رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی


بازخوانی روایت فتنه گری در عاشورا و حماسه ۹ دی ۱۳۸۸ + فیلم

عاشورای 88؛ آن گاه که فتنه گران دست به خودکشی می زنند ...

آغازین روزهای زمستان 1388، یعنی زمانی که بیش از شش ماه از برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری گذشته بود، به خوبی علائم اضمحلال فتنه پس از انتخابات نمایان شده بود. دیگر از راهپیماییهای پرشور روزهای بعد از انتخابات خبری بود و نه تلاشهای «شومن» های خارج نشین فتنه گران برای سردادن الله اکبر شبانه اثربخش می نمود. بعد از شکست اقدامات فتنه گران در «طرح شعارهای انحرافی در روز قدس» و «به خیابان کشاندن هواداران در 13 آبان»، روز 16 آذر نیز با حضور قاطع دانشجویان انقلابی و تسخیر دانشگاه، به روز شکست فتنه گران سبزپوش تبدیل شد و مشخص شد که تنها پایگاه به ظاهر باقی مانده برای فتنه گران(دانشگاه) نیز مدتهاست توسط حامیان انقلاب اسلامی فتح گردیده است.

همچنین از سویی دیگر فضای ایجاد شده در جامعه ناشی از خشم و انزجار ملت نسبت به توهین‌کنندگان به ساحت مقدس حضرت امام خمینی(ره) که توسط حامیان فتنه گران سبزپوش صورت پذیرفت، جریان فتنه را در وضعیت بغرنجی قرار داده بود. لذا تلاش برای خروج از انفعال و تغییر وضعیت افکار عمومی، به اولویت اول سران فتنه تبدیل گشت. به نظر می رسید این آخرین گام برای احیاء فتنه است و اصحاب فتنه اسراتژی «تنفس مصنوعی» را برگزیدند.

پروژه محرم سبز!

در این شرایط پروژه از پیش تعیین شده موسوم به «محرم سبز» که از هفته ها قبل در دستور کار جریان فتنه قرار داشت، از اهمیت دوچندانی برای آنها برخوردار شد و اصحاب فتنه با تمام توان برای اجرای آن دست بکار شدند.

جریان مستاصل شده خط نفاق برای تداوم حداقل حیات خود این بار نیز استفاده ابزاری از دین را برگزیده و به ایام محرم الحرام به چشم فرصتی برای احیاء دوباره فتنه سبز بعد از شکست‌های پی در پی در ماههای گذشته می نگرد.

این خط نفاق که هدایت رسانه‌ای آن توسط محافل بیگانه و اپوزیسیون خارج از کشور صورت می‌پذیرفت، از ابزار رسانه‌های صوتی و تصویری و سایتهای خبری و وبلاگهای وابسته استفاده کرده و این خط را تبلیغ می‌کنند.

به عنوان نمونه «محسن سازگارا» از عناصر وابسته به CIA و مزدور VOA آمریکا در برنامه «گفتگوی روزانه» خود در این شبکه درباره «پروژه محرم» کفت: «اما نکته چهارمی که می‌خواستم بگویم مسئله محرم و تظاهرات تاسوعا و عاشورا است. فرصت کمی داریم بنابراین از امروز و فردا تا روز اول محرم اصل بحث ما غیر از یک مرور کوتاه روی خبرها روی آکسیون بزرگ محرم متمرکز خواهد شد. به هر حال آنچه که مسلم است این است که تمرینی که در 16 آذر شد نشان داد در سطح کشور با تنوع تاکتیک ها و پراکندگی همه ملت می‌توانند هماهنگ باشند. در ده شب اول محرم و با پرچم سبز یا حسین و عزاداری برای شهدای جنبش و شهدای عاشورا می‌توانیم در سطح کشور حرکت داشته باشیم ولی روز نهم و روز دهم یعنی روز تاسوعا و عاشورا شنبه و یکشنبه ششم و هفتم دی ماه، یک مسیر واحد در هر شهر قرار است اعلام شود که همه ما آنجا برویم و جمعیت میلیونی خود را در سطح کشور نشان دهیم و همه ملت یک پارچه و یک صدا به دنبال خواست خودشان باشند!؟»

وی همچنین از «آکسیون شام غریبان» سخن گفت و مدعی شد می‌توان به آن امید داشت: «نکته ی سوم امروز مربوط است به آکسیون ما در ماه محرم. البته ما 16 آذر را در پیش رو داریم اما این بحث هم مطرح شده است که ضمن اینکه در 10 روز اول ماه محرم حرکت های خود را انجام داده و در روزهای تاسوعا و عاشورا آن را به اوج می رسانیم ، از ظهر عاشورا و برای شام غریبان در خیابان ها نشسته و با یک بسیج عمومی دست به تعطیل عمومی در کشور بزنیم. بعد از 13 آبان مشخص شد که جنبش سبز دیگر یک طفل تازه به دنیا آمده نیست، حال دیگر این جنبش تبدیل به نوجوانی شده است که خیلی تجربه اندوزی کرده و بارور شده است. ولی برای تحقق آکسیونی که برای شام غریبان مطرح شده است نیاز به این است که در سمت جنبش، ما رشد جغرافیایی و رشد در طبقات مختلف اجتماعی و همچنین رشد کیفی داشته باشیم و در سمت کودتاچیان نیز باید مشروعیت زدایی سپاه از نظر اخلاقی، مالی و سیاسی تشدیدشده و اختلاف های درونی سپاه نیز افزایش یابد که باعث فلج شدن این سازمان شود و به حدی از ناتوانی برسد که ما بتوانیم آکسیون نهایی خود را به مرحله ی اجرا بگذاریم.»

توهمات و خیالبافی‌های سازگارا هرچند بیشتر به فکاهی و "دروغ سال" شباهت داشت، اما از تلاش گسترده تبلیغاتی منافقین جهت ایجاد فتنه در ماه محرم حکایت دارد.

همان روزها بود که نویسنده یکی از وبلاگهای هوادار فتنه سبز نیز چنین نوشت: «اگر روزهای نامبرده(13 آبان و 16 آذر) فقط یک روز بودند، الان با دو ماه محرم و صفر روبرو هستیم که می‌توانیم از آن به سود جنبش و به سود مردم ایران استفاده کنیم.»

نویسنده دیگری در وبلاگ خود چنین مدعی شد: «از آنجا که می‌دانید به جنبش سبز مجوزی داده نمی‌شود و این جنبش مجبور است از راهپیمایی دولت استفاده کند. اما در ماه محرم که یک بهانه محکم است برای جنبش سبز که به بیرون بیاید. نکته جالبی که در ماه محرم اتفاق می‌افتد افتادن بلندگو دست مردم است که این خود یک حرکت با ارزشه.»

خبر فوت آقای حسینعلی منتظری که رسانه های خارج نشین جریان فتنه تلاش کردند او را به عنوان «رهبر معنوی فتنه سبز» مطرح نمایند، نیز فرصت جدیدی را در اختیار فتنه گران قرار داد تا به بهانه سوگواری برای وی، اقدامات تفرقه افکنانه خود را ادامه دهند. هرچند صدور پیام تسلیت رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی علی‌رغم پیش‌بینی دشمنان، بخش عمده‌ای از خوابهای دیده شده فتنه گران برای سوء استفاده از مرگ آقای منتظری را نقش بر آب کرد، اما تفرقه انگیزان دست از کار نکشیده و برنامه های مختلفی را برای گام های آتی بهره برداری سیاسی از این واقعه طراحی کردهند. در این بین در اولین گام دو نفر از سران فتنه به همراه دو فرد مدعی مرجعیت روز دوشنبه را عزای عمومی اعلام کردند، این در حالی است که این آقایان که از حداقل صلاحیت عرفی در این زمینه برخوردار نبوده و از طرفی هیچ یک از علما و مراجع عظام تقلید که پیام تسلیت نیز برای فوت آقای منتظری صادر نموده اند، اعلام عزای عمومی نکردند! در ادامه تلاش شد تا پروژه ای برای تدوام فتنه از مراسم تشییع جنازه منتظری در قم تا عاشورای حسینی دنبال گردد.  فتنه گران که اغلب آنها حداقل حدود اولیه شرعی همچون رعایت حجاب و روزه داری در ماه رمضان را رعایت نمی‌کنند، به یکباره سوگوار «مرجع تقلید» شده و در تجمع میدان محسنی شعار سر دادند که: «منتظری زنده است - مرجع پاینده است». در همین تجمعات بود که جمعی از فتنه گران در شعارهای تهدیدگونه ای خبر از اقدام ویژه ای در روز عاشورا دادند.

پارادوکس محرم و فتنه

عدم اعتقاد به فلسفه عزاداری برای امام حسین(ع) در بین بخش قابل توجهی از اصحاب خارج نشین کودتای سبز یکی از موانع پارادوکسیکال این جریان برای بهره برداری از مراسم محرم بود. ملت فراموش نکرده بود روزگاری نه چندان دور که کسانی از این جریان همچون اکبر گنجی، حادثه عاشورا را نتیجه تندروی! پیامبر(ص) در بدر و احد دانستند!؟ یا فراموش نکرده‌بودند ادعای افرادی چون کدیور را که نگاه شیعه به جایگاه الهی اهل بیت را اندیشه‌ای انحرافی و متاثر از القائات شیعه غالی دانست و یا اظهارات سروش سبزپوش امروز که مقام عصمت و مصونیت از خطا و گناه را نه تنها برای اهل بیت(ع) که برای پیامبر(ص) نیز نفی می‌کند. با چنین شناخت انحرافی از جایگاه اهل بیت(ع) دیگر نمی‌توان از عزاداری برای سالار شهیدان سخن گفت.

رفتار سیاسی جریان فتنه در این ایام نیز از عدم سنخیت با حرکت امام حسین(ع) حکایت داشت. مخالفت با امام و رهبری جامعه اسلامی، همپیمانی با بیگانگان و دشمنان دیرینه اسلام، عدم پایبندی به ارزشهای اسلامی، و در آخرین گام هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت امام(ره) چهره‌ای از هواداران فتنه سبز در اذهان عمومی ساخته است که چندان مشابهتی با عزاداران حسینی ندارد.

از سویی مانع دیگری نیز در برابر فتنه گران وجود داشت و آن این بود که اکثریت مطلق کسانی که هیئات عزاداری محرم را برگزار و اداره می‌کنند، جزئی از ملت حزب اللهی هستند که خود را حافظ شعائر اسلامی و نظام اسلامی می‌دانند. کسانی که هرچند ممکن بود به گزینه ای غیر از رئیس‌جمهور منتخب مردم در انتخابات دهم رای داده باشند، اما در دفاع از حریم ولایت و رهبری جامعه با تمام توان ایستاده‌ و این درس را از مکتب عاشورا آموخته اند. این افراد در حوادث پس از انتخابات که به ماهیت جریان فتنه و نفاق پی برده و صف خود را از آنها جداساخته اند و بی‌شک منافقین جدید جایی در میان آنها نخواهند داشت. بدین ترتیب طراحان فتنه تصمیم گرفتند پروژه خود را در جایی به جز هیئت های مذهبی به اجرا برسانند.

پروژه عاشورا

بهره برداری از حوادث و آشوب های به وجود آمده پس از انتخابات ریاست جمهوری تا روز عاشورا و برنامه ریزی جهت براه انداختن آشوب‌های این روز، از جمله اقداماتی بوده که در دستور کار دشمنان انقلاب قرار داشت که در این راستا حضور جریانات سکولار، گروهک‌های ضد انقلاب ، سلطنت‌طلب‌ها، منافقین و فرقه ضاله بهائیت و .... در روز عاشورا از نکات قابل توجهی است که اقدامات و اهداف گروهک‌های ضد انقلابی و غیرقانونی مخالف برای ضربه زدن به نظام را نشان می‌دهد.

از دو هفته قبل از روز عاشورای 88 سایت وزارت خارجه اسرائیل، شبکه های تلویزیونی فارسی زبان بی بی سی و آمریکا و فضای اینترنتی توئیتر - که رسما از سوی وزارت خارجه آمریکا برای کمک رسانی به فتنه فعال شده بود- برای عاشورای سال 1388 دستورالعمل های صریح و بی پرده ای خطاب به عوامل داخلی خود صادر می کردند و مخصوصا سایت وزارت خارجه اسرائیل که دو روز قبل از روز قدس شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را به آشوبگران دیکته کرده بود، طی هفته های منتهی به عاشورا تاکید می ورزید، آشوبگران باید از فرصت نیمروز عاشورا که مردم به طور سنتی در هیئت ها و دسته های سینه زنی به عزاداری مشغولند برای حضور در خیابان استفاده کنند!

البته در کنار سازماندهی اینترنتی، تحریکات و برنامه ریزی های پشت پرده سران فتنه نیز قابل توجه بود. یکی از مهم ترین نمونه های قابل ذکر مراسمی است که شب عاشورا توسط سیدمحمد خاتمی در جماران برگزار شد، که طی آن علاوه بر صحنه سازی و ایجاد درگیری های ساختگی، زمینه و فرصت لازم برای اهانت جمعی از اوباش به ایام عزای امام حسین(ع) فراهم آوردند. در این مراسم که برخی منابع نزدیک به اصلاح طلبان از به هم خوردن آن توسط «لباس شخصی »(؟!)ها خبر دادند خاتمی طی سخنانی عمیقا منحرف فتنه گران را با امام حسین(ع) قیاس کرده و ایشان را رهبر آنها خواند.

البته تحرک دیگر نیز شب عاشورا با صحنه گردانی سران فتنه در محلات شمال شهر تهران  (خیابان های جماران و نیاوران ) رخ داد و طی آن صدها نفر از اوباش در شب عاشورا به سردادن سوت و کف زدن پرداختند و سپس همین حرکات را برای چند ساعت در میدان تجریش هم ادامه دادند که نهایتا این تحرکات با برخورد مردم مومن و عزادار خاتمه یافت.

از سوی دیگر پس از حادثه روز عاشورا، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس ضمن تحسین اقدام اغتشاشگران بر لزوم بکارگیری بیشتر آمریکا از فضای مجازی اینترنت در راستای براندازی جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و به این ترتیب نقش بیگانگان را به وضوح برملا کرد.

در این راستا دشمنان قسم خورده انقلاب که قبل و پس از انتخابات تمامی امکانات و توانایی های خود را در راستای تزلزل در ستون نظام اسلامی (اصل ولایت فقیه) بسیج کرده بودند، به زعم خود تلاش کردند با آوردن همه توان تشکیلاتی خود در روز عاشورا، ضربه اساسی را بر نظام وارد سازند که با حضور به موقع ملت بزرگوار ایران، این توطئه خنثی گردید.

واکنش های دشمنان انقلاب اسلامی پس از اغتشاشات روز عاشورا نشان می دهد که آنها در صدد بودند از طرق ذیل به اهداف شوم خود برسند که به فضل الهی در این زمینه ناکام ماندند:

1.       حمایت از ساختار شکنی در روز عاشورا توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی، کشورهای اروپایی، سازمان‌ها و نهادهای وابسته به آنها.

2.       القای ناتوانی نظام در برخورد با اقدامات براندازانه اغتشاشگران.

3.       افزایش مخالفت‌ها و القای سقوط نظام پس از عاشورا.

4.       تشدید اقدامات ساختارشکنانه علیه نظام اسلامی.

5.       تحریک مردم به حضور در آشوب ها و اغتشاشات.

فتنه گری در عاشورای حسینی

در حالی که میلیون ها عزادار ایرانی و عاشق حضرت اباعبدالله در عاشورای حسینی (7/10/1388) مشغول عزاداری بودند، تعدادی از پیاده نظام خیابانی جریان فتنه قبل از ظهر عاشورا بی آن که در عزای سالار شهیدان شرکت کنند، با برگزاری تجمع های غیرقانونی در برخی خیابان های تهران که هیچ شباهتی با عزاداری اباعبدالله الحسین نداشت، به طرح شعارهای ضد انقلابی و ساختار شکنانه پرداختند که از همان موقع عزاداران حسینی به مقابله با آنها پرداختند که فرار آشوبگران را در پی داشت. ولی پاسخ عزاداران به افراد فریب خورده پس از نماز ظهر عاشورا ابعاد گسترده تری پیدا کرد.

جالب ان بود که ظاهر و پوشش رفتار فتنه گران هیچگونه شباهتی به فرهنگ و مکتب عاشورا نداشت. برخی افراد فریب خورده و آشوبگر در خودروهای خود بسان مراسم عروسی بوق می زدند. برخی نیز در تجمع ها هلهله و شادمانی و خرابکاری می کردند. آشوبگران حرمت روز عاشورا را با این اقدامات خدشه دار می کردند. اراذل و اوباش با سوء استفاده از حضور مردم در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین دست به آشوب و خسارت به اموال مردم (موتور سیکلت، خانه، سطل های زباله،خودروی شخصی مردم) زدند. افراد فریب خورده به جای عزاداری با طرح شعارهای انحرافی علیه نظام جمهوری اسلامی، ارکان نظام و مطابق خواست دشمن و رسانه های غربی به جشن پرداختند.

آشوبگران که عمداً خیابان هایی را که خالی از حضور دسته های عزاداری بود برای تحرکات خود انتخاب کرده بودند، در موارد متعدد به سر دادن سوت، کف، هلهله و شعارهای بسیار اهانت آمیز پرداخته و عمق بی اعتقادی خود به ارزش های اسلامی را به نمایش گذاشتند. در جریان این آشوب چند قرآن، پرچم های منقش به نام امام حسین و حضرت زهرا و همچنین موتورسیکلت های پارک شده عزاداران در کنار چند مسجد به آتش کشیده شد. این عده که با پشتیبانی و دعوت رسمی اصحاب داخلی فتنه از جمله موسوی، خاتمی و کروبی در اغتشاشات حضور پیدا کرده بودند کاملاً متعلق به طیف های ضدانقلاب و به وضوح فاقد هرگونه تعلقی به ارزش های اسلامی بوده و در عاشورای 88 اصرار داشتند که این بی اعتقادی خود را به نمایش بگذارند. بعدها معلوم شد که بخشی از اغتشاشگران و هتاکان عاشورا تهران از شهرهایی چون قم و اصفهان و همچنین شهرهای مرزی به تهران منتقل شده بودند و انواع و اقسام سلاح های سرد همچون چاقو، قمه، چماق و حتی گاز اشک آور در اختیار داشته اند.

یکی از سخیف ترین اقدامات فتنه گران تعرض به خیمه عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) بود. تعدادی از اراذل و اوباش فتنه گر با حمله به یک هیئت عزاداری در میدان جمهوری اسلامی تهران، به عزاداران حسینی که در حال اقامه نمازظهر عاشورا بودند، سنگ پرانی کرده و تعدادی از آنها از جمله امام جماعت را زخمی کردند. منابع خبری این واقعه را چنین توصیف نمودند: ظهر عاشورا عده ای از اغتشاشگان که با حرمت شکنی از روز شهادت سیدوسالار شهیدان و یاران باوفای ایشان، به خیابان ها آمده و برخی اماکن عمومی و تعدادی خودروی عمومی و شخصی را به آتش کشیدند، با حضور در میدان جمهوری اسلامی و مشاهده برگزاری نمازظهر عاشورا در هیئت رهپویان آل طاها، به عزاداران حسینی حاضردراین هیئت هجوم آورده و به سمت آنها سنگ پراکنی کردند. فتنه گران تعدادی از نمازگزاران را نیز مورد ضرب و شتم قرار داده و با سنگ پراکنی به سوی «حجت الاسلام صالحان» امام جماعت این هیئت، وی را مجروح کردند.

البته حضور منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و سایر گروهک ها به صورت سازمان یافته در اغتشاشات روز عاشورا به گونه ای آشکار بود که زمینه تعرض به مقدسات اسلامی را فراهم ساخت .

بعدها گزارش نهادهای اطلاعاتی امنیتی روشن ساخت که تعداد قابل توجهی از گروه های منحرف که ارتباطات محفلی از طریق سیستم مجازی با یکدیگر داشته اند، به همراه عناصر فرقه ضاله بهائیت که برای فتنه انگیزی در روز عاشورا مستقیماً به سران فرقه در اسرائیل وصل و توسط آنها هدایت می‌شدند در دسته جات 3 الی 4 نفره در قبل از فتنه روز عاشورا در مکان‌هایی مستقر و پلاکاردها و بنرهای اهانت‌آمیز علیه نظام و مقدسات را تهیه و به خیال باطل خود اعلام نموده بودند که باید در روزعاشورا کار نظام اسلامی یکسره شود.

جالب آن بود که کیفرخواست منافقین دستگیر شده نشان می داد که آن ها اعتراف کرده اند که برای ایجاد ناامنی ، آشوب و اغتشاش ، تجمعات و تظاهرات غیرقانونی، خاصه به بهانه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و حوادث بعد از آن، به کرات در مقراین گروهک ملحد و محارب در عراق و سایر کشورهای اروپایی آموزش ترور و آشوب دیده اند و در اقاریر تکمیلی خود اعتراف نموده اند که در همان ایام انتخابات ضمن جاسوسی و جمع آوری اطلاعات، حضور فعالی در تمامی تجمعات غیر قانونی و ضدانقلابی در بعد از انتخابات داشته و به صورت سازماندهی شده ماموریت‌هایی از قبیل بمب گذاری ، ترور و انتساب آن به نظام، نصب تراکتهای تبلیغاتی، شعار نویسی، تخریب و به آتش کشیدن اموال اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور ایجاد نارضایتی در بین مردم و کسبه را برعهده گرفته و فیلم صحنه های درگیری، آشوب و اغتشاشاتی را که خود به وجود آورده بودند در اختیار عناصر و سرپل های نفاق در خارج از کشور و عوامل اطلاعاتی دشمن و شبکه های معاند خارجی قرار داده اند.

مقابله مردم با هتاکان

نکته بسیار مهم درباره حوادث عاشورای 88 این است که مردم تهران به محض آنکه دریافتند که این افراد در برخی خیابان های تهران مشغول حرمت شکنی هستند مجالس عزاداری خود را نیمه تمام رها کرده و با حضور در خیابان ها ظرف چند دقیقه بساط فتنه را درهم پیچیدند. مقارن ظهر دیروز عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) در دانشگاه تهران- که مثل همیشه عده آنها از چند هزارنفر فراتر می رفت- از جمله کسانی بودند که بعد از اقامه نماز ظهر از دانشگاه خارج شده و چند ده نفر آشوبگر حاضر در میدان انقلاب را تار و مار کردند. در دیگر نقاط تهران هم به محض آن که نیروهای مردمی و عزاداران حسینی از حسینیه ها و مساجد خارج شدند دیگر اثری از آشوبگران باقی نماند.

کشته سازی

یکی از نکاتی که در فتنه گری عاشورای 88 به چشم می خورد، پیاده سازی مجدد سناریوی کشته سازی بود. در اولین گام رسانه های وابسته به صهیونیسم با بزرگنمایی آشوب در برخی خیابان ها و دمیدن در صحنه اغتشاش ادعا کردند این حوادث چند کشته داشته است. به حداکثر رساندن خشونت و کشته سازی جزو پروژه هایی بوده است که جریان فتنه گر از ابتدای آشوب های بعد از انتخابات در دستور کار داشته اما این پروژه دروز عاشورا شدتی مضاعف یافت.

یکی از کشته شده ها سیدعلی موسوی خواهرزاده میرحسین موسوی بود که در مقابل منزلش هدف گلوله قرار گرفت و منابع آگاه مرگ او را کاملاً مشکوک و شخص وی را به سبب نزدیکی به موسوی و حضور فعال در تجمعاتی از این دست «نشان شده» توسط منافقین و عناصر نفوذی دانستند.

بازتاب اغتشاشات روز عاشورا

پس از ان که آشوبها فروکش نمود، روزنامه های وابسته به جریان فتنه تلاش کردند تا با سوءاستفاده از شرایط حداکثر بهره برداری تبلیغاتی را بنمایند.

در این راستا روزنامه آرمان روابط عمومی از روزنامه های همراه با فتنه، در نخستین روز پس از این واقعه با درج تصویری از اغتشاشات خیابانی، از عاشورای متفاوت خبر داد و در تیتر اول خود نوشت: «درگیری های دیروز تهران 4 کشته و 300 بازداشت». این روزنامه همچنین تیتر «خواهرزاده میرحسین موسوی کشته شد» را در کادری سبز قرار داد و اطلاعیه نیروی انتظامی را در صفحه نخست خود درج کرد و در تیتر آن نوشت: «5 نفر کشته شدند».

روزنامه اعتماد هم در این روز با خونسردی تمام «سخنرانی ناتمام خاتمی در حسینیه جماران » را به عنوان مهمترین دغدغه اش تیتر اول خود قرار داد و در تیتر دوم خود به سخنان فرماندهان نیروی انتظامی اشاره کرد و از میان اظهار نظر آنها، علل ورود غیر مجاز چند مأمور پلیس به خبرگزاری ایسنا را سوتیتر کرد تا صراحتاً اعلام نماید که اهانت به مقدسات مردم ایران هیچ اهمیتی برای آنها نداشته و ندارد.

روزنامه دانشگاه آزاد اسلامی «فرهیختگان» نیز با چشم بستن بر بزرگترین اهانت به مقدسات ملت ایران، صفحه نخست خود را چنان تنظیم کرد که گویی هیچ اتفاقی در روز عاشورای حسینی رخ نداده است. این روزنامه در تیتری کوچک به انعکاس اظهارات سردار رادان پرداخت و از قول وی نوشت:«دستگیری 15 فرد خودسر در حوادث پس از انتخابات»

مردم سالاری هم که در این روز «دو استعفا از فرهنگستان در پی برکناری میرحسین» را با حروف نسبتاً درشتی برجسته کرده بود، جمله «در تجمعات دیروز کسی کشته نشد» را تیتر اول خود ساخت و ذیل آن تجمع عده ای لباس شخصی در برابر یک حسینیه متعلق به یکی از سران اصلاحات را درج کرد تا جایگاه دغدغه های دینی خود از جمله جنایات هولناک روز عاشورا را مشخص نماید.

البته وقایع روز عاشورای ایران آن قدر اهمیت داشت که کاخ سفید را هم وادار کند برخلاف روند مسامحه گونه گذشته اش نسبت به اغتشاشات تهران رسما به میدان بیاید و بیانیه رسمی صادر کند. بانیان گوانتانامو و ابوغریب که در سایه طرح شعار دروغین حقوق بشر و دموکراسی لشگرکشی به کشورهای مختلف دنیا را در کارنامه خود ثبت کرده اند، در جایگاه شاکی نشستند و از موضع بالا ایران را به فقدان پشتوانه مردمی، بحران داخلی و دیکتاتوری محکوم کردند.

کشوری چون آمریکا که طی سال های بعد از تاسیس، با سیر نزولی شرکت مردمش در انتخابات مواجه بوده و در بهترین حالت بیست درصد اختلاف مشارکت عمومی در انتخابات نسبت به ایران را در کارنامه خود دارد، به خود حق داد تا ایران را فاقد پشتوانه مردمی معرفی کند و اغتشاشگرانی را که به خیابان ریخته بودند، شهروندانی(!) بنامد که در جستجوی حقوق جهانی خود هستند!

کاخ سفید در بیانیه خود که ساعاتی بعد از انتشار اخبار اغشاشات تهران منتشر شد، ضمن حمایت از آشوب طلبان تصریح کرد: «امید و تاریخ همگام با کسانی است که حقوق جهانشمول خود را با ابزار مسالمت آمیز مطالبه می کنند.»

این بیانیه ایران را حکومتی لقب داد که از آمال و آرزوهای مردم خود می هراسد. در این بیانیه آمده بود:«حکومت مبتنی بر هراس و خشونت هرگز عادلانه نیست و همانگونه که پرزیدنت اوباما نیز در اسلو گفت این بسیار گویاست که برخی حکومتها از آرزوهای ملت خود بیش از قدرت هر کشور دیگری می ترسند.»

کاخ سفید البته پیشتر در خصوص فوت آیت الله منتظری هم بیانیه ای صادر کرده و تصریح کرده بود:« خانواده او و همه جویندگان حقوق جهان‌شمول و آزادی‌هایی که او پیوسته مدافع آنها بود در یادها و نیایش ما خواهند بود!»

آمریکا البته به همین میزان هم بسنده نکرد. باراک اوباما نیز به میدان آمد و گفت: «مردم ایران ماه‌هاست که تنها احقاق حقوق جهانشمول خود را طلب می‌کنند و جهان هر بار، شجاعت و اراده آنها در این خصوص را تحسین کرده است.» او ضمن محکوم کردن مسائل اخیر ایران و برخورد مسئولین با حرمت شکنان روز عاشورا، تصریح کرد:«اراده رهبران ایران برای حکومت از راه ایجاد وحشت و ستمگری، قادر به از میان بردن این اشتیاق مردم نخواهد بود.»

فرانسه نیز به میدان آمد و از مقابله با اغتشاشات اقلیتی قانون گریز و دین ستیز در ایران با عنوان سرکوب اعتراضات مردمی یاد کرد. برنار والرو سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت:«در زمانی که شمار کشته شدگان افزایش می یابد، فرانسه بار دیگر نگرانی عمیق خود را ابراز می دارد و بازداشت های خودسرانه و خشونت اعمال شده علیه معترضان عادی را محکوم می کند.»

اظهار نظر مقامات فرانسوی در حالی بود که همین کشور سال 2008 را با آشوب های خیابانی آغاز کرده بود و مثلا در نوامبر 2007 نیز مردم، کارکنان و دانشجویان در اعتراض به اصلاحات سارکوزی که سن بازنشستگی را شامل می شد، به اعتصاب، اعتراض و تحصن روی آورده بودند. این اعتراضات بعد از این نیز بارها در فرانسه به برخورد حکومت با معترضینی که تنها حقوق خود را مطالبه می کردند، انجامید. و این همان فرانسه ای است که امروز از خدشه دار شدن حقوق بشر در ایران سخن می گوید.

مرکل صدراعظم آلمان هم از دیگر چهره هایی بود که در خصوص وقایع ایران لب به سخن گشود. او در یک بیانیه شدید اللحن درگیری های اخیر در ایران را بی رحمانه خواند و کشته های این وقایع را ناشی از اقدامات غیرقابل قبول نیروهای امنیتی دانست. مرکل ضمن محکوم کردن وثایع ایران گفت:«از ایران می خواهم به تعهداتش در معاهده بین المللی (سازمان ملل) درمورد حقوق مدنی و سیاسی عمل کند و به خصوص، حق آزادی بیان از طریق برپایی تظاهرات مسالمت آمیز نباید محدود یا با خشونت سرکوب شود.»

کانادا هم به جمع شاکیان ایران پیوست. لورنس کانون وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه ای گفت‏:‏«تلاش ایران برای محدود کردن آزادی بیان و برگزاری تجمع به ویژه در روز مقدس عاشورا، تاسف بار است.» این بیانیه همچنین می افزود:«مردم ایران سزاوارند که صدایشان شنیده شود و از حقوقی که محق آن هستند، بدون بیم از خشونت و ارعاب، برخوردار شوند!»

وزارت امورخارجه ایتالیا هم رسما بیانیه صادر کرد و از ایران به خاطر مواجهه با حرمت شکنان عاشورای حسینی انتقاد کرد! در این بیانیه ایتالیا از جایگاه ناصحی دلسوز سخن راند و تصریح کرد:«حفظ جان انسان یک ارزش اساسی است که باید در هر جا و درهر شرایطی ازآن دفاع کرد‏!

رهبر یکی از احزاب ایتالیایی هم گفت:«جوانان ایرانی با برگزاری تظاهرات اعتراضی، یک رژیم قرون وسطایی که آماده است جهان را به یک فاجعه بکشاند، به ستیزه خواندند.» وی همچنین افزود‏:‏«رژیم لحظه ای درشلیک کردن به سوی زنان و مردانی که برای دمکراسی به خیابانها می آیند، درنگ نمی کند. در عین حال پیئترو مارچنارو رییس کمیسیون حقوق بشرمجلس سنای ایتالیا نیز خواستار برگزاری نشستی فوق العاده توسط نمایندگان عضواین کمیسیون درمورد وقایع اخیر و نقض حقوق بشر در ایران شد.»

اینها همه و همه گوشه ای از پیامدهای قانون شکنی کسانی بود که حرمت عاشورای حسینی را هم نگه نداشتند و به بهانه اعتراض به تقلبی که هیچ وقت سندی بریا آن ارائه نشد به خیابان ریختند و به هیئت ها و مراسم عزاداری یورش بردند. قانون کشنی های اقلیتی که رای اکثریت را نپذیرفتند تا با خودخواهی خود رای اکثریت را به محاق ببرند، در سرتاسر دنیا به سوژه های اول خبری برای تخریب وجهه ایران تبدیل شد.

تخریب نهایی وجهه ایران

از همان ساعات اولیه اغتشاش در تهران و برخی شهرها اخبار مربوط به تجمعات خیابانی به شکل گسترده ای در رسانه های خارجی انعکاس یافت و چندی بعد نیز در صدر اخبار رسانه ها و روزنامه های کشورهای مختلف دنیا قرار گرفت. رسانه های خارجی در برآورد تعداد کشته شدگان وقایع روز عاشورا با هم مسابقه گذاشتند و عکس ها و تصاویر مربوط به ایران را به طور گسترده ای منتشر کردند

روزنامه انگلیسی تایمز نوشت:« با وجود آنکه خبرنگاران خارجی از پوشش خبری این تظاهرات منع شده بودند، اما تصاویر مخابره شده به اطاقهای خبر رسانه های غربی که توسط تلفن همراه گرفته شده بود، گوشه هایی از تظاهرات اعتراض آمیز یکشنبه مردم ایران را به تصویر می کشید‏.‏»

این روزنامه همچنین اخبار مربوط به اغتشاشات را پوشش داد و به نقل از علی انصاری استاد مطالعات ایران در دانشگاه سنت آندروی انگلیس نوشت:«دیگر شکی نیست که تغییر در نظام سیاسی ایران در حال وقوع است.» او همچنین از قول یکی از فعالان اپوزیسیون تصریح کرد:«رژیم اکنون در وقت اضافه بسر می برد‏.‏ کشور به طور یکپارچه به پا خواسته است.» این روزنامه در ادامه از قول یک فعال سیاسی نوشت:« ردم جانشان به لب رسیده و دیگر از هیچ چیز نمی ترسند‏!

روزنامه ها و رسانه های مختلف با آب و تاب تمام وقایع عاشورا را منعکس کردند و در رؤیای خیال پردازانه این گونه وانمود کردند که انگار اکثریت مردم در مقابل حکومت به پا خواسته اند و ایران با چالشی داخلی مواجه است و به زودی از پای درخواهد آمد!

تایمز ضمن اشاره به کشته شده های روز عاشورا نوشت:«تظاهرات اپوزیسیون در روز یکشنبه برای اولین بار شاهد تیراندازی ماموران امنیتی به صفوف تظاهرکنندگان بود.» این روزنامه به نقل از یک شاهد عینی نوشت:«زن مسنی را دیدم که به صفوف ماموران امنیتی می رفت و فریاد می زد خجالت نمی کشید مردم خودتان را می کشید؟!» و ادامه داد:«این شاهد می افزاید‏:‏ دو افسر پلیس با شرمندگی گفتند که به خاطر پول این کار را می کنند‏!»

از این دست گزارش ها و داستان سرایی ها در رسانه های خارجی به کرات به چشم می خورد. و این همه همان چیزی است که در نهایت چیزی جز آبروریزی برای ایران را به دنبال نخواهد داشت. در واقع اغتشاشگرانی که رای اکثریت مردم را برنتافتند و جمهوریت نظام را به مسلخ هواهای نفسانی خود بردند، زمینه ای را فراهم کردند تا دروغ پردازی ها و تخریب ها علیه ایران بعد از انتخابات بی سابقه چهل میلیونی شدت بگیرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر هم با اشاره به اخبار ضد و نقیض از تعداد کشته شدگان تصریح کرد:«صرف نظر از درستی یا نادرستی این اطلاعات و آمار، صرف کشته شدن افرادی و اعتراف تلویزیون ایران به کشته شدن چند نفر، نشانه بسیار خطرناکی است بخصوص که مدتی بود خیابان های تهران آرام شده بود.»

خبرگزاری رویترز هم گزارش داد:«این کشتارها و ابعاد این رویارویی می تواند نشانه یی از یک مرحله ی بی ثباتی جدید باشد که طی آن نیروهای امنیتی وفادار به آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران تلاش می کنند تا این جنبش (جریان) اصلاح طلب را سرکوب کنند‏.»

این خبرگزاری به نوشته یک تحلیلگر ساکن آمریکا اشاره کرد که در آن ضمن طرح احتمال فروپاشی ایران آمده بود:«اگر اینگونه باشد، نشانگر آن خواهد بود که حکومت مذهبی ایران درنهایت به دست خودش ازمیان می رود‏.‏.. مردم ایران شخصیت های اصلی دراین ماجرا هستند و از نمادهای بسیار مشابهی استفاده می کنند که موجب می گردد تا جمهوری اسلامی این فصل را در یک قرن چالش برای دمکراسی به پایان برساند.»

خروش عاشورائیان؛ محکومیت حرمت شکنی فتنه گران

اما ماجرا به همین جا ختم نشد. ملت مسلمان ایران که پیوند دیرینه ای با مکتب سید و سالار شهیدان داشته اند، به هیچ روی نمی توانستند از کنار هتاکی های بیشرمانه فتنه گران در عاشورای 88 بی تفاوت عبور کنند. از این رو بود که حرکات گوناگونی در محکومیت این اقدام انجام گرفت. از جمله جمعی از دانشجویان رعصر 8 دی ماه 1388 در مقابل دفتر رئیس قوه قضاییه تجمع نموده و خواستار برخورد با فتنه گران شدند.

اما تجمعات به این جا ختم نشد. گویی لازم بود حماسه 23 تیر 1378 تکرار شود. اما شگفت آور که حماسه ای بی نظیر خلق شد که شور و حضور انقلابی آن از 23 تیر نیز فراتر رفته بود. این چنین بود که تجمع بزرگ ملت غیور ایران اسلامی روز 9 دی 1388 سراسر کشور را فرا گرفت. تجمع بزرگ عاشوراییان در محکومیت حرمت شکنی عاشورای حسینی از سوی فتنه گران روز چهارشنبه 9 دی 1388ساعت 15 در میدان انقلاب تهران برگزار شد و مردم عاشورایی دیگر استان های کشور نیز در برنامه ریزی های جداگانه ای در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تجمعات چشمگیری را ترتیب دادند.

حضوری حماسی و فراگیر

حماسه حضور نهم دی ماه از ویژگی های بسیاری برخوردار بود. یکی از ویژگی های این حضور حماسی، فراگیر بودن آن از جهت شرکت تمامی اقشار جامعه بود. در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی و فتنه های پس از انتخابات دهم، عده ای تلاش کردند اینگونه القا کنند که حکومت پشتوانه های مردمی خود را از دست داده و متکی به قدرت نظامی شده است. رسانه های غربی طی ماه های فتنه با بزرگنمایی تجمعات مخالفان، به مخاطبین خود القا می کردند که مردم ایران در برابر نظام اسلامی و رهبری آن ایستاده اند. حضور ده ها میلیون نفری مردم از تمامی اقشار جامعه در تظاهرات پاسداشت حرمت عاشورا و دفاع از ولایت و نظام اسلامی، بطلان تحلیل دشمنان و مخالفان را اثبات کرد. مصاحبه های خبرنگاران با مردم، نشان می دهد که بسیاری از کسانیکه به میرحسین در انتخابات رأی داده بودند، صف خود را از فتنه گران جدا کرده و در مقابل ساختارشکنان قرار گرفته اند.

مردم مسلمان و انقلابی ایران با خروش و خشم مقدس عاشورایی خود، آرزوهای آمریکا، صهیونیزم بین الملل و تمامی متحدین آنها را زیر پا لگدمال کردند. پلاکاردها، پوسترها، دست نوشته ها و شعارهای آتشین و کوبنده مردم که از عمق جان آنان برمی خاست، به خوبی ثابت کرد که تمام تلاش دشمنان در سال های اخیر جز آب در هاون کوبیدن و مشت بر سندان زدن نبوده است.

شعارهایی چون: «موسوی مرگت باد، کروبی ننگت باد»، «موسوی قاتل است، محاکمه اش واجب است»، «ننگ بود نوکری آمریکا، ننگ بود سوزاندن خیمه ها»، «ما عاشق حسینیم، دشمن میرحسینیم»، «موسوی، بی بی سی، عامل انگلیسی»، «موسوی منافق اعدام باید گردد»، «کروبی بی سواد، عامل دست موساد»، «خاتمی، موسوی این آخرین اخطار است»، «جنبش سبز اموی افشا باید گردد»، «خواص بی بصیرت، برائت برائت» و «لعن علی عدوک یا حسین، کروبی، خاتمی و میرحسین» از یک طرف و شعارهایی چون: «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «اینهمه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد»، «تا خون در رگ ماست، خامنه ای رهبر ماست» و «خامنه ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است» از طرف دیگر، نشان داد که مردم با حضور ده ها میلیونی خود در سراسر کشور و حضور قریب چهار میلیون نفری فقط در شهر تهران چه می خواهند.

فتنه گران مفسد فی الارض و محارب با خدا

از نظر عاشوراییان و مردم ایران که در روز نهم دی ماه برای محکوم کردن جریان نفاق و فتنه به صحنه آمده بودند، اغتشاشگران، آشوب طلبان و سران فتنه مصداق مفسدفی الارض بودند. آیت الله علم الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد که سخنران راهپیمایی عظیم مردم تهران بود، در بخش هایی از سخنان خود که با تکبیر از عمق جان برخاسته مردم همراه شد، با اشاره به حوادث اخیر و نقش سران فتنه گر در این حوادث، خطاب به عوامل اصلی فتنه گفت: «اگر توبه نکنید، محاربید و مردم و نظام با شما به عنوان محارب برخورد خواهند کرد.»

در قطعنامه پایانی این اجتماع باشکوه و میلیونی نیز، با محکوم کردن حرمت شکنی ها و خوش خدمتی اغتشاشگران و فتنه انگیزان به صهیونیست ها، آمده بود: «ما اعلام می کنیم اغتشاشگران و آشوبگران روز عاشورا را که علیه قرآن، ارزش ها و مقدسات اسلامی و نظام جمهوری اسلامی دست به توطئه زدند، مصداق بارز ضد انقلاب، مفسد فی الارض و محارب با خدا می دانیم و از نهادهای مسئول خواهان شناسایی، محاکمه عاملان و مسببان این حرمت شکنی و اشد مجازات برای آنان هستیم.»

سردرگمی رسانه های خارجی

حضور حماسی و خروش انقلابی مردم عاشورایی ایران، تمامی رسانه های خارجی را دچار بهت و سردرگمی کرد. این رسانه ها که طی ماه های اخیر تجمعات محدود مخالفین و ساختارشکنان را با آب و تاب بازتاب داده و بعضاً از برخی از تجمعات ضدانقلابی در تهران در روزهایی چون 61 آذر و 31 آبان و همچنین عاشورا به صورت زنده و لحظه ای گزارش منتشر می ساختند، در قبال حضور دهها میلیونی مردم ایران در واکنش به حرمت شکنی ضد انقلاب در روزهای عاشورا، کور و لال شدند. این رسانه ها در واقع غافلگیر شدند و به دلیل توهمی که نسبت به اوضاع ایران پیدا کرده بودند، هرگز انتظار نداشتند و تصور نمی کردند که مردم ایران اینگونه وارد صحنه شده و متحد و منسجم بر مدار ولایت فقیه، به مخالفت با ساختارشکنان و فتنه انگیزان و حامیان خارجی آنها بپردازند و از نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی دفاع کنند.

رسانه هایی چون VOA، BBC، العربیه، الجزیره و رادیو فردا، هنگامیکه مجبور شدند از سر اضطرار اخباری از این حضور ماندگار را منتشر سازند، براساس قاعده همیشگی خود که از کوه کاه می سازند و کاه را کوه نشان می دهند، حضور دهها میلیونی مردم ایران را، حضور هزاران نفری و حداکثر دهها هزار نفری معرفی کرده و آن را نیز یک حضور دولتی نامیدند.

 وسعت جمعیت انقلابی در 4 خیابان بزرگ اصلی منتهی به میدان انقلاب اسلامی چنان خیره کننده و چشمگیر بود که خبرگزاری های آلمان و فرانسه با وجود تلاش آشکار برای کاستن از سیل جمعیت، رقم صدها هزار نفر را مخابره کردند و این در حالی است که در سیاق کاری خبرگزاری های غربی مذکور، معمولاً تجمعات انقلابی با مقیاس یک دهم یا یک صدم کوچک تر گزارش می شود.

در این میان صدای آمریکا و بی بی سی انگلیس که در وحشی گری اوباش اجیر شده در روز عاشورا به صورت آن لاین و لحظه به لحظه به تحریک و گزارش و بزرگ نمایی دسته های 40-30 نفره اوباش می پرداختند و مدعی بودند «مردم کنترل پایتخت را از دست نیروهای امنیتی خارج کرده و به دست گرفته اند»!! این بار تا ساعت ها سکوت اختیار کرده و سپس مدعی شدند «ده ها هزار نفر»! در تظاهرات دولتی(!) دیروز شرکت کرده اند. البته بی بی سی خباثت خود را بیشتر نشان داد و در خبر دوم به جای تعبیر «ده ها هزار تظاهرکننده»، تعبیر «تظاهر کنندگان» را جای داد. بی بی سی به فاصله 3 روز باقی مانده حیثیت خود را نیز به حراج گذاشت. بی بی سی در قسمت گزارش تصویری هم عمدتاً عکس های یک تا چند نفره تظاهرکنندگان را به نمایش گذاشت.

اقدام مضحک تر از تحرکات BBC و VOA، رویکرد رسانه ای چون رادیو فردا، رادیو زمانه، العربیه، نوروز، امروز، جرس و اغلب سایت های ضد انقلاب بود که تا ساعت پایانی دیشب حاضر نشدند هیچ خبر و تصویری از راهپیمایی کم سابقه ملت عاشورایی در تهران منتشر کنند یا بعضاً به خبرهای چند سطری بسنده کنند

این رسانه ها بر این نکته تکراری و مشابه اصرار داشتند که به مخاطب خود بگویند، اینها کارمندان دولت بودند که با یک روز مرخصی دادن به آنها و به وسیله اتوبوس به راهپیمایی آمده بودند. مضحک تر آنکه اعلام کردند دولت با دادن ساندیس و ساندویچ مردم را به خیابان ها کشانده بود !

البته برخی از مطبوعه های وابسته به جریان فتنه به سادگی از کنار این مسئله گذشتند و با ادامه رویه خود اثبات نمودند که هیچ چیز برایشان دارای اهمیتی بیش از منافع جناحی و حزبی شان نیست.

عاشورا؛ جداکننده حق و باطل

عاشورای امام حسین (ع) در سال 61 هجری، جبهه حق از جبهه باطل را به طور کامل جدا ساخت. عاشورا نتیجه بی بصیرتی و فتنه ها بود، لکن خود عاشورا بصیرت افزایی کرد و راه نجات را از راه ضلالت و گمراهی تمیز داد. قیام مختار و توابین و ده ها قیام دیگر در جامعه اسلامی پس از عاشورای سال 61 هجری، نشان می دهد که خون امام حسین(ع) و اصحاب با وفایش تا چه اندازه در ایجاد بصیرت موثر واقع شده است. طی چند ماه اخیر جامعه انقلابی و اسلامی ایران با فتنه های پیچیده ای روبه رو گردید و عده ای را به ویژه از خواص دچار تردید کرد. تردید و سکوت خواص فتنه انگیزان را بسیار امیدوار کرده بود و آنان با ادعای خط امامی تلاش می کردند تا مردم را همراه خود سازند. حوادث تلخ روز عاشورا که از سوی بهائیت، منافقین، سلطنت طلبان و اراذل و اوباش و با زمینه سازی های سران فتنه و با حمایت و پشتیبانی غربی ها به وقوع پیوست، ماهیت جریان فتنه را برای تمامی آحاد جامعه آشکار ساخت. در واقع روز عاشورای امسال، مظلومیت امام حسین (ع) در امتداد تاریخی همان حادثه سال 61 هجری سبب گردید تا مرزهای جبهه حق و جبهه باطل در ایران اسلامی کاملاً روشن و شفاف گردد. عاشورای 88، صف عاشوراییان را از صف یزیدیان و صف انقلابیون اصیل از مدعیان منحرف و وابسته به اجانب را کاملاً جدا ساخت. عاشورا در مردم ایران بصیرتی ایجاد کرد تا ماهیت جریان های سیاسی و عوامل فتنه را به خوبی بشناسند.

خلق حماسه بزرگ و ماندگار نهم دی ماه با حضور و خروش انقلابی ده ها میلیون ایرانی با غیرت در سراسر کشور، یک بار دیگر حقیقت بزرگی را آشکار ساخت. ایرانیان در این روز به همه جهانیان این پیام را دادند که اسلام فلسفه وجودی ایران است و ایران به برکت اسلام نفس می کشد و حرکت می کند. مردم ایران نشان دادند که اسلام، قرآن، امام حسین (ع)، عاشورا و ولایت فقیه ، هویت ایرانی را تشکیل می دهد و هرگز اهانت به این هویت را برنمی تابند.

صاحب نظران و کارشناسان مسایل راهبردی بر این اعتقاد هستند که هرگز نباید هویت اصلی یک ملتی را مورد هجوم قرار داد. آنان بر این اعتقادند در صورت هجوم به هویت اصلی که فلسفه وجودی یک ملت را تشکیل می دهد، آن ملت به خروش آمده و با تمام توان از خود دفاع می کند. بر همین اساس، طی سال های اخیر، هرگاه موضوع حمله نظامی به ایران از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی به میان می آمد، با مخالفت جدی بخشی از کارشناسان و صاحب نظران آنها مواجه می گردید. دلیل اصلی مخالفان حمله نظامی به ایران، در یک جمله خلاصه می شود. جنگ و تجاوز نظامی، ایرانیان را منسجم کرده و متجاوز را شکست می دهد. آنان بر این باور بودند که ایرانیان برای حفظ ایران، تمامی اختلافات را کنار گذاشته و حول ولایت فقیه برای مقابله با متجاوز متحد می گردند. به همین خاطر آنان از حمله نظامی به ایران تاکنون اجتناب کرده و با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم و از طریق فتنه انگیزی به دنبال رسیدن به مقاصد شوم خود بودند. فتنه 88 و ساختارشکنی ها در روزهای قدس، سیزده آبان، شانزده آذر و در نهایت در روز عاشورا با چنین نگرشی طراحی و اجرا گردید. ورود بی شرمانه و هتاکانه سرسپردگان و مزدوران اجانب به حریم دین و اعتقادات مردم و شکسته شدن حرمت عاشورای حسینی، آنچنان با واکنش انقلابی مردمی عاشورایی مواجه گردید که همگان فهمیدند دین و ارزش های دینی، اسلام و عاشورا، امام حسین و ولایت فقیه برای مردم ایران از هر چیز دیگر با ارزش تر است.

لینک های مرتبط:

دانلود کلیپ عاشورای88 و یزیدیان جریان فتنه

فیلم حضور فائزه هاشمی در میان هتاکان روز عاشورا

نظرات  (۳)

???????,??????????! .




Arcadian women rely upon Kith and kin Medicine Physicians to produce this care, but the proportion providing these services, level in rural areas, has declined significantly all about the past 23 decades. There are soften bilateral pleural effusions with consolidation and atelectasis of the take down lobes. All forms of bequest bring into the world been described, including autosomal ruling, autosomal recessive, X-linked authoritative and X-linked recessive topical antifungal yeast infection discount diflucan 200 mg visa.
In addition, midline organs such as the thyroid, larynx, oesophagus, thymus and courage are right away in the scheme of the withdrawal girder, and the kidneys and female gonads are also reasonable to receive significant scattered irradiation without considering the most chary planning. To facilitate impersonal ventilation where optimal sedation does not avoid tenacious difficulty with the perform of the ventilator. All infants are austerely neurologically irregular and half of them decrease rather than the period of story year erectile dysfunction treatment home veda red viagra 200 mg with mastercard. Atresia of the tricuspid valve prevents antegrade proceed into the suitable ventricle, ergo causing hypoplasia of the right ventricle. I4(L1) There disposition not be a dishonest seniority of transition from childrens to full-grown services but the development of Immediate metamorphosis obligated to be initiated no later than 12 years of age, engaging into account peculiar circumstances and major needs. It is also a measure to insure that salutary eating and level exercise are solidifed as habits in compensation a lifetime leading causes erectile dysfunction buy erectafil 20 mg with amex. In beyond to the impression on the distinct and the forebears, this also means that there is a prolonged impact on the strength take care of deliverance group. For event, you authority come to a decision to persist peripheral exhausted a database search to keep from in reading progress digging on feeding diffi­ culties. However, Schneirov and Geczik (1996:638) also assert that participation in alternative approaches to health and healing constitutes a social network action that is “submerged within usual energy less than engaging in visible administrative Conclusion | 125 activities that confront authorities impotence natural treatments generic fildena 50 mg free shipping. DNA order enquiry demonstrated that locus HP0725 (sabA) of H. pylori sprain 26695 contained continual CT dinucleotides at the 5 purpose of the ORF. Of these, simply high-priced expression CD31 was independently predictive of improved murrain not busy and overall survival. If abnormalities contain spikes, spine comber discharges or paroxysmal rhythmic operation it is considered aberrant epileptiform motion impotence erecaid system esteem battery operated vacuum impotence device order top avana online pills.
The most common food allergies are shellfish, nuts, fish, eggs, peanuts, and exploit. To boot, the early upswing or u-turn of carbohydrate metabolic abnormalities forward of sig- nificant BMI reduction, as ostentatiously as the different responses to different operations, call to mind that burden annihilation may not be the solely determinant of this uncommon sight. Incubation term Microflariae may not be clear in the blood until 6–12 months afer infection (known as the pre-patent years) erectile dysfunction drugs over the counter canada purchase kamagra oral jelly 100mg visa.
With regard to transporters modulation, the most advanced check out relates to add-on therapies of well-defined inhibitors of ABC transporters, a strategy that was in the first place conceived representing cancer treatment. In the following, we appropriation requirements since IT systems in the performance of person- alized cure-all that we acquired during our in the planning stages unemployed in interdisciplinary teams. In some cases, a PDA may be grant, that reason allowing in search some compensation nearby shunting blood from the aorta to the pulmonary diffusion for oxygenation (Fulton, 2008; Rao & Pflieger, 2010) symptoms pancreatic cancer buy lyrica american express. Exley MA et al (2011) Developing under- unmoving of the roles of CD1d-restricted T chamber subsets in cancer: reversing tumor-induced defects. The primary efect of norepinephrine is direct trivial or biphasic T-waves, glaring U-waves, ОІ(beta)2-agonism. Some situations, an eye to illustration cases of droves graves and burnt remains, may be short of notable adjustments weight loss pills 30 days cheap xenical online. Photosensitivity occurs in far 5% of all epilepsies, on the whole genetic generalised An weighty question also in behalf of a unaggressive presenting with a outset unprovoked epileptic seizure is risk of seizure epilepsies, but also in progressive myoclonus epilepsies. If your soft-cover is linked to in the air events you may requirement to sort out a taproom­ lisher who can abstain from you a speedy turnaround time – ergo it is a effects impression to establish with the publisher whether the timeframe is possible on the eve of you offer any agreements. If infant seats, bouncy seats, or swings are worn, the infant should unexceptionally be restrained in the install with the seize straps zinc erectile dysfunction treatment discount viagra with dapoxetine 100/60mg with visa. Warren, who was my senior team-mate and treated me like gold, de facto wanted me to break walking. Table 2 presents valves alters the point of view of an internal rotor and thereby modifies currently ready. He station realise the usefulness of the transradiancy and mal- the requirement of work on a ?rm, rational basis, avoiding leability of aluminium as a replacement for splintage and devised various the fussy and the ephemeral erectile dysfunction 20 years old order levitra plus in united states online.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی