رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی


تحلیل آبدوغ خیاری خبرنامه امیرکبیر، از تاکتیک های خواجه نصیر!!!

یکشنبه همین هفته اتفاقی در دانشکده عمران دانشگاه ما (خواجه نصیر) روی داد که بازخوردهای جالبی در برخی سایت های به اصطلاح اپوزیسیون داشت. البته بر دانشجویان دانشگاه خودمان ماجرا پوشیده نیست که عده ای به بهانه بازداشت دو نفر از دانشجوهای دانشگاه البته در بیرون دانشگاه چند هفته ای است که آرامش دانشگاه را بر هم زده اند. این عده مدعی هستند که به بازداشت این دو نفر توسط دستگاه های امنیتی ، آن هم در خانه هاشون معترض اند، اما هیچ وقت نمی گویند که چرا بایستی محیط دانشگاه را برهم می زنند؟؟!

خب اگر به عملکرد دستگاههای امنیتی بیرون دانشگاه اعتراض دارند، باید محیط بیرون دانشگاه را برای اعتراضشان انتخاب کنند.

 

به هرحال! یکشنبه این هفته (اول آذر) تعدای از افراد هوادار انجمن اسلامی منحل شده دانشگاه ما در محوطه دانشکده عمران جمع شدند و شروع کردند به شعارهای تند و شلوغ کردن.

البته جمعی از دانشجوهای انقلابی و باغیرت دانشگاه که بنده هم جزوشان بودم، دیدیم نمی شود نشست و نگاه کرد، بالاخره آبروی دانشگاه است و عده ای می خواهند جلوی مردمی که از خیابان ولی عصر رد می شوند، دانشجو و دانشگاه را ضد انقلاب جلوه بدهند.

این بود که آن جمع به اصطلاح معترض را به مناظره دعوت کردیم و گفتیم ما منطق داریم، اگر شما هم منطقی فکر می کنید، چرا شلوغ می کنید، بیاید مناظره کنیم!

اما گوششان به حرفما بدهکار نبود و حتی به سمت جایی که ما بویم، آمدند و با ما درگیر شدند. (البته این را هم بگویم که جرأت بیرون رفتن را هم  نداشتند!!)

به هر تقدیر یه تعدادی در حدود 15 نفر هم بیرون دانشکده، در خیابان ولی عصر بودند،هم خواستند تجمع کنند که وقتی دیدند مردم باهاشان همراه نمی شوند راهشان را گرفتند و رفتند.

بعد از یکی دو ساعت شعار دادن هم جماعت به اصطلاح سبز خسته شدند و رفتند پی بازیشان!!

این کل ماجرای اتفاقات دانشکده عمران خواجه نصیر بود.(البته از پیاز داغش صرف نظرشد!)

اما بازتاب این ماجرا در پایگاه های خبری ضدانقلاب خیلی عجیب بود. من که داشتم شاخ در می آوردم و قتی خبر سایت خبرنامه امیرکبیر را دیدم!

لید خبر با این عبارت شروع می شد: «در پی برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به بازداشت علی پرویز و سهیل محمدی در دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیر، نیروهای لباس شخصی و اعضای بسیج دانشگاه به دانشجویان معترض حمله ور شده و فضای دانشگاه را به تشنج کشاندند».

البته نیروهای لباس شخصی را که ما آنجا ندیدیم، اگه هم منظورشان خود ما بودیم اولا خب معلوم است که ما لباس شخصی هستیم، پس توقع دارید که ما دانشجوها لباس فرم بپوشیم؟!! شما که خودتان با بحث پوشش اجباری و فروم و از این جور چیزها مخالف بودید!! ثانیا تا آنجا که من یادم است و البته فیلمش هم موجود، این سبزها بودن که به سمت در، جایی که ما بودیم حمله ور شدند!

خبرنامه امیرکبیر در ادامه نوشته: «پس از اعلام برگزاری تجمع اعتراضی از سوی دانشجویان خواجه نصیر در روز یکشنبه 1 آذر، از صبح امروز نیروهای لباس شخصی که با هماهنگی بسیج دانشگاه خواجه نصیر از بیرون دانشگاه به صورت سازماندهی شده آورده شده بودند، محوطه دانشکده را  اشغال کردند.»

خب این هم یک دروغ دیگر! برای این که خود اون دانشجوهای معترض سبز مخملین هم شاهدند که تمام دانشجوهای انقلابی که آن روز تو خواجه نصیر جمع شدند دانشجوی خواجه نصیر بودند. مطمئنا اگر این ها مصداقی داشتند از افرادی که سازماندهی شده از بیرون آورده شدند، عکسشان را منتشر می کردند.

خبر نامه امیرکبیر در ادامه دروغ هاش نوشته:«هنگامی که تعداد دانشجویان پشت درهای دانشکده به بیش از 500 نفر رسید، نیروهای یگان ویژه و انتظامی در محل حضور یافته و دانشجویان را از جلوی دانشکده متفرق کردند. سپس نیروهای یگان ویژه و گارد ضدشورش کنترل در ورودی را به دست گرفته و مانع ورود دانشجویان به دانشگاه شدند

خوب است که گردانندگان خبرنامه امیرکبیر عکس آن 500 نفر را منتشر کنند تا ما هم بیشتر باهاشان آشنا شویم!! (لازم به ذکر است که عدد افرادی که بیرون جمع شده بودند به 15 نفر هم نمی رسید!)

ثانیا متولیان این سایت خوب است که عکس نیروهای یگان ویژه ای بیرون بودند و مانع ورود دانشجویان شدند را به چاپ برسانند تا ما زیارت کنیم! (واقعیت این است که بیرون دانشکده تعداد نیروهای انتظامی که آن هم از نوع پلیش پیشگیری بودندبه تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسید.)

خبرنامه امیرکبیر در ادمه آورده: «از سوی دیگر دانشجویان دانشکده عمران با وجود فشارهای بسیج دانشگاه و نیروهای لباس شخصی تجمع خود را آغاز کردند. در این زمان نیروهای لباس شخصی و اعضای بسیج به دانشجویان حمله ور شده و با درگیری با دانشجویان مانع ادامه تجمع آنان شدند.»

خوب بود که حداقل دانشجویان مثلا سبز به بزرگترهاشان آمار درست می دادند و می گفتند که اول آن ها شروع به تجمع کرده اند و بعد دانشجوهای انقلابی آن ها را به مناظره دعوت!

در خصوص ادعای حمله ور شدن هم که قبلا توضیح داده شد.

اما شگفت آور ترین قسمت خبر این سایته که باعث تعجب دو چندان شد، این بود: «یکی از اعضای بسیج دانشگاه ورودی 86 به نام "اخوان" که به عنوان مسئول تحلیل و تاکتیک بسیج دانشجویی شناخته می شود، هدایت نیروهای سرکوبگر را بر عهده داشته و دانشجویان معترض را تهدید به بازداشتهای گسترده و سرکوب فضای دانشگاه نموده است.»

از آنجایی که احتمالا منظور تهیه کنندگان این خبر بنده بوده ام باید توضیح بدم اولا که بنده، محمدجواد اخوان، ورودی 86 نیستم، ثانیا تا آنجایی که می دانم مسئولیت تحت عنوان «تحلیل و تاکتیک» نه در بسیج دانشگاه ما و نه در هیچ بسیج دانشجویی دانشگاهی در کشور وجود ندارد که بنده بخواهم متولی آن باشم، ثالثا یادم نمی آید که هدایت همان جمع دانشجوهای انقلابی را برعهده داشته باشم چه رسد به هدایت نیروهای سرکوبگر(!) فرضی خبرنامه امیرکبیر! و رابعا در هیچ جایی در عمرم هیچ فردی یا افرادی را به بازداشتهای گسترده و سرکوب تهدید نکرده ام! اگر مدعیان مستندی در این خصوص دارند خوب است عرضه کنند!

البته فکر می کنم با توضیح در مورد این همه ادعای کذب لازم نباشد در مورد پشت پرده این سایت و گردانندگان داخلی و خارجی آن (وایضا برخی به اصطلاح خبرنگاران آن که در خواجه نصیر هم کم نیستند!) توضیح بدهم، قطعا دانشجوی بیدار این کشور با این اخبار و تحلیل های آبدوغ خیاری به اشتباه نمی افتد!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی