رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

تریبون آزادی برای ترویج اباحه گری!!!!

پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۸۶، ۰۲:۴۷ ب.ظ


تریبون آزادی برای ترویج اباحه گری!!!!

متأسفانه مدت مدیدی است گروهی که به دروغ نام اسلامی را بر خود نهاده‌اند با برنامه‌ریزی و تلاشی فراگیر سعی در زیر پا گزاردن مبانی مسلم اسلام و انقلاب اسلامی دارند که این خود موضوعی عجیب و قابل تأمل است. اخیراً در برنامه‌ای که بدون مجوز قانونی با عنوان «تریبون آزاد» در دانشکده علوم دانشگاه برگزار شد، مبانی مسلم اسلام و ملزومات دین، انکار شد و تلاشی مضاعف در جهت ترویج گفتمان ابتذال در دانشگاه انجام گرفت.

ابتدا برخود لازم می‌دانم سئوالاتی از سردمداران این گروه طرح نمایم:

1- این همه پافشاری و اصرار بی‌جا برای برگزاری اردوی تفریحی مختلط با چه توجیهی است؟ شنیده شده است که مسئولین این گروه گفته‌اند ما نمی‌توانیم اردوی غیر مختلط برگزار نمائیم و جذب ما تنها در اردوی مختلط امکان‌پذیر است. آیا این راهبرد جذب در شأن یک گروهی که نام «اسلامی» را به یدک می‌کشد است؟

آیا این چنین استفاده ابزاری از فضای مختلط اردو توهین به زنان عفیفه جامعه ما نیست؟

2- در تریبون غیرقانونی ذکر شده، با جنجال و هوچی‌گری، اصل مسلم پوشش اسلامی و حجاب مورد انکار قرار گرفت. باز هم باید گفت شگفت‌ زده‌ایم از گروهی که نام اسلام را بر خود نهاده است و این گونه برای ایجاد موج مخرب علیه حجاب اسلامی که جز مسلمات دین و مورد اتفاق همه فرق مسلمین است، دست و پا می‌زند. به راستی هدف از این تلاش شوم چیست؟.

3- بسیج دانشجویی دانشگاه نظر به اهمیت حل بحث پوشش و حجاب از طریق گفت و گو انجمن به اصطلاح اسلامی را به مناظره دعوت نمود. اما همان‌طور که انتظار می‌رفت این گروه «هوچی‌گر» به بهانه واهی از انجام مناظره فرار نمودند. به‌نظر می‌رسد این گروه فاقد پشتوانه‌‌ی قوی  فکری و اعتقادی بوده و حتی توان دفاع از نظریات پوچ خویش را ندارند.

اما بار دیگر بسیج دانشجویی اعلام نمود این گروه و هر شخص حقیقی یا حقوقی دیگر که در این خصوص با آنان هم‌نظر است در این خصوص به مناظره دعوت می‌نماید. بلکه بسیج دانشجویی آمادگی دارد در خصوص «اسلامی نبودن!» این گروه نیز مناظره‌ای بر پا نماید.

در خصوص ادعای این گروه مبنی بر عدم وجود امنیت برای مناظره باید گفت اینان که بدون مجوز اقدام به برگزاری تریبون نموده و در آن ضروری‌ترین احکام شرع را از زیر سئوال بردند، حال از نبود آزادی بیان سخن می‌رانند! آیا معنی آزادی بیان زیرپانهادن ارزشهای اصیل یک جامعه است؟

اما علی‌رغم ادعای آزادی بیان که هردم در میان غوغاسالاری و هیاهوی این گروه شنیده می‌شود، دانشجویان شرکت کننده در این تریبون شاهد بودند که این گروه نگذاشتند دانشجویان مسلمان و ارزشی نظر خود را مطرح کنند. گویی این برنامه سناریوی از پیش طراحی شده برای تمسخر احکام الهی بود!

4- بسیار مضحک است که گروهی ادعای جنبش بودن را دارند در حالی که مدت مدیدی است که استقلال خود را از دست داده و از اصالت فعالیت دانشجویی خود خارج شده‌اند. آیا این گروه نمی‌دانند، استبکار ستیزی جز اولین و اساسی‌ترین اهداف انجمن‌های اسلامی در بدو تأسیس بوده است. پس چگونه است که به راحتی از وابستگان داخلی و خارجی دشمن خط‌گیری و حد جهت تکمیل پازل دشمن که همان تضعیف اسلامی راستین و انقلاب اسلامی حرکت می‌نمایند؟

5- از کلیه دانشجویان و مسئولین محترم درخواست می‌نمایم تا به اساسنامه و مرامنامه انجمن اسلامی سری بزنند و از میزان انطباق آن با فعالیت‌ها و موانع کنونی انجمن آگاه شوند. بر اساس این مرامنامه اصول کلی «اعتقاد به مکتب اسلامی» «ایمان به اصول پنج گانه مکتب اسلام»، «اعتقاد به اسلام فقاهتی به عنوان اسلام راستین»، «اعتقاد به ولایت فقیه به عنوان تبلور اسلام راستین»، «اعتقاد به حقانیت جمهوری اسلامی ایران» و «قانون اساسی و اعتقاد به انقلاب فرهنگی» هفت اصل اساسی انجمن‌ها دانسته شده است.

