رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

کشورهای 1+5 دچار آپارتاید هسته‌ای هستند

پنجشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۸۶، ۱۲:۴۹ ب.ظ


مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر:

کشورهای 1+5 دچار آپارتاید هسته‌ای هستند

مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر با تاکید بر اینکه گزارش آژانس سندی دیگر بر مدعای ایران بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته‌ای بود، افزود: متاسفانه کشورهای 1+5 در حقیقت به نوعی دچار آپارتاید هسته‌ای هستند و اصولاً دوست ندارند کشورهای دیگر به این فناوری دست یابد.

محمد جوان اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «شبکه خبر دانشجو»، با اشاره به احتمال صدور قطعنامه سوم علیه ایران اظهار داشت: صدور قطعنامه احتمالی غیرواقعی و ظالمانه علیه ملت ایران قابل پذیرش نیست و مسئولان هم نباید آن را بپذیرند.

وی با اشاره به اینکه همکاری مستمر ایران با آژانس بهانه کشورهای ابرقدرت را برای فشار به کشورمان به وجود آورد، تصریح کرد: این کشورها مساله هسته‌ای را بهانه قرار دادند و با هر گونه تلاش ایران نیز برای دستیابی به فناوری پیشرفته مخالفت کردند.

اخوان ادامه داد: صدور قطعنامه احتمالی سوم فقط به این علت است که آنان همکاری ایران و آژانس را بی اثر نشان دهند و در حال حاض نیز موضع گیری برخی از کشورهای عدم تعهد و مستقل نیز گویای این مدعا است.

مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به نقش آژانس در معادلات بین المللی اضافه کرد: آژانس از نظر حقوقی یکی از نهادهای بین المللی است که به نوعی زیر نظر سازمان ملل متحد قرار دارد و سازمان ملل متحد و شورای امنیت نیز به راحتی بازیچه تصمیمات سیاسی کشورهای ابرقدرت هستند.

اخوان در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه آیا ایران تحت فشار شورای امنیت خواهد رفت یا خیر، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور ما نزدیک 28 سال در تحریم قرار گرفته است و بسیاری از شرکت‌های دنیا که مبادلات تجاری با آمریکا دارند تحت تاثیر قوانین تجاری، روابط خود را با ما محدود کرده‌اند، اما ایران با اتکا به خودباوری توانسته در پیشرفته ترین فناوری هسته‌ای، نانو و زیستی بدون استفاده از کمک هیچ کشوری به نتایج قابل توجهی برسد./

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی