رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

اصلاح طلبان به دنبال ارزیابی فضای سیاسی کشور هستند

مسئول سابق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه اصلاح طلبان به دنبال استفاده از چهره‌های ناشناس برای حضور در انتخابات آتی مجلس هستند، گفت: اصلاح طلبان در حال حاضر به دنبال ارزیابی فضای سیاسی کشور و افکار عمومی برای حضور در انتخابات آتی مجلس هستند.

محمد جواد اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، ضمن ارزیابی حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از جریان فتنه که خود را مدعی اصلاح طلبی می داند و سابقه ای در دوران اصلاحات داشته است زمزمه هایی مبنی بر بازگشت به عرصه انتخابات و حاکمیت مطرح می کند.

وی با بیان اینکه طیف اغتشاشگر جریان اصلاحات که فتنه 88 را رقم زد از یک سال گذشته به افول رفت، گفت: بعد از حماسه 9 دی و 22 بهمن 88 بخش تندروی اصلاح طلبان که تحت لوای میرحسین و کروبی به دنبال طرح مباحثی چون نافرمانی مدنی بودند افول پیدا کردند و از صحنه سیاسی خارج شدند.

اخوان در ادامه اظهار داشت: در این زمان خاتمی زمزمه هایی در خصوص بازگشت اصلاحات را به فضای سیاسی مطرح کرد و تلاش می کرد جایگاهی برای خود در نظام و حاکمیت پیدا کند.

مسئول سابق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه بخشی از خواص بی بصیرت که نام اصولگرایی را نیز به یدک می کشند با خاتمی در این بین همراهی کردند، گفت: حتی بخشی از اصولگرایان سنتی نیز با دفاع از خاتمی به دنبال ایجاد زمینه برای حضور وی در درون حاکمیت بودند.
 
وی افزود: حضور اصلاح طلبان و کسانی که فتنه 88 را در کشور رقم زدند در انتخابات آتی ظلم بزرگی به وفاداران نظام و نیروهای ارزشی و انقلابی کشور است.

اخوان با بیان اینکه یکی از شرایط اصلی و مهم حضور در انتخابات مجلس التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه است، گفت: عملکرد اصلاح طلبان در انتخابات گذشته نشان دهنده عدم پایبندی آنها به این چارچوب و اصول اساسی است چه کسانی که به صورت عملی و آشکارا به فتنه آفرینی دست زدند و چه کسانی که پشت پرده شعله های فتنه را برافروختند.
 
مسئول سابق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر با تاکید بر اینکه کسانی حق حضور در انتخابات مجلس را دارند که برائت خود را از جریان فتنه اعلام کرده و از مردم رسما عذرخواهی کنند، گفت: ‌به نظر نمی رسد اصلاح طلبان دست به چنین رفتارهایی بزنند و همچنان برخی از آنها خود را طلبکار نظام و مردم می دانند.

وی با بیان اینکه حضور چهره های اصلاح طلب در انتخابات از نظر حقوقی منوط به نظر رسمی شورای نگهبان است، گفت: جریانی که برای براندازی نظام تلاش می کرد حق مشارکت در انتخابات را ندارد؛ چراکه از چارچوب نظام نیز عبور کرده است.
 
اخوان با اشاره به استراتژی اصلاح طلبان برای دادن لیست معرفی اشخاص اصلاح طلب و سپس تکذیب آن گفت: آنها به دنبال ارزیابی فضای سیاسی کشور و افکار عمومی جامعه هستند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه استراتژی اصلی اصلاح طلبان استفاده از چهره های ناشناس در انتخابات آتی مجلس است، گفت: این دقیقا همان استراتژی است که آنها در مجلس ششم استفاده کردند و بسیاری از چهره های ناشناس محلی را که مقبولیت مردمی داشتند را به مجلس فرستادند در حالی که بعد از مدتی وابستگی آنها به حزب مشارکت مشخص شد.

وی در همین زمینه افزود: آنها تلاش می کنند از این طریق نظارت استصوابی شورای نگهبان را نیز دور زنند.

اخوان گفت: اصلاح طلبان تلاش می کنند با استفاده از چهره هایی که در دوران فتنه موضع گیری های صریح و تندی علیه نظام نداشتند حضور خود را در انتخابات آتی مجلس رقم زنند.
 
همین گفت و گو:
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۵/۰۴
محمدجواد اخوان

سیدمحمد خاتمی

اصلاح طلبان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی