رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

اغلب، مدیرمسئول، اتاق خبر، لغت نامه و ماه رمضان!

يكشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۰، ۰۲:۵۶ ب.ظ

اغلب، مدیرمسئول، اتاق خبر، لغت نامه و ماه رمضان!

تیتر صفحه اول روزنامه جمهوری اسلامی (۲۹/۵/۱۳۹۰):

«به علت وفور واردات اغلب محصولات کشاورزی روی دست تولیدکنندگان مانده است؛ کشاورزان میلی برای چیدان میوه ندارند»

این روزنامه در ادامه نوشته «همچنان که در خرده فروشی‌های اغلب شهرها میوه‌های تابستانی و مرکبات وارداتی دیده می‌شوند در اغلب استانهای کشور میوه‌های تابستانی روی دست کشاورز باقی مانده است و باغداران از برداشت میوه‌های خود صرفنظر کرده‌اند. »

و حال چند سوال:

۱- آیا مدیرمسئول محترم، سردبیر و یا اعضای هیئت تحریریه این روزنامه وزین (!) فرصت کرده و در ماه مبارک رمضان مشقت سفر را بر توفیق روزه ترجیح داده و به تمامی و یا بیشتر مزارع کشور سرزده اند که برایشان روشن شده که «اغلب» محصولات برروی دست کشاورزان مانده است؟

۲- اگر این دوستان توانسته اند به آمار محرمانه ای دست یابند که بر اساس آن اغلب محصولات مانده است؟ می توانند زحمت بکشند و ما را از میزان واقعی آمار تورم سال ۱۳۷۴ (اوج شکوفایی دستاوردهای دولت پدر معنوی این روزنامه) مطلع سازند؟

۳- نمره ی ادبیات مسئولان محترم این نشریه چند بوده است؟ آیا در دفتر این روزنامه یک دوره لغت نامه دهخدا یافت می شود؟ نکند این کتاب هست و جلدی که معنای واژه «اغلب» در ان درج شده مفقود شده؟

۴- آیا مدیر مسئول محترم این روزنامه که از قضا در کسوت شریف روحانیت هم هستند حدیث امیرالمؤمنین که اَلْکِذْبُ مَهانَةٌ وَ خِیانَةُ. (شرح غررالحکم ، ج 1، ص 179) را نشنیده است؟

۵- آیا مسئولان این روزنامه مخاطب توصیه اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از سیاه نمایی و تأکید بر انصاف را پرتقال فروش روبروی دفتر روزنامه- که بجای فروش پرتقال داخلی، میوه خارجی عرضه می کند!- می دانند؟ ایا اینان چیزی از سخنان رهبر معظم انقلاب در اول اردیبهشت ۱۳۷۹ در خصوص «شارلاتانیسم مطبوعاتی» به یاد دارند؟

۶- آیا در اتاق خبر این روزنامه و ایضاً مجامعی که ظاهرا مشغول تشخیص برخی مصالح اند، هلال ماه مبارک رمضان رؤیت نشده است؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی