رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

عبور از فتنه 88 به روایت کتاب

دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۳۲ ب.ظ

یکی از اولین کتابهای منتشر شىده در تحلیل و آسیب شناسی فتنه 88 و حوادث پس از انتخابات دهم، کتاب «عبور از فتنه» است. این کتاب در سال 1389 و در اولین سالگرد انتخابات دهم ریاست جمهوری و با حضور جمعی از مسئولین، در نشست مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور رونمایی شد. عبور از فتنه در 3 جلد توسط مرکز مطالعات و پژوهش‌های سازمان بسیج دانشجویی انتشار یافته است: جلد اول این مجموعه به تحلیل زمینه ها و علائم بروزفتنه که درحوادث پیش ازانتخابات ظاهرگردید، می پردازد.درجلددوم فرایند فتنه ازاوج تا زوال آن بررسی می‏شود و جلدسوم این مجموعه به تحلیل نقش و استراتژی بازیگران داخلی وخارجی فتنه 88 می پردازد.

گفتمان‌های مطرح در فضای سیاسی اجتماعی انتخابات دهم، چرایی و چگونگی ورود میرحسین  به انتخابات دهم، سیر حمایتی و سیر کلامی – گفتمانی میرحسین در انتخابات، براندازی مخملین، کودتای مخملی در کشورهای دیگر، شبیه سازی کودتای مخملی در ایران، پیش‌لرزه‌های فتنه، ابزارهای تبلیغاتی و محورهای جنگ روانی فتنه، پروژه تقلب و آشوب، اتهام جنایت و کشته سازی، نقش آقای هاشمی در فتنه، پیشینه زندگی موسوی، نقش احزاب داخلی و احزاب معاند و گروهک‌های ضد انقلاب در فتنه، نقش و رویکردها و اقدامات سیاسی، اطلاعاتی و رسانه‌ای بیگانگان در توطئه براندازی نرم، آشنایی با مؤسسات طراح و مجری براندازی نرم و قرارگاه‌های ناتوی فرهنگی، نقش رسانه‌ها، فیس‌بوک و توییتر  در فتنه، اظهار نظرات اقدامات عملی فتنه گران خارج نشین، حوادث و رویدادهای فتنه در روز قدس، 13آبان، 16آذر و عاشورای 88؛ خروش عاشورائیان در 9 دی، فتنه حکمیت و 22 بهمن آخرین میخ بر تابوت فتنه از عناوین و مسائل طرح شده در این کتاب هستند.

این کتاب 3 جلدی در تیراژ نسبتا بالایی چاپ شد و خیلی زود به چاپ دوم رسید و بحمدالله مورد استقبال مخاطبان محترم قرار گرفت.

هرچند این کتاب جزو کتابها متقدم منتشر شده در این حوزه است و احتمالاً کتابهای جدیدتر و جامع تری در این خصوص به بازار نشر راه یافته است، اما هنوز هم نکات قابل تأمل و کمتر گفته شده و شنیده شده ای در این کتاب هست که مطالعه آن را خصوصاً برای دانشجویان عزیز و جوانانی که پس از سال 88 با فضای سیاسی پیوند خورده اند، توصیه می نمایم.

به مناسبت چهارمین سالگرد حماسه 9دی، روز تبلور پیوند امام و امت، متن الکترونیکی این کتابها را منتشر می نمایم. از همه خوانندگان محترم نیز می خواهم که نگارنده را از دعای خیر خویش فراموش نسازند.

جهت دریافت فایل این کتاب به ادامه مطلب مراجعه نمایید:

کتابخانه الکترونیکی رایگاه: فایل کتاب 3جلدی عبور از فتنه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۰۹

نظرات  (۱)

سلام چرا محمد خاتمی این فتنه گر خائن را محاکمه نمی کنند ؟
حتی اکبر رفسنجانی و فرزندان  نابخردش را؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی