رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی


بازخوانی آرمان‌های بسیج دانشجویی؛

روند حرکت بسیج دانشجویی مثبت و رو به جلو بوده است

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر گفت: عده‌ای معتقد بودند، بعد از جنگ تاریخ مصرف بسیج به پایان رسیده است و باید به فراموشخانه تاریخ سپرده شود، اما امام با نگاه عمیق خود فرمودند: «بسیج باید به راه خود ادامه بدهد».

جواد اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «شبکه خبر دانشجو»، با اشاره به دوم آذرماه سالروز پیام امام(ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی، با بیان اینکه بسیج، راهکار کلیدی حضرت امام برای زنده نگه داشتن روحیه مردمی در صحنه انقلاب بود، گفت: وقتی که کشور با دفاع مقدس روبه رو شد این ارتش 20 میلیونی توانست با حفظ این روحیه در مقابل دشمنان تا به دندان مسلح مقاومت و پایداری را به حد اعلای خود برساند و آرمان بلند انقلاب اسلامی را زنده نگه دارد.

اخوان ادامه داد: این روند تا پایان چنگ تحمیلی ادامه داشت تا اینکه حضرت امام(ره) بعد از پایان جنگ، عرصه دیگری را در جهاد باز کردند و رویکرد ایشان در بسیج به سمت حوزه‌ها و علی الخصوص دانشگاه‌ها حرکت کرد. وی با بیان اینکه در آن زمان این نیاز احساس می‌شد که روحیه انقلابی بسیج در دانشگاه‌ها تزریق بشود، افزود: شاید فقدانی که آن روز در دانشگاه احساس می شد، همین نگاه و روحیه انقلابی بود که با وجود تشکل‌های اسلامی، هنوز سازماندهی نشده بود.

مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر تصریح کرد: بعد از جنگ با درایت امام(ره)، جبهه‌ها و عرصه‌های جدیدی برای بسیج گشوده شد از جمله بسیج دانشجو و طلبه و به نوعی ایشان علاوه بر گشودن عرصه‌های داخلی برای بسیج، عرصه‌های جدیدی در گستره جهان اسلام باز کردند و فرمودند: «بسیجیان جهان اسلام باید در فکر تشکیل حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است.»

 اخوان در ادامه ضمن اعلام اینکه آنچه تحت عنوان انتظارات از بسیج دانشجویی مطرح می شود همین نگاه حضرت امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری است، گفت: امروز بسیج دانشجویی با ایجاد فضایی دیگر در جامعه در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری، جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم، کمک به کارآمدی دولت، عدالتخواهی و انتقاد دلسوزانه و هوشیاری در مقابل دشمنان داخلی و خارجی حرکت می‌کند و به طور کلی روند حرکت از گذشته تا کنون مثبت و رو به جلو بوده است.

وی در پایان با اشاره به اولویت‌های بسیج دانشجویی گفت: دانشگاه‌های کشور در برخی بخش‌ها مانند فرهنگی، علمی، نظام آموزشی، پژوهشی، نوع نگرش اساتید و دانشجویان و به طور کلی ساختار عمومی دانشگاه‌ها با مشکل مواجه هستند که باید تفکر تولید علم محور تزریق شود؛ لذا بسیج دانشجویی با تکاپوی مجاهدانه می تواند نقش مهمی داشته باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی