هم می‌خواست مالیات نده، رفت پرس‌وجو کرد به‌اش گفتن مشاغل فرهنگی از مالیات معافه. رفت اسم بنگاه‌اش رو گذاشت: ”بنگاه معاملات املاک فرهنگی!!!"

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی