رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

­بگذاریم وحدت، همچنان تحکیم یابد!

انتخابات سالیانه شورای مرکؤی اتحاىیه انجمن های اسلامی ىانشجویان سراسر کشور (ىفتر تحکیم وحىت) ىر حالی برگزار گردید که نام این تشکل با پیشینه پر فراز و فرود جنبش دانشجویی مسلمان در کشور ما عجین شده است و با نگاهی بدان می توان تاریخ این جنبش را مرور نمود. این اتحادیه دانشجویی که در اغازین روزهای پیروزی انقلاب و با هدف وحدت افزایی ایجاد گردید در مقاطع مختلف سیاسی کشور، اعم از تسخیر لانه جاسوسی، انقلاب فرهنگی، دفاع مقدس و ... نقش آفرینی نموده است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۲ ، ۱۸:۳۲
محمدجواد اخوان

برای کدام پیاز فروش؟!

تاریخ سرشار از درسهایی است که انسان ها در طی قرون و اعصار با آن مواجه بوده است و مطالعه آن خردمندان را اندرزی مفید. با این حال به تعبیر زیبای ذات باری تعالی أَلَمْ یَأْتِهِمْ نَبَأُ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ قَوْمِ نُوحٍ وَعَادٍ وَثَمُودَ وَقَوْمِ إِبْرَاهِیمَ وِأَصْحَابِ مَدْیَنَ وَالْمُؤْتَفِکَاتِ أَتَتْهُمْ رُسُلُهُم بِالْبَیِّنَاتِ فَمَا کَانَ اللّهُ لِیَظْلِمَهُمْ وَلَـکِن کَانُواْ أَنفُسَهُمْ یَظْلِمُونَ. آری انسان مغرور و سرکش از مرور سرنوشت پیشینان درس نگرفته و کژراهه انان را می پیماید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۲ ، ۱۵:۳۰
محمدجواد اخوان

نقد و بررسی ادعاهای عجیب آقای هاشمی

آیا امام با حذف شعار «مرگ بر آمریکا» موافق بود؟

انتشار بخشهایی از کتاب جدید حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی با عنوان «صراحت نامه» در پایگاه اینترنتی ایشان با واکنشهای متفاوتی مواجه شده است. هرچند عده ای معدود که سالها دل خوشی از شنیدن این شعار نداشته اند، تا ان حد ذوق زده شده اندکه گمان بر تغییر سیاستهای کلی نظام در خصوص استکبار ستیزی برده اند، اما واقعیت آن است که بررسی دقیق اظهارات اقای هاشمی نشان می دهد که متآسفانه برخی از این اظهارات با واقع مطابق نبوده و دچار تناقضات قابل توجه تاریخی و معرفتی است. در این نوشتار به برخی از این مسائل اشاره خواهدگردید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۲ ، ۱۶:۳۰
محمدجواد اخوان
نرمش قهرمانانه؛ راهبرد تسلیم یا تاکتیک فریب؟!
 
حضرت امام خامنه ای در دیدار اخیر خود پاسداران فرمودند: «ما مخالف با حرکت‌های صحیح و منطقی دیپلماسی هم نیستیم؛ چه در عالم دیپلماسی، چه در عالم سیاست‌های داخلی؛ بنده معتقد به همان چیزی هستم که سال‌ها پیش اسم‌گذاری شد نرمش‌قهرمانانه؛ نرمش در یک جاهایی بسیار لازم است، بسیار خوب است؛ عیبی ندارد، اما این کشتی‌گیری که دارد با حریف خودش کشتی می‌گیرد و یک جاهایی به دلیل فنی، نرمشی نشان می‌دهد، فراموش نکند که طرفش کیست؛ فراموش نکند که مشغول چه کاری است؛ این شرط اصلی است؛ بفهمند که دارند چه‌ کار می‌کنند، بدانند که با چه کسی مواجه‌اند، با چه کسی طرف‌اند، آماج حمله‌ی طرف آن‌ها کجای مسئله است؛ این را توجه داشته باشند.»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۲ ، ۱۶:۲۶
محمدجواد اخوان