رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۴ مطلب در مرداد ۱۳۸۹ ثبت شده است


بیکاری؛ کاری که کار هیچ کس نیست!

حدود ۶ ماه پیش بود که عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار و امور اجتماعی در اظهاراتی شگفت آور گفت: «وظیفه اصلی وزارت کار صرفا اجرای قانون کار است و نه ایجاد شغل و ایجاد اشتغال را باید در چار چوب سیاست های کلان اقتصاد کشور جستجو کرد.» (۱) البته شخصا وقتی این جمله راشنیدم تصور کردم احتمالا اشتباه در انعکاس خبر بوده و گرنه عمدتا وزارت کار امور اجتماعی را به عنوان متولی ارتقای سطح اشتغال در کشور می شناسند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۸۹ ، ۱۵:۱۳
محمدجواد اخوان


متن کامل کتاب 3 جلدی «عبور از فتنه»

اگر در خاطرتان باشد حدود ۲ ماه پیش، در سالگرد انتخابات دهم ریاست جمهوری، کتاب «عبور از فتنه» که به بازخوانی یک سال جنگ نرم می پردازد،  با حضور سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و حجت الاسلام و المسلمین محمدیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در نشست مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور رونمایی شد. شایان ذکر است، نویسنده آن محمدجواد اخوان است و در 3 جلد توسط مرکز مطالعات و پژوهش‌های سازمان بسیج دانشجویی انتشار یافته است.

از آنجایی که بسیاری از دوستان نتوانستند کتاب را تهیه کنند متن کامل اش را اینجا گذاشتم تا استفاده نمایند و البته این حقیر را از دعای خیر فراموش نکنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۸۹ ، ۱۷:۱۱
محمدجواد اخوان


فضای مجازی جولانگاه کیست؟

چند روز پیش متوجه شدم که آمار بازدید کنندگان از وبلاگم افزایش چشمگیری داشته، برایم جای سوال داشت که علتش چیست؟ پس از بررسی متوجه شدم پیشتر بازدیدها از متنی بوده که در وبلاگ درج شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۸۹ ، ۲۱:۱۵
محمدجواد اخوان

جمهوری اسلامی ایران؛ قلب تپنده دنیای معاصر

بررسی مولفه ها و شاخصه های شکل دهنده مناسبات بین المللی در سده بیستم و بیست و یکم از مهمترین مسائل مورد بحث و مناقشه نظریه پردازان این حوزه بوده است. تلاش برای کسب و بسط قدرت پایدار در جهان معاصر از اصلی ترین اولویت نظام های سیاسی حاکم بر دنیا بوده است و بر این اساس نظریه پردازان و راهبردشناسان نیز به این حوزه ورود پیدا کرده و ایده ها گوناگونی را مطرح نموده اند.

در آغازین سالهای قرن بیستم شاهد ظهور نظریه های «ژئوپلتیکی» هستیم. این دیدگاه ها بر مبنای تعامل محیط جغرافیایی با تولید قدرت سیاسی شکل گرفته اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۸۹ ، ۱۹:۰۶
محمدجواد اخوان