رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی


بیان برخی حقایق توسط رئیس‌جمهور در دانشگاه بها دادن به فهم دانشجویان است

مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر درباره سخنان احمدی نژاد در دانشگاه علم و صنعت گفت:بیان برخی واقعیت ها برای اولین بار در جمع دانشجویان نشانگر این است که رپیس جمهور دانشجویان را جزء کسانی می داند که لازم است آنها نیز باید برخی حقایق را بدانند.

محمدجواد اخوان درگفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «شبکه خبر دانشجو» در ارزیابی خود از حضور دکتر احمدی نژاد در دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علم و صنعت، اظهار داشت: روند کلی نگاه دکتر احمدی نژاد در واقع نگاهی بود که دولت نهم از دانشجویان برای مطالبه و خواسته‌های خود از جمله عدالت داشت که ایشان در پاسخ به مباحث این چنینی به تشریح موضوع پرداختند.

 وی افزود: دولت با نگاهی دلسوزانه و منصفانه در پی حل و برطرف کردن معضلات کشور است. این فعال داشجویی با اشاره به اینکه بخش دیگر صحبت‌های رئیس جمهور در خصوص واگویی برخی از واقعیت‌ها بود که برای اولین بار در جمع دانشجویان به آن پرداخته شد، اضافه کرد: در حقیقت احمدی نژاد با این سخنان، دانشجویان را جزء کسانی دانست که لازم است آنها نیز برخی حقایق را بدانند. وی با اشاره به پیش کشیدن بحث جاسوسان هسته ای توسط رئیس جمهور بیان داشت: این مطلب از سوی رئیس جمهور نشان داد بر خلاف گروه‌هایی که معتقدد که دولت نهم قصد دارد تا دانشجو را سرکوب کند اما ایشان همچنان نظرشان این است که دانشجو باید نظر بدهد و فریاد بزند.

 اخوان با اشاره به اینکه دکتر احمدی نژاد در بخش دیگر سخنان خود سیر جریان تغییر در دیپلماسی وزارت خارجه را محتاج زمان بیشتری دانستند، گفت: در حال حاضر بحث نرم افزاری در دستگاه سیاست خارجی تحقق پیدا کرده و گام بعدی تغییر در بحث سخت افزاری است که این امر نیز باید از سوی مدیران و مسئولان تحقق پیدا کند. این فعال دانشجویی ادامه داد: به نظر ما سیاست خارجی دولت این بود که ابتدا تهیه نرم افزاری صورت بگیرد و سپس یک جهش قدرتمندانه در بحث رویکرد سیاست خارجی صورت بگیرد.

 مسئول واحد سیاسی بسیج دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با تاکید بر اینکه مدیران و دستگاه‌های دیپلماسی که مستقیم و یا غیر مستقیم با مسائل خارجی ارتباط دارند باید از مدیران انقلابی باشند، گفت: مدیران انقلابی لازم است که فعالیت‌های خود را به دور از محافظه کاری و با هوشیاری و در شان سیاست خارجی ایران انجام دهند. اخوان با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر مظلومیت فرهنگ در ایران گفت: دولت نهم تلاش‌های زیادی در راستای ارتقای فرهنگی انجام داده که البته از نقاط ضعفی هم برخوردار است.

 این فعال دانشجویی با اشاره به ویژگی مثبت دولت در راستای ارتقای فرهنگی در کشور گفت: برخی از رویکردهای ضد فرهنگی که بصورت آگاهانه و ناآگاهانه از سوی دولت‌های قبلی اعمال می‌شد، خوشبختانه در دولت نهم متوقف شد. وی با تاکید بر اینکه در مورد فرهنگ سازی و تولید نرم افزاری فرهنگی جای کار بیشتری وجود دارد، اضافه کرد: در کل باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی نگاهشان نسبت به ایجاد نرم افزارهای فرهنگی و باز خورد عملیاتی آن در جامعه مشهود باشد. اخوان با اشاره به اینکه اگر رویکردی طراحی می‌شود حتماً باید بر مبنای آموزه‌های اسلامی باشد، افزود: دانشگاه‌ها و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که در این زمینه فعال هستند لازم است که از آن دسته از تشکل‌های اسلامی در حوزه‌های فرهنگی پشتیبانی کنند که اصالت ملی و اسلامی داشته باشند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۶/۰۸/۲۱
محمدجواد اخوان

فرهنگ

رئیس جمهور

دانشجویان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی