رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

تقابل مردم و حاکمیت اسلامی راهبرد اصلی دشمنان انقلاب در غائله 18 تیر بود

دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی گفت: هدف بازیگران اصلی اغتشاشات 18 تیر، تضعیف و براندازی نظام از طریق ایجاد نارضایتی دانشجویی و کشاندن این ناآرامی ها به سمت متن اصلی جامعه بود.

محمد جواد اخوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: غائله 18 تیر دارای یک فضای غبار آلود تاریخی است که هنوز بخش هایی از ابهامات برطرف نشده و چرایی و چگونگی آن در برخی ابعاد روشن نشده است.

وی افزود: بعد از روی کار آمدن دولت دوم خرداد شدند تحلیلی که در آن سوی مرزها و برخی وابستگان فکری غرب از داخل کردند باعث شد مردم از آرمان های انقلاب فاصله گرفتند.

وی تصریح کرد: دراستراتژی مقابله با نظام اسلامی در مقابل هم قرار دادن مردم و حاکمیت اسلامی بعنوان راهبرد اصلی دشمنان انقلاب قرار گرفت و بر این موضوع باید بصورتی جلوه گر می شد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه از اواسط دهه 70 جریان استحاله در فضای تشکل ها مشاهده شد اظهار داشت: این جریان اصلی ترین تشکل ها از جمله انجمن اسلامی را در استحاله و پیشبرد به سمت سکولاریزم و عدم موافقت با نظام و ارزش های اسلامی قرار داد.

وی گفت: در این بازی چند مرحله ای که غرب و در راس آن امریکا برای تضعیف و براندازی نظام طراحی کرده بودند یکسری نارضایتی دانشجویان و اغتشاشات و کشاندن آن به سمت متن اصلی جامعه طراحی می شد.

دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با اشاره به اینکه بازیگر اصلی این میدان عوامل غرب و بطور مشخص جریانات ملی و مذهبی بوده اند تصریح کرد: زمانی که برخی سران این جریانات به اتهام براندازی بازداشت شدند اعتراف کردند که چه نقشی در تحریک و شعله ورتر کردن این حادثه و حوادث بعد از آن ایفا می کردند.

وی جریان نفوذ یافته به دولت را از دیگر مولفه های نقش آفرین در بوجود آوردن غائله 18 تیر عنوان کرد و تاکید کرد: جریانی بواسطه نفوذ بر دولت راه یافت و در حقیقت نگرش درستی به ارزش های انقلاب نداشت شاهد بودیم درون دولت و جریان های دولتی جریاناتی با این موضوع همکاری کردند و دامنه اغتشاشات را گسترش دادند.

اخوان به استعفای وزیر علوم وقت به عنوان یکی از اقدامات تحریک آمیز اشاره کرد و گفت:‌ استعفای وزیر علوم در آن زمان یک اقدام سیاسی و باهدف تحریک دانشجو ارزیابی شد ضمن اینکه دستور وزیر کشور و معاونین اش در عدم برخورد با اغتشاش گران هم یک دستور خلاف قانون بود.

وی با بیان اینکه انتشار نامه محرمانه که طبقه بندی فوق سری در روزنامه سلام و توقیف آن بهانه بروز این غائله شد تصریح کرد:‌ از صحبت های مقامات امریکایی و همچنین بحث های رسانه ای در روزهای قبل از حادثه بخوبی مشهود بود که دست هایی در کار است که آتش اغتشاش و ناآرامی را ایجاد کند و دانشگاه را بعنوان اصلی ترین پایگاه ایجاد موج نارضایتی تعریف کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی