رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

غائله 18 تیر سناریویی از پیش طراحی شده برای صدمه به نظام بود

محمدجواد اخوان، مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه بررسی رسانه‌ها و روزنامه‌های آن زمان نشان می‌دهد که غائله 18 تیر سناریویی از پیش طراحی شده برای صدمه و لطمه زدن به اساس و ارکان نظام بوده است، گفت: واکاوی حادثه 18 تیر از وظایف جریان دانشجویی است.

اخوان با بیان اینکه هنوز غبارهای ابهام حادثه 18 تیر برطرف نشده است، اظهار داشت: تلاش جریان رسانه‌ ای، شبکه‌های ماهواره ای و روزنامه‌های زنجیره ای بر فعالیت تخریبی حادثه 18 تیر نمونه ای از هجمه‌های رسانه ای در تضعیف جریان اسلامی و تعریف حکومت اسلامی بود.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه حادثه 18 تیر ماه سال 78 نماد مظلومیت جریان و جنبش دانشجویی در ایران است، تصریح کرد: در آن زمان عده ای که به نوعی در حاکمیت حضور داشتند، با استفاده از لجستیک آهنین و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری از حیثیت و نام جریان دانشجویی سوءاستفاده کرده و شعارهای خروج از حاکمیت و رفراندوم سر دادند.

مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: اگر به نوع فعالیت، موضع گیری و جنگ روانی روزنامه‌های زنجیره ای و لایه‌های رادیکال اصلاح طلب از طریق ارتباط گیری با سران دفتر تحکیم وحدت در آن زمان توجه کنیم، می بینیم که پشت پرده غائله 18 تیر نه تنها مطالبات دانشجویی نبود، بلکه این واقعه با یکسری مقاصد خاص سیاسی صورت گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه جریان اپوزیسیون با عنوان گروه‌های ملی – مذهبی به خاطر بهره برداری سیاسی خود در حادثه 18 تیر نقش اساسی داشتند، بیان داشت: در افشاگری های برخی از سران، بعدها مشخص شد که متاسفانه بخش‌هایی از دولت وقت و وزارت علوم در این موضوع همکاری کرده اند؛ به طور مثال همسویی وزارت کشور و ابلاغ بخشنامه ای برای ممنوعیت برخورد با اغتشاشگران و تجاوز به جان و مال مردم نمونه ای از این همکاری بود.

 

اخوان به حماسه مردم، بویژه مردم تهران در 23 تیر اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از اینکه مردم از طریق رسانه‌ها مطلع شدند که اراذل و اوباش در نقاط مختلف شهر به بهانه وضعیت ملتهب اطراف دانشگاه تهران جریانی شبیه 18 مرداد سال 1332 را راه اندازی می‌کنند، در قالب دسته های مردمی و با حرکت‌های خودجوش در نقاط مختلف شهر وارد عرصه شدند و پاکسازی در نقاط مرکزی شهر را شروع کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی