رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۰ ثبت شده است

 

آقای هاشمی! دوستانتان در بحرین مشغول چه هستند؟

«مردم بحرین بی دفاع‌ترین مردم در خیزش اسلامی در منطقه هستند» این عنوان تیتر یک روزنامه جمهوری اسلامی (نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام) بود که در صفحه اول روز دوشنبه 22/1/1390 این روزنامه و به نقل از آقای هاشمی رفسنجانی به چشم می‌خورد. آری، حقا این جمله توصیفی صحیح از وضعیت مردم بحرین است که در کوران خیزش و بیداری اسلامی مردم منطقه، تنها این مردم بحرین هستند که از حق مطالبه حقوق حقه خود به بهانه تشیع اکثریتشان محروماند. ده‌ها روز است که نیروهای عربستان سعودی و تعدادی دیگر از کشورهای جنوبی خلیج فارس، به بهانه حمایت از حکومت آل خلیفه در بحرین، وارد خاک این کشور شده‌اند و به کشتار وحشیانه و بازداشت وسیع مبارزین بحرینی همت گمارده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۰ ، ۱۷:۲۱
محمدجواد اخوان

تأملاتی در باب جهاد اقتصادی؛ بایسته‌ها و راهبردها

نگاهی دوباره به چارچوب کلی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در نام‌گذاری سال‌های مختلف در طول حدود دو دهه گذشته، نشانگر وجود راهبردی کلی و اساسی و در هدایت جهت‌گیری و رویکرد نظام و جبهه انقلاب به سمت و سوی آرمان متعالی‌ای است. معظم له در طول سال‌های گوناگون با تدابیر داعیانه خویش با تعیین عناوین هرسال علاوه بر آن که مهم‌ترین بایسته‌ی هر زمان در مقابل چشم ملت ایران قرار داده‌اند، سلسله‌ای از گام‌های نظام اسلامی به سوی تعالی را طراحی نموده‌اند. نام‌گذاری سال 1390 به عنوان «جهاد اقتصادی» نیز بخشی از همین چارچوب کلی و راهبردی به سوی تعالی نظام اسلامی است که در گام فعلی رسوخ حرکت جهادی برخاسته از تفکر انقلاب اسلامی را در عرصه اقتصاد نوید می‌دهد. در طول چندین روزی که از آغاز سال جاری می‌گذرد، نکات قابل توجه گوناگونی در این باب گفته شده و خواهد شد که به نظر می‌رسد لازم است به برخی ناگفته‌ها نیز اشاره گردد:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۰ ، ۱۴:۱۹
محمدجواد اخوان

وقتی که میرحسین پدرش را زالو صفت می دانست

حاج میر اسماعیل موسوی، پدر میر حسین موسوی درگذشتمیر اسماعیل موسوی پدر میر حسین موسوی که چندی پیش در بستر بیماری بود، چهارشنبه ۱۰ فروردین ماه ۹۰ در سن ۹۷ سالگی دارفانی را وداع گفت. جالب آن بود که چند روز گذشته، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با وی دیدار و عیادت کرده بودند، با این حال فرزندان موسوی تلاش کردند علت مرگ وی را نبودن موسوی و رهنورد کنار وی اعلام کنند. در همین رابطه سایت‌های ضد انقلاب و منتسب به جریان فتنه با سوء استفاده از فوت حاج میراسماعیل موسوی فوت نام برده را سیاسی کرده و برای تحقق اهداف خود از هواداران موسوی برای ایجاد شورش و آشوب دعوت به عمل آوردند.

اما نکته‌ای شاید به آن کمتر توجه شد آن بود که اصولا میرحسین موسوی نه تنها افکار پدرش را قبول نداشت، بلکه منطق اورا زالوصفتی می‌پنداشت. قضای روزگار است که اکنون این پیرمرد انقلابی دار فانی را وداع گفته است، مراسم خاکسپاری و ترحیم او دستاویز کسانی می‌گردد که او روزگاری «زالوصفت»  می‌نامیدند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۰ ، ۱۵:۱۶
محمدجواد اخوان