رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

آقازاده! به دروازه خودی گل زده ای!!!

دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۵۳ ب.ظ

آقازاده! به دروازه خودی گل زده ای!!!

«مهرانگیز کار» - از عناصر ضدانقلاب خارج‌نشین- طی مقاله‌ای در «روزآنلاین» نوشت: «آقای [علی] مطهری به شما خیر مقدم می‌گوییم که از احمد خاتمی‌ها فاصله گرفته و به ما نزدیک شده‌اید/ بخواهید یا نخواهید چنین شده است، آن را پاس می‌داریم و برای شما کف می‌زنیم.»

)http://www.roozonline.com/persian/opinion/opinion-article/archive/2014/january/12/article/-75c8bebee9.html(

به آقای علی مطهری تنها این جملات را یاداوری می کنم....:

وَلَن تَرضىٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم قُل إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُدىٰ وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذی جاءَکَ مِنَ العِلمِ ما لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِیٍّ وَلا نَصیرٍ ﴿قرآن کریم؛ سوره مبارکه بقره، آیه شریفه ۱۲۰) هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا (به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آن‌ها شوی، و) از آیین (و راه روش) آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوس‌های آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود.

امام خمینی: باید هیچ سستی نکنیم و از این ترس نداشته باشیم که فلان رادیو یا دولت خارجی چه می‌گوید، رادیوها باید به ما فحش بدهند. آن روزی را که امریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت. (صحیفه امام، ج18، ص: 242) اگر امریکا [و منافقین] تعریف کنند از یک کسی، تعریف کنند از یک چیزی، وقتی تعریف کردند، مردم می‌فهمند این عیبی دارد که این‌ها تعریف می‌کنند از او. (صحیفه امام، ج17، ص: 250 ) نمی‌خواهیم روشنفکران غرب‌زده و قلمداران خود فروخته از ما تعریف بکنند. ما می‌خواهیم یک مسئله‌ای را که اسلام می‌فرماید عمل بکنیم و برای کشورمان خدمت بکنیم. (صحیفه امام، ج12، ص: 292) اگر چنانچه امریکا از ما تعریف کند و روزنامه‌های امریکا از ما تعریف کنند، آن وقت است که باید مردم بگویند این چه است قضیه؟ یک قضیه‌ای هست که دارند تعریف می‌کنند! البته باید از ما تکذیب کنند، از شما هم باید تکذیب کنند، و جمهوری اسلام را هم باید تکذیب بکنند. (صحیفه امام، ج9، ص: 527 )

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): بدانید این رادیوهای بیگانه با میلیون‌ها دلار صرف و خرج راه می‌افتد. این‌ها هدف دارند از این که این تبلیغات را می‌کنند. می‌خواهند افکار عمومی کشورهای مخاطب خودشان را تحت تأثیر قرار بدهند. بیخودی که نمی‌آیند از شخصی، از حرفی، از جریانی این طور دفاع بکنند! هر آدم عاقلی تا دید دشمن دارد برایش کف می‌زند، باید به فکر فرو برود و بگوید من چه غلطی کردم؛ من چه کار کردم که دشمن دارد برای من کف می‌زند. باید به خود بیاید. این مایه غصه است که بعضی از کف زدن دشمن خوششان می‌آید! اگر گل زن مهاجم ما در میدان فوتبال، اشتباهاً به دروازه خودش گل بزند، چه کسی در آن میدان کف خواهد زد؟ طرفداران تیم مقابل و مخالف. حالا شما وقتی که می‌بینی دشمن دارد برایت کف می‌زند، باید بفهمی که به دروازه خودی گل زده‌ای! ببین چرا زدی؟ ببین چرا کردی؟ ببین چه اشتباهی کرده‌ای؟ ببین مشکلت کجاست؟ بگرد مشکل خودت را پیدا کن و توبه کن.» ( مقام معظم رهبری، 26 آذر 1378)

 


در همین موضوع:

علی مطهری: نباید یک روحانی رئیس جمهور شود.

چرا اصلاح‌طلبان علی مطهری را اصول‌گرای آرمانی می‌خوانند؟



 

نظرات  (۱)

۱۷ بهمن ۹۲ ، ۰۰:۴۴ کامپوزیا جمال حمزه
در کلام معصوم داریم :
به حرفی که زده میشود توجه کنید. نه اینکه چه کسی آن را میگوید.
خطاب به شما دوست عزیز عرض میکنم. کلا شما به منطق و معنای حرف های این بنده خدا توجه داری یا به اینکه چه کسی خوشش می آید و چه کسی خوشش نمی آید؟ کلا به نظر شما این امر محال است که کسی حرف منطقی و درست بزند و خارجی ها از آن خوشحال شوند؟
خیلی خوب و راحت است دیگه . به به . نیازی نیست دیگه زور بزنیم و فکر کنیم. همین که آمریکا خوشحال شد یعنی حرف غلط است. مثلا طبق این استدلال موضع امام در مورد آقای منتظری که موجب شادی دشمن شد، غلط بود . چون دشمن کف و سوت کشید. یا همین طور موضع گیری سخت مقام معظم رهبری در قضیه مصلحی در برابر احمدی نژاد که باعث شد بی بی سی به شدت روی آن مانور بدهد غلط بود. چون اگر رهبری آنقدر پافشاری نمیکرد بی بی سی هم چیزی برای گفتن نداشت. اما دیدیم که بی بی سی چقدر از این کار ذوق زده شد.
چقدر این روش قضاوت خوب و ساده است. به به . اصلا اینکه انسان کرکره مغزش را بکشد پایین خیلی خوب است. چه کاری است که بیخودی به خودمان فشار بیاوریم و برویم تحقیق کنیم و حرف های طرف مقابل را سبک سنگین کنیم . تا وقتی روش های به این سادگی وجود دارد چرا باید لقمه را دور سرمان بچرخانیم . 
امیدوارم این نظر را چاپ کنی و بهش پاسخ منطقی بدهی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی