رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

جریان اصولگرا با عمل خدمتگزارانه از اقبال عمومی خوبی برخوردار است

مسئول واحد سیاسی بسیج دانشگاه خواجه نصیر گفت: جریان سیاسی اصولگرا با توجه به نوع تفکر انقلابی، عمل خدمتگزارانه و رفتار ساده زیستی از اقبال عمومی خوبی برخوردارند.

محمد جواد اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار «شبکه خبر دانشجو» در خصوص ارزیابی خود از پیروزی اصولگرایان برای ورود به مجلس هشتم گفت: امروز جریان سیاسی اصولگرا با توجه به نوع تفکر انقلابی، عمل خدمتگزارانه و رفتار ساده زیستی از اقبال عمومی خوبی برخوردارند، بنابراین با حفظ اتحاد و دوری از اختلافات مقطعی می توانند در مجلس هشتم نیز آرای مردم را به سوی خود جلب کنند.

وی همچنین در خصوص ارزیابی خود از عملکرد مجلس هفتم در برخی حوزه‌ها اظهار داشت: مجلس هفتم در حوزه مسائل اقتصادی با مطرح کردن تثبیت قیمت‌ها روند رو به رشدی داشت اما با گذشت زمان به نظر می رسد که در برخی مباحث مثل پیگیری مبارزه با مفاسد اقتصادی دچار افول شد.

مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه از نوع تعامل مجلس با دولت نهم در حوزه‌های سیاسی- اداری انتظار بیشتری می رفت، تصریح کرد: مجلس هفتم در حوزه سیاست خارجی با آغاز رویکرد خروج از انفعال، عزتمندانه نشان داد که می تواند نقش خوبی برای احقاق حقوق ملت ایران در مسائل بین المللی و هسته‌ای ایفا کند.

این فعال دانشجویی افزود: مجلس هفتم در حقیقت رویه غلطی که در مجلس ششم منجر به اعمال ضرر برای حقوق ملت ایران شد را با روند صحیح خود اصلاح کرد.

اخوان در خصوص تحقق شعار اتحاد ملی و انسجام اسلامی در مجلس هفتم و نوع رابطه آن با دیگر قوا بیان داشت: با وجود اینکه سلایق 290 نماینده مجلس با هم یکی نیست، اما به لحاظ کلی، اکثر نمایندگان از یک ایدئولوژی واحد و انقلابی تبعیت می کنند.

وی با بیان اینکه مجلس در حوزه تعامل با قوا در ابتدا ناهماهنگی‌هایی داشت، تصریح کرد: در ارتباط با قوه قضاییه انتظار داشتیم که مجلس هفتم خواسته های ملت ایران را در خصوص مبارزه با وطن فروشان و جاسوسان برآورده کند.

این فعال دانشجویی در خصوص عملکرد مجلس هفتم در تحقیق و تفحص نسبت به برخی سازمان‌ها و نهادها اضافه کرد: به نظر می رسد که مجلس هفتم در برخی موارد دچار یک مصلحت اندیشی غلط شده است؛ به طور مثال تقریباً تمام تحقیق و تفحص‌ها از آموزش عالی کشور به نتیجه رسید به غیر از تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی که هیچ گونه نظارت مالی، اداری و آموزشی بر آن نمی شود.

مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تاکید کرد: مجلس هفتم باید به دور از مصلحت اندیشی‌های غیرانقلابی و رفتارهای حزبی و سیاسی حقوق دانشجویان دانشگاه آزاد را از مسئولان مطالبه کند.

اخوان ادامه داد: با وجود تلاشی که دولت نهم برای مطالبه حقوق دانشجویان دانشگاه آزاد کرده بود اما به دلیل عدم همراهی مجلس، این موضوع بعد از دو سال هنوز به نتیجه نرسیده است.

این فعال دانشجویی بیان داشت: براساس آمارهای اعلام شده سئوالاتی که نمایندگان این دوره از مجلس از دولت داشتند، بی سابقه، غیر کارشناسانه و با سلایق افراد طراحی شده بود که این انتظار را از مجلس نداشتیم./


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی