رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

تارنمای دیدمان و اندیشه؛ یادداشت‌های محمدجواد اخوان

رایگاه

«فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

آن چه می نویسم احتمالا دیدگاه و نظر من است، اما نام تارنمای خود را «رایگاه» نهادم تا مکانی باشد جهت اقتراح و تضارب آرا و خوانندگان محترم خود بیاندیشند و برترین را برگزینند!

کانال من در شبکه اجتماعی تلگرام
https://telegram.me/mjakhavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

منتفی شدن احتمال کاندیداتوری سرکرده جریان انحرافی

پنجشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۱۲:۳۳ ب.ظ

منتفی شدن احتمال کاندیداتوری سرکرده جریان انحرافی

پنج شنبه ۸اردیبهشت ماه ۱۳۹۰، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی به منابع خبری گفت که مصوبه اصلاح قانون انتخابات در جلسه شورای نگهبان مغایر با شرع و قانون اساسی تشخیص داده نشد که با تأیید نهایی آن امکان کاندیداتوری سرکرده یک جریان انحرافی منتسب به اصولگرایی منتفی شد.

به گزارش وبلاگ «رایگاه» مجلس به‌منظور تأمین نظر شورای نگهبان قانون اساسی تبصره 2 ماده 28 قانون انتخابات مجلس را که مدرک لیسانس با شرایط 5 سال سابقه اجرایی برای کاندیداها مجاز دانسته بود، حذف و مصوب نمود که سابقه نمایندگی مجلس یا حداقل 5 سال سابقه مدیریت سیاسی، حرفه‌ای، قضایی، اجرایی، آموزشی و پژوهشی پس از اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا معادل آن جزو شرایط کاندیداهای انتخابات مجلس است.

بر اساس مصوبه مجلس کاندیداهای انتخابات مجلس با مدرک لیسانس و حتی با داشتن سابقه اجرایی 5ساله نمی‌توانند به عنوان کاندیدا در انتخابات مجلس شرکت کنند و مدرک فوق‌لیسانس یا کارشناسی ارشد ملاک کاندیداهای این انتخابات شد.

شایان ذکر است، در روزهای اخیر برخی منابع نزدیک به «ا.ر.م» چهره جنجالی دولت در سناریویی هدفمند از احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رامسر خبر داده بودند. لازم به ذکر است وی دارای مدرک کارشناسی و اکنون دانشجوی مجازی رشته حقوق بین‌الملل دانشگاه تربیت مدرس است و تا مقطع انتخابات هم فارغ‌التحصیل نخواهدشد. هرچند به نظر می رسد این جریان برای دیگر کرسی ها مجلس در حال برنامه ریزی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی