رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

هنوز مبارزه تمام نشده است!

سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۱، ۰۳:۳۰ ب.ظ

هنوز مبارزه تمام نشده است!

برادر وحید یامین پور در صفحه شخصی خود در گوگل پلاس نوشته اند: «معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین میگوید همه سلاحهای موجود در باریکه غزه، از فشنگ تا موشک ساخت ایران و متعلق به ایران است. جالب است نه... زمانی می گفتیم رابطه ی ما با امریکا رابطه ی گرگ و میش است... تمام شد. وقتی تو با دست دیگران هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشورت، دشمنت را زمینگیر می کنی دیگر میشی نیستی که از گرگ می ترسد. ما در شرایط خیبریم... در آستانه ی فتح قلعه ی یهودیان نژاد پرست.»

تردیدی وجود ندارد که ما در شرایط بدر  و خیبریم. اما این جمله «می گفتیم رابطه ی ما با امریکا رابطه ی گرگ و میش است... تمام شد.» کمی ابهام زاست. چون اول بار این حرف را ایشان نزده اند. این توجیه که امروزه به قدرتی دست یافته ایم و پس می توانیم با آمریکایی پشت میز مذاکره بنشینیم(!) را قبلا هم دوم خردادی ها نوشته بودند و هرکس حرفهای اصغرزاده و کواکبیان را در مناظرات اخیر می شنید ناخودآگاه یاد همان حرفها می افتاد.

آخرین بار هم یکی از نویسندگان بولتن جریان انحرافی این حرف را تحت عنوان «شیر و گرگ» آورده است و زمین و زمان را به هم بافته تا ثابت کند می توان ژشت میز مذاکره نشست!

البته طبعا منظور برادر یامین پور را خودشان باید توضیح دهند! با روحیه ای که از ایشان مد نظر داریم مطمئنیم که منظور ایشان به هیچ روی جواز مذاکره نبوده و نیست، این مطلب را تنها برای این نوشتم که یادآوری کنم "اتقوا من مواضع التهم".

این مطلب را هم جهت آن دوستانی عرض می کنم که ممکن است شبهه زده شده باشند. روشن است که ما در شرایط بدر و خیبر و بسیار قدرتمندتر از شرایط آغازین انقلاب هستیم. اما باید بدانیم آنچه که مارا قدرتمند تر از گذشته ساخته قدرت نرم (یا به تعبیری قدرت معنوی) است که منبعث از استقامت ۳۳ ساله ما در برابر نظام سلطه است. زمانی که ما با این استکبار جهانی رودررو و با عرف دیپلماتیک لبخند بزنیم و دست ها را به گرمی بفشاریم، دیگر منزلتی در جهان اسلام و مستضعفین نخواهیم داشت.

در ضمن یادمان باشد، اگر مذاکره و احتمالا رابطه شروع شود دیگر موشک (و حتی یک فشنگ) هم به غزه نخواهد رفت تا کسی ذوق زده شود!

و اینک آن بیان نورانی امام عظیم الشأن (ره) مان که « ما می‏گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستیم. ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الاّ اللّه‏» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم. »

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی