رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۴ مطلب در خرداد ۱۳۸۹ ثبت شده است


گاف خنده دار سایت لندن نشین!

سایت زوج فتنه گر لندن نشین کدیور مهاجرانی (جرس) حالا که کفگیر آتش افروزی اش به ته دیگ اصابت کرده سخت تلاش می کند که به نوعی فضای احساسی را برای به خیابان کشاندن اغتشاشگران تند کند؛ اما در این زمینه ناکام مانده است.

در جدیدترین اقدام این سایت اقدام به انتشار نامه ای به نقل از فرزند خواهر زاده میرحسین موسوی ( که صبح روز عاشورا به طور مشکوکی ترور شد) خطاب به پدرش نموده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۸۹ ، ۱۸:۰۰
محمدجواد اخوان

مدیریت بحران در بحران

جلوه هایی از تدبیر رهبر معظم انقلاب در مقاطع حساس فتنه ۸۸

یکی از جلوه های مدیریتی رهبر معظم انقلاب اسلامی را در استراتژی معظم له در مدیریت بحران های پیش روی نظام اسلامی می توان یافت.

در تعریف بحران گفتنه اند که «بحران در حقیقت یک فشارزایی روانی – اجتماعی بزرگ و ویژه است که باعث در هم شکسته شدن انگاره های متعارف زندگی و واکنش های اجتماعی می شود و با آسیب های جانی و مالی ، تهدیدها ، خطرها و نیازهای تازه ای که به وجود می آورد.» هم چنین «بحران عبارت از وجود بالقوه و بالفعل وضعیتی است که بتواند در سطح داخلی یا خارجی، دولت یا کشوری را با یک خطر بزرگتر نظیر تغییر حکومت، وقوع کودتا و بروز جنگ داخلی مواجه سازد.»

شرایطی که به آن شرایط بحرانی می گویند موقعیت خاصی است. موقعیت بحرانی، اهداف تراز اول نهاد تصمیم‌گیرنده را به مخاطره می‌اندازد، زمان لازم برای واکنش و اجرای تصمیم‌ها را به شدت محدود می‌کند و تحقق چنین موقعیتی به سردرگمی و غافلگیری اعضای نهاد تصمیم‌گیرنده منتهی می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۸۹ ، ۱۵:۰۰
محمدجواد اخوان

آقای دکتر! کمی تأمل...

خطاب من در این نوشتار کسی است که سال گذشته توانست اعتماد این ملت را بار دیگر کسب کند.

آقای دکتر سلام!

همین اول این نوشته باید عرض کنم که من از طرفداران شما در انتخابات ریاست جمهوری دهم بوده و هستم و اکنون نیز از رأی خود پشیمان نیستم. من نیز مانند انبوهی از کسانی که به شما رأی دادیم نشانه هایی از عدالتخواهی و آرمانگرایی را در مردی دیدیم که گرچه با امام راحل (ره) نسبت نسبی یا سببی نداشت اما گام در جاپای آن پیر سفر کرده می نهاد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۸۹ ، ۰۰:۵۸
محمدجواد اخوان

در نشست مسئولان بسیج دانشجویی

کتاب «عبور از فتنه» رونمایی شد

در نشست مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور، کتاب «عبور از فتنه» با حضور سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی «شبکه خبر دانشجو»، کتاب «عبور از فتنه» که به بازخوانی یک سال جنگ نرم می پردازد، امروز با حضور سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و حجت الاسلام و المسلمین محمدیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در نشست مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور رونمایی شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۸۹ ، ۲۲:۵۶
محمدجواد اخوان