آیا این اصول در عمل نیز پیاده می‌شوند؟ به وضوح مشهود است که روند سکولاریزه شدن انجمن اسلامی به حدی سرعت گرفته است که دیگر نامیدن آنان به پسوند اسلامی قدری مشکل می‌نماید..

5- البته نظری به عملکرد گذشته این گروه نیز روشنگر این مدعاست. نفوذ افکار فمینیستی در این تشکل به اصطلاح اسلامی، کار را به حدی رسانده که اقدام به برگزاری همایشی تبلیغاتی با حضور سردمداران فمینیسم و هم‌چنین جمع‌آوری امضاء برای اعمال فشار به مسئولین جمهوری اسلامی ایران برای کنارگذاردن قوانین اسلامی و قرآنی می‌نماید. آیا این‌ها زیر پا گذاردن بدیهی‌ترین اصول تحکیم خانواده که زیربنای جامعه است نیست؟

6- عملکرد و شاکله این گروه در جمعیت ترویج گفتمان بی‌دینی، بی‌بندوباری و اباحه‌گری در فضای دانشگاه است. برگزاری اردوهای مختلط که مدارک مستدل و قابل ارائه‌ای بر مبتذل و بی‌بندبار بودن فضای آن در دست است، انکار کردن اصل مسلم پوشش زنان ، برگزاری جشن مفتضح شب یلدا- که ابتذال و لاابالی‌گری موجود در آن اعتراض اکثر دانشجویان مسلمان دانشگاه را برانگیخت و در آخر برگزاری تریبون آزاد غیرقانونی که در آن به تمسخر احکام الهی پرداخته شد، همه گوشه‌های از تلاش همه جانبه‌ برای مسموم نمودن فضای مقدس و پاک دانشگاه است.

به راستی آیا گروهی که در نشریات خود رسما تبلیغ الحاد و خدا ناباوری- آته‌ئیزم- می‌نماید به مقدسات اسلامی و ارزش های والای انقلاب توهین می‌نماید، به تبلیغ نمادهای غیراسلامی و انکار احکام اساسی اسلام می‌پردازد حق دارد که خود را پیرو اسلام فقاهتی و راستین بداند؟ آیا حق دارد نام مقدس اسلام را با رفتار نابخردانه خود آلوده نماید؟

7- و پرسش آخر را در مقابل مسئولین دانشگاه قرار می‌‌دهیم. تا کی باید شاهد باشیم که گروهی با نام اسلام و با استفاده از بیت‌المال جامعه اسلامی اقدام به تمسخر احکام شرع و ترویج بی‌بند و باری در دانشگاه نمایند؟ آیا کوتاهی نیروهای ارزشی و مسئولین راه را برای پرده‌دری و هتاکی‌های بعدی باز نمی‌نماید؟تا کی بی‌تفاوتی و بعضاً همراهی برخی مسئولین با این گروه ادامه دارد؟ بر اساس ادعای مسئولین دانشگاه تریبون روز سه شنبه فاقد مجوز برگزاری بود. پس چرا حراست با آن برخورد ننمود حتی تبلیغات این برنامه‌ غیرقانونی تا ساعتی قبل از برنامه‌ بر روی دیوارهای دانشکده‌های دانشگاه موجود بود.  تنها زحمتی که مسئولین حراست به خود دادند این بود که در روز سه‌شنبه کارت دانشجویی افراد را کنترل کنند.

و شگفت‌انگیز‌تر از همه این‌ها پاسخی است که یکی از مسئولین دانشگاه در پاسخ اعتراض دانشجویان در خصوص عدم برخوردها با تجمع غیرقانونی می‌‌دهد. وی می‌گوید: «اگر ما با کسی برخورد کنیم، دانشگاه‌های غرب به او پذیرش می‌دهند». به راستی دانشجوی خود باخته‌ی بیگانه‌پرستی که اربابان غربی‌اش با یک قانون‌شکنی، به او پذیرش در بهترین دانشگاه‌های خود می‌أهند، سزاوار چه برخوردی است؟ آیا همان بهتر نیست که چنین فردی هم‌چون پیشینیان‌اش، افشاری، عطری و... به دامان اربابان غربی خود پناه برده و در آغوش آنان به زندگی ننگین خود ادامه دهد؟ آیا چنین گروهی را می‌توان مستقل و چنین جریانی را جنبش دانشجویی نامید؟

آیا عجیب نیست که گروهی به طور غیر قانونی برنامه‌ای برگزار کنند و در آن منکر مقدسات و مبانی و احکام اسلامی شوند و آن وقت بگویند آزادی نداریم! آیا معنی آزادی بیان زیر پا نهادن ارزشهای اصیل یک جامعه است؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی