رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

عوامل ایجاد چالش های امنیتی انتخاباتی

چهارشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۰، ۱۰:۴۵ ق.ظ
عوامل ایجاد چالش های امنیتی انتخاباتی
تشکیک در سلامت انتخابات، فعالیت زود هنگام انتخاباتی، مواضع چند پهلو
 
 چالش‌های انتخاباتی و مراقبت از تبدیل نشدن این چالش‌ها به مسائل ضد امنیتی از نکات مهم فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه‌‌های نماز عید فطر سال جاری بود که با توجه بازه زمانی شش ماه‌ای که به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری زمان باقی است، طرح این موضوع در این برهه خاص، پیام های مهمی را دربر می گیرد که نخبگان سیاسی کشور و البته عموم مردم باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
 

 
در همین رابطه خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» گفتگویی با محمدجواد اخوان، مسئول سیاسی سابق بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر انجام داده است که در زیر می خوانیم:
 
محمد جواد اخوان در ابتدای صحبت خود با اشاره به نکته‌ی مهم فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با انتخابات مجلس نهم بیان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر فرمودند، یکی از چالش هایی که در حوزه انتخبات پیش رو می تواند مطرح شود، چالش های امنیتی است. اشاره ایشان در مورد مسائلی بود که در دوره قبل اتفاق افتاد. البته شاید لازم باشد این موضوع به اصطلاح پیشینه یابی شود، که چرا حوادث ضد امنیتی در انتخابات قبل اتفاق افتاد.
 
وی ادامه داد: نوع حضور سرویس اطلاعاتی دشمن که نسبت به بحث انقلاب مخملی از سال های قبل برنامه ریزی داشتند و البته نوع حضوری که مطبوعات و سایت های خبری داشتند تامل برانگیز است.
 
اخوان گفت: یکی از چالش های مهمی که ممکن است در انتخبات مجلس پیش رو شاهد آن باشیم، بوجود آوردن دو قطبی های سیاسی اجتماعی و فرهنگی در جامعه است که متاسفانه بعضی از گروه‌های سیاسی به شدت در صدد تشدید این مسئله هستند.
 
مسئول سیاسی سابق بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر در ادامه اظهار داشت: چون در جامعه ما، اختلاف سلیقه در رابطه با موضوعات مختلف سیاسی و فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که البته طبیعی است اما اگر این شکاف ها عمیق بشود و حتی به مرحله تقابل بین بدنه‌ی اجتماعی گروه‌ها و عامه‌ی مردم کشیده بشود طوریکه زندگی عادی مردم را تحت تاثیر قرار گیرد، مطمئنا مساله ساز می شود.
 
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی ادامه داد: متاسفانه جریان انحرافی با طرح مسائلی مثل ویژه نامه خاتون و حتی تغییر نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت فرهنگ و هنر، نمونه‌ای از بوجود آوردن دوقطبی‌های فرهنگی برای اختلاف بین مردم بوجود آورده است.
 
اخوان افزود: در حوزه مسائل سیاسی نیز شاهد بحث دوقطبی هستیم. آقای خاتمی در یکی از سخنرانی هایشان، دو قطبی مردم و نظام را مطرح کردند و این دو قطبی را این طور تعریف کردند که مردم از نظام می گذرند، نظام هم از مردم بگذرد.
 
وی گفت: این گونه دو دسته کردن مردم و قرار دادن حکومت و نظام اسلامی در برابر مردم  از مسائلی است که برای به وجود آوردن چالش های ضد امنیتی در انتخابات همواره نقشه‌ی جریان فتنه بوده است که برای انتخابات مجلس هم از این شیوه استفاده می کنند.

 
وی در رابطه با چرایی طرح مسئله‌ی چالشهای انتخاباتی توسط رهبر معظم انقلاب در زمانی که هنوز 6 ماه به انتخابات مجلس زمان باقی مانده است و ارتباط این مسئله با تحرکات قبلی دشمنان افزود: اساسا حوادثی که در رابطه با فتنه 88 بوجود آمد، برخلاف تصور بعضی از افراد ساده لوح که می گویند بعد از آن مناظره تاریخی شروع شد، آن چیزی نبود که یک شبه اتفاق بیافتد. مجموع نقشه‌های مهندسی شده‌ای بود که در مدت زمان طولانی طرح‌ریزی و پیاده شد.
 
اخوان ادامه داد: در مورد بحث تقلب در انتخابات نیز، همین اتفاق افتاد. حدود 9 ماه قبل از انتخابات، آقای هاشمی با ابراز نگرنی درباره‌ی این موضوع، این مسئله را کلید زد. البته قبل از اقای هاشمی، افراد رادیکالی مثل تاج‌زاده این موضوع را ممی گفتند اما به طور رسمی هاشمی رفسنجانی این موضوع را گفت.
 
مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر، پرداخت زود هنگام به مسئله‌ی انتخابات را یکی از مسائل چالش زا خواند و تصریح کرد: وقتی فضای سیاسی جامعه آمادگی بحث انتخاباتی نیست و گروه‌ها، وارد فضای انتخاباتی می شوند، این مسئله به خودی خود مشکلاتی را به وجود می آورد. علاوه بر این خطای بزرگ که بعضی از گروه‌های سیاسی انجام میدهند و در جامعه تاثیرات منفی می گذارد، اصلاح طلبان پارا فراتر گذاشته و بازهم مسئله تقلب در انتخابات را مطرح می کنند.
 
وی ادامه داد: اخیرا هم آقای خرم طی یک مصاحبه‌ای پیشنهاد نظارت کشورهایی نظیر مالزی و ترکیه بر انتخابات را مطرح کرد، البته اقای خاتمی هم به این موضوع اشاره‌هایی کرده بود.این موضوع نشان می دهد.این صحبت‌ها، نشان می دهد از همین الان پروژه تشکیک سلامت انتخابات توسط اصلاحات کلید خورده است.
 
اخوان با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری نسبت به طرح مسائلی از این دست، افزود: طبیعتا احزاب و نخبگان باید نسبت به این اقدام‌های ساختارشکنانه و خلاف نظر صریح ولی فقیه، پیگیر باشند و البته مسئولین امنیتی کشور باید به این افراد تذکر دهند تا از به جود آمدن فتنه دیگر توسط جریان اصلاح طلب پیشگیری شود و این بار نظام نباید هزینه‌ی این غفلت‌ها و البته توطئه‌ها را بدهد.
 
وی در ادامه با اشاره به موضع گیری‌های دوپهلوی بعضی از خواص و تاثیر این موضوع در بوجود آمدن چالش‌های انتخابات بیان کرد: این موضوع تاثیر زیادی در رابطه با عمق گرفتن فتنه دارد. زیرا فتنه آن جایی که چنان مسائل در یکدیگر درآمیخته می شود که تشخیص حق و حقیقت برای بعضی از مردم سخت می شود و طبیعتا مواضع دو پهلو مسئله را تشدید می کند. البته باید به این جمع، خواص ساکت را هم اضافه کنیم که هرچند بعد از مدت‌ها، اعلام برائت کردند اما خود این افراد ممکن است در انتخابات پیشرو بازهم در پازل جریان فتنه شرکت کنند.
 
این فعال دانشجویی صحبت‌های خود را با توصیه‌ای به خواص خاتمه داد: کوچکترین اشتباهی از طرف جریان‌ها سیاسی می تواند به ضرر کل مجموعه نظام تمام شود و باید این جریان‌ها، هوشیاری سیاسی خود را افزایش دهند.
 
همین مطلب در:
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